100 درصد زمانم در طول روز را درس بخوانم ؟

100 درصد زمانم در طول روز را درس بخوانم ؟

این سوال بسیاری از دانش آموزان در 2 سال نزدیک به کنکور است که:

- آیا من باید کل وقتم را در این دو سال فقط درس بخوانم یا می توانم در کنار ان کار های دیگر هم انجام دهم؟
- تو این دو سال مانده به کنکور تفریح را باید بذارم کنار ؟
- پول مهم تر هست یا درس خواندن ؟
- آیا با درس خواندن می توانم پولدار شوم ؟
- درس خواندن می تواند من را به اهدافم برساند یا نه ؟
- دانشگاه بهتر است یا کار کردن ؟

برای جواب این سوال ها باید بگم شما نباید تمام وقت خود را صرف درس خواندن کنید بلکه باید زمانی را برای استراحت و تفریح در برنامه خود بگنجانید ولی مدت زمان آن باید کنترل شده باشد و بیش از اندازه نشود که البته مقدار زمانی که شما برای تفریح یا آموزش یک مهارت می گذارید بستگی به هدف شما دارد.

دانش آموزان از نظر هدف رشته های دانشگاهی به سه گروه تقسیم می شوند.

اولین گروه دانش آموزانی هستند که :
هدفشان رسیدن به رشته های تاپ گروهشان است طبیعتا دانش آموزی که می خواهد پزشک شود باید تلاش بسیار زیادی انجام دهد و نباید وقتش را زیاد برای استراحت و یا کار های دیگر بگذارد بلکه باید تمرکز 100 درصدی خود را برای رشته ی پزشکی به کار گیرد.

 

 
 

 


گروه دوم دانش آموزانی هستند که :
هدفشان از درس خواندن گرفتن مدرک است که به این دانش اموزان توصیه می شود که علاوه بر درس خواندن ، زمان خود را بر روی کارهایی که باعث رشد فردی اش می شود مثل (تناسب اندام ، فن بیان و..) و یا یادگیری یک حرفه مثل (بازریابی ، عکاسی ، برنامه نویسی ، بورس ، مکانیکی و…) بگذارد تا بتواند بعد از تمام شدن درسش بلافاصله وارد بازار کار شود و درآمد داشته باشد .

گروه سوم متاسفانه افرادی هستند که :

هنوز هم در انتخاب رشته ی خود (تجربی ، ریاضی ، انسانی و..) شک دارند و هنوز نمیدانند که چرا این رشته را انتخاب کرده اند به خاطر این که علاقه ی خود را هنوز پیدا نکرده اند ، نه انگیزه ای برای درس خواندن دارند نه انگیزه ای برای یادگیری مهارت دیگر.

به این افراد توصیه می شود که هر چه سریع تر به مشاور مراجعه کنند تا با کمک مشاور و تست رغبت سنجی ، علاقه ی خود را متوجه شوند.
اگر با کمک مشاور به این نتیجه رسیدند که آن ها علاقه ای به رشته های تاپ ندارند و فقط به خاطر پول یا جایگاه اجتماعی می خواستند در آن رشته ها تحصیل کنند ، بهتر است سریع تر رشته یا فن مورد علاقه خود را پیدا کنند و برای بهترین شدن در آن تلاش کنند.

 

 
 

 


در هر حال شما اگر شما جزو هر کدام از سه گروه هستید باید اول هدفتان را مشخص کنید و با کمک مربی نقشه ی راه را ترسیم کنید و آن مسیر را طی کرده تا به موفقیت برسید حتما در طول روز برنامه ریزی داشته باشید زمانی را به استراحت اختصاص دهید حتما  فیلم ها و کلیپ های انگیزشی تماشا کنید که البته کنترل مقدار زمان همه ی اینها بر عهده مشاورتان است و او بر اساس هدفی که شما برای اینده خود دارید برایتان برنامه ریزی می کند و هر روز کنترلتان می کند تا به برنامه ریزی های روزانه عمل کنید تا انشالله به اهداف خود برسید.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir