مشاوره تخصصی رشته های ریاضی، تجربی، انسانی

مشاوره تخصصی رشته های ریاضی، تجربی، انسانی

مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1401
یک نگرانی که بین دانش آموزان شایع است و ممکن هست ذهن شما رو هم درگیر کرده باشد این است که سال یازدهم را به شکلی که برای خودشان راضی کننده باشد سپری نکرده باشند و نگرانی بزرگشان این باشد که شانس قبولی در کنکور 1401 را از دست بدهند و جزو رتبه های برتر کنکور نباشند.
واقعیت این است که دانش آموزانی که سال یازدهم را آن طور که باید مطالعه نداشته اند نسبت به دانش آموزانی که سال های دهم و یازدهم را به خوبی تلاش کرده اند برای برنامه ریزی کنکور 1401 کمی عقب تر هستند و کار سخت تری را پیش روی دارند. اما آیا دیگر ممکن نیست که بتوانند به موفقیت در کنکور سراسری 1401 برسند؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است!

این دسته از داوطلبین اگر برای کنکور 1401 از همین لحظه برنامه ریزی داشته باشند و تلاش های مستمر و هدفمند در این راه داشته باشند به طور حتم می توانند نتیجه خوبی داشته باشند و از اهداف اصلی ما همین کمک رسانی به شما برای نزدیک تر شدن به آرزوهایتان هست و این که کنار شما باشیم و تا روز کنکور همراهتان باشیم تا پر قدرت پیش بروید و تسلیم نشوید. پس شما هم با ما همراه باشید. اگر فکر می کنید که نیاز به مشاوره تحصیلی فردی به صورت تخصصی دارید، فرم انتهای صفحه را تکمیل کنید تا با شما تماس گرفته شود. در ادامه این مقاله سعی داریم شما را با بهترین منابع کنکور 1401 و روش مطالعه و برنامه ریزی آشنا کنیم. و مسئله دیگری که به آن می پردازیم امتحانات نهایی سال دوازدهم می باشد و این که این امتحانات چه تاثیری در نتیجه نهایی کنکور شما می گذارد.
در سیستم آموزشی نظام قدیم، امتحانات سال قبل از کنکور یعنی معادل سال یازدهم نظام جدید برگزار می شد و این نکته منفی را به همراه داشت که دانش آموزان وقت کمتری برای تست زنی در سال یازدهم داشتند. اما برای کنکوری های نظام جدید ، مانند سال 1401 امتحانات نهایی سال دوازدهم برگزار می شود پس لازم است داوطلبین علاوه بر این که روی مطالعه تستی دروس و استفاده از تکنیک های تست زنی تمرکز دارند، به مفاهیم تشریحی هم توجه داشته باشند.
یک مسئله مهم دیگر که هر داوطلب باید توجه ویژه به این نکته داشته باشد به همراه داشتن یک دفتر برنامه ریزی خوب و برنامه شخصی سازی شده با خصوصیات خود دانش آموز می باشد. هرچقدر به برنامه دقیق تری پایبند باشید و طبق برنامه صحیح تری پیش بروید احتمال موفقیت شما در کنکور سراسری 1401 افزایش می یابد. برنامه ریزی قوائدی دارد که لازم است شما با اصول آن آشنا باشید و با تکرار مستمر و تلاش آن را به عادت تبدیل کنید تا بتوانید در سال کنکور خود با برنامه دبیرها و آزمون ها منطبق باشید. در قسمت مقالات سایت ما یک مقاله تحت عنوان برنامه ریزی برای کنکور داریم که به صورت جامع به این مسئله پرداخته است و برای درک بهتر برنامه ریزی به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را حتما مطالعه کنید.

 

 
 

 


شرکت در آزمون های آزمایشی سال یازدهم
سوالی که ذهن دانش آموزان زیادی را به خود مشغول کرده این است که آیا برای سال یازدهم لزومی هست که در آزمون آزمایشی شرکت کنیم یا خیر؟

باید برای پاسخ به این سوال بگوییم که: این که چه آزمون آزمایشی شرکت می کنید کاملا بستگی به انتخاب شما دارد. 

به صورت کلی پپیشنهاد می شود آزمونی را که مدرسه شما انتخاب کرده است را شرکت کنید. اما مهم تر از انتخاب این آزمون ها این است که در سال یازدهم حتما در آزمون های آزمایشی شرکت داشته باشید و مهمترین دلیل این تاکید همین است که شرکت در آزمون های سال یازدهم به شما برای رسیدن به تجربه خوبی برای شرکت در آزمون های دوازدهم کمک زیادی می کند. علت دیگر این است که امکان دارد سال یازدهم شما علاوه بر تست زنی زیاد و مطالعه زیاد هنوز اشکالاتی در مطالعه شما وجود داشته باشد که آزمون های آزمایشی این امکان را به شما می دهد تا مانند فضای مسابقه در رقابت، خود را ارزییابی کنید. هرچقدر در تمرین ها خوب عمل کتید باید در شرایط مسابقه خود را بسنجید. دقیقا سال یازدهم فرصت خیلی خوبی است تا بازدهی مطالعه خود را بسنجید تا بتوانید عادت های مطالعه درست مانند مدیریت آزمون و مدیریت زمان را به خوبی انجام دهید.

بهترین منابع کنکور 1401
سال یازدهم روند مطالعاتی دانش آموز باید به شکلی باشد که ابتدا مفاهیم تشریحی را به خوبی یاد بگیرد و بعد از آن به سراغ تست زنی و تکنیک های آن برود. درباره بهترین منابع کنکور 1401 برای بخش های تشریحی مجموعه ماجرای من و درسام از انتشارات مهرو ماه استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با تست های کنکور سراسس سال های قبل کتاب خیلی سبز جایگزین مناسبی است. اگر وضعیت تحصیلی مناسبی دارید و تسلط شما روی مطالب و تست های معمولی خوب است برای تست هایی با سطح بالاتر و مفهمی تر می توانید به سایت مهرو ماه مراجعه کنید و کتاب های لازم را تهیه کنید. شما می توانید برای اطلاع بیشتر و دقیق تر مقاله بهترین منابع کنکور را مطالعه کنید و یا از مشاور یا استید خود در این زمینه کمک بگیرید.

دروس عمومی کنکور 1401
به علت تاثیر زیادی که دروس عمومی در کنکور دارند و خیلی از اوقات این دروس هستند که دلیل اصلی موفقیت داوطلبین می شوند و سال یازدهم فرصت خیلی خوبی برای افزایش مهارت در این دروس عمومی می باشد. سال یازدهم فرصت خوبی است که روش مطالعه صحیح برای کنکور  و برنامه منطقی را برای دروس عمومی در پیش بگیرید و بتوانید از این دروس در کنکور 1401 بهترین استفاده را ببرید. مباحثی مانند قرابت معنایی ، آرایه های ادبی ، درک مطلب زبان ، کلوز تست زبان و درک مطلب عربی همگی جزء بخش هایی هستند که با تمرین و تکرار به مهارت می رسید و به این مطالب نمی توانید در مدت زمان کوتاهی تسلط پیدا کنید. برای تسلط در حد کنکور نیاز به تکرار و تمرین زیادی دارید اما هر یک از این مواردی که نام بردیم قواعد خاصی دارند که از اساتید خود راهنمایی بیشتری بگیرید تا با مطالعه صحیح ملکه ذهنتان شود.بعد از یادگیری قواعد مطالعه این مباحث ، هر شب به صورت باکس های منظم زمانی در برنامه مطالعاتی خود در نظر بگیرید. اگر یک سال یازدهم روی این مطالب زمان کافی بگذارید سال دوازدهم راحت تر می توانید به درصد های ثابت برسید.

برنامه ریزی کنکور 1401 ریاضی
داوطلبین کنکور 1401 در رشته ریاضی باید علاوه بر دروس عمومی و مباحثی که راجع به آن صحبت کردیم بعضی از دروس اختصاصی اهمیت ویژه ای دارند. پس اگر موفقیت در کنکور 1401 ریاضی برای شما اهمیت زیادی دارد باید به درس هایی مثل حسابان 1 که باید از سال یازدهم توجه ویژه داشته باشیم و روش های تست زنی را برای آن ها آغاز کنیم توجه بیشتری داشته باشید. حسابان 1 مباحث تکراری با حسابان 2 دارد ، اما به دلیل این که حسابان 2 حجم بیشتری دارد معمولا مطالب سال یازدهم به صورت کامل تکراری نمی شود و اساتید سال دوازدهم تمرکز زیادی روی همین پایه دارند. پس اهمیت بسیار زیادی دارد که مطالب یازدهم را نیز مانند حسابان با کمک کتاب های کمک آموزشی مثل خیلی سبز به جمع بندی برسید. 

یک درس مهم علاوه بر حسابان برای داوطلبین ریاضی درس هندسه می باشد. هندسه پایه مهمی برای ریاضیات می باشد معمولا 8-9 تست از آن در کنکور می آید. اما به صور مثال سال 98 کنکور نظام قدیم سهم هندسه 11 تست بود و تمامی این تست ها از هندسه دهم و یازدهم آمده بود. از آن جایی که بیشتر دانش آموزان به مطالعه این درس نمی پردازند، فرصت بسیار مناسبی است که شما در سال یازدهم به مطالعه هندسه 1 و 2  بپردازید.
و اما درس شیمی درسی حائز اهمیت دیگری است که در کنکور سراسری 1401 می توانید با آن رو به رو باشید. اگر همین امسال هم به مطالعه شیمی بپردازید و روی مفاهیم کتاب درسی تاکید داشته باشید و سال یازدهم بتوانید پایه خود را در این درس تقویت کنید، سال دوازدهم با آسودگی بیشتری می توانید به مطالعه بپردازید. به علت این که شیمی سال دوازدهم سخت تر از دو پایه دیگر است احتیاج دارید شما در سال یازدهم توجه ویژه ای روی این درس داشته باشید. راه حلی که کمک زیادی به شما می کند این است که برای مسائل این درس هم به صورت باکس مرتب و شبانه تست زده شود و 5 الی 10 تست را به این درس اختصاص دهید.


برنامه ریزی کنکور 1401 تجربی
برنامه ها برای رشته تجربی به علت استقبال زیاد از این رشته راه را دشوار تر می کند و دانش آموزانی که رشته تجربی را انتخاب می کنند و هدفی مثل پزشکی و دندان پزشکی دارند علاوه بر قسمت هایی از دروس عمومی که پیش تر راجع به آن ها برای کنکور 1401 بحث کردیم باید توجه ویژه ای هم به درس های اختصاصی داشته باشند. پس اگر موفقیت در کنکور تجربی 1401 برای شما اهمیت زیادی دارد. باید در همین سال یازدهم به صورت کاملا مفهومی آن ها را یاد بگیرید و امسال قدرت تست زنی خود را تقویت کنید.
اولین درسی که از رشته تجربی همه به یادش می افتند درس شیرین زیست شناسی است. این درس مهم ترین درس از میان دروس اختصاصی است و تاثیر زیادی در نتیجه کنکور 1401 شما دارد. مطالعه زیست شناسی کنکور نسبتا وقت زیادی می گیرد و باید از سال های پایه به این درس توجه ویژه ای داشته باشید. برای این درس 2 راه به شما کمک بسیاری می کند چون مطالب زیست شناسی دهم و یازدهم پیش نیاز هستند پس بهتر است از قبل از شروع سال دوازدهم به تسلط بر روی زیست پایه برسیم. 

درس دیگه ای که اهمیت زیادی در کنکور تجربی ۱۴۰۰ داره درس شیمی هست. اگه به فکر کسب رتبه برتر در کنکور ۱۴۰۰ هستید، باید عملکرد خیلی خوبی در درس شیمی و خصوصا شیمی پایه (دهم و یازدهم) داشته باشید. البته اگه جزء اون دسته از دانش آموزانی هستید که شیمی تون خیلی قوی نیست، اصلا نگران نباشید. چون اگه از همین امسال شروع به مطالعه شیمی کنید و مفاهیم کتاب درسی رو خوب یاد بگیرید، تا سال دوازدهم به تسلط خیلی خوبی تو شیمی پایه می رسید. سرعت عمل بالا در حل مسائل شیمی خیلی مهمه که با تمرین و تست زیاد میشه به این تسلط و سرعت بالا رسید. البته مطالب حفظی و مفهومی شیمی پایه هم اهمیت زیادی داره.

با توجه به اینکه شیمی دوازدهم سخت تر از شیمی پایه هست، سال دوازدهم وقت کمتری برای حل مسائل شیمی خواهید داشت و نمی توانید به تسلط لازم در درس شیمی برسید. بنابراین اگه می خواید درصد بالایی تو شیمی کنکور 1400 کسب کنید، حتما باید از سال یازدهم با حل تمرین و تست زدن روی مفاهیم و مسائل شیمی دهم و یازدهم مهارت پیدا کنید. در این صورت تو سال کنکور وقت بیشتری برای یادگیری مباحث شیمی دوازدهم دارید و می توانید با خیال راحت تر شیمی پایه رو مرور کنید. باز هم تاکید می کنیم که مهم ترین مورد درباره شیمی کنکور ، حل سریع مسائل درس شیمی هست. یادتون باشه که هرچقدر حل تمرین شما بیشتر باشه، مهارتتون هم بیشتر میشه و مسائل شیمی رو در زمان کمتری حل می کنید. پس پیشنهاد می کنیم تو برنامه ریزی کنکور 1401 خودتون، هر شب وقت برای حل 5 یا 10 تا تست از مسائل شیمی بذارید. انجام این کار می تواند یه قدم خیلی مهم برای موفقیت در کنکور 1401 تجربی باشه. 



اهمیت نیم سال دوم در موفقیت در کنکور 1401
فرض می کنیم اکنون یک نیم سال تحصیلی سال دوازدهم را پشت سر گذاشته ایم و می خواهیم نیمه دو سال را به صورت جدی و پر قدرت شروع کنیم. دروس نیم سال دوم به دلیل این که 70- 80 درصد مطالب مهم را تشکیل می دهند و باید با تمرکز و دقت بیشتری مطالعه شوند اهمیت بسیار زیادی دارند. بنابراین دو عامل به شما در پیشرفت کمک می کند 1) تلاش مداوم 2) مطالعه صحیح و این دو عامل باعث پیشرفت شما نسبت به رفیقانتان می شود. اگر هنوز موفق نشده اید مطالب نیم سال اول و مطالب دی ماه رو جمع بندی کنید باید این خبر خوب را به شما بدهیم که دوران طلایی نوروز و برنامه جمع بندی عید فرصت بسیار ارزشمندی هست تا بتوانید روی دروس پایه تا حد خوبی جمع بندی کنید. به همین دلیل از حساسیت دوره نوروز 1401 نباید صرف نظر کرد.
اگر از دانش آموزانی هستید که به دلایلی هنوز مطالعه خود را شروع نکرده اید نباید دست از تلاش بکشید. دانش آموزان زیادی بوده اند که از بهمن ماه شروع کرده اند بطور جدی با برنامه منظم تا کنکور تلاش کرده اند و نتیجه های مطلوبی گرفته اند.
راه حل مشکل شما، مشخص کردن مسیری است که موفقیت شما را تا حد زیادی در کنکور 1401 تضمین کند و شما را به هدفتان نزدیکتر کند. در این مسیر موفقیت همان برنامه ریزی است که به صورت اصولی و دقیق باید انجام شود. بنابراین باید امیدوار باشید چون حدود 20 هفته تا کنکور زمان دارید و باید از این فرصت به درستی استفاده کنید.
بهتون پیشنهاد می کنم اگر آشنایی با اصول برنامه ریزی ندارید حتما از افراد متخصص و مشاور تحصیلی کمک بگیرید چون این برنامه ریزی برای کنکور 1401 می تواند به شما کمک بسیار مهمی داشته باشد و حتما آگاه هستید که نیمه دوم نیمه مربیان است. پس به کمک یک مربی و یا به صورت حرفه ای شبیه به یک مربی رفتار کنید و برای موفقیت در کنکور 1401 خودتون برنامه منظمی به طوری که نگاهی به تمام دروس داشته باشید انجام دهید.

 

 
 

 


فرصت طلایی در نوروز 1401
حتما در برنامه ریزی خود برای کنکور 1401 جایگاه ویژه ای برای دوران جمع بندی عید نوروز قرار دهید. شاید برای شما سوال باشد که  چرا برای دوران عید باید برنامه ریزی خیلی دقیقی داشت؟ این مسئله را در نظر می گیریم که تک تک لحظات برای یک دانش آموز کنکوری بسیار اهمیت دارد. اما دلیل اینکه از دوران طلایی برای عید نوروز استفاده می شود این است که در این دوران نظارت اساتید روی دانش آموزان کم می شود و این نکته باعث می شود دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته باشند و در شرایطی که دانش آموز در خانه هست و ممکن است شرایط مناسبی نباشد و همه در حال تدارکات و هیاهوی نوروز باشند به همین دلیل دانش آموزان دچار سردرگمی و ناامیدی می شوند و به پیشرفت آن ها کمک نمی کند. به همین دلیل 1401 می تواند پرتگاه شما به دره شکست در کنکور باشد  و از روی دیگر سکه می تواند سکوی پیشرفت شما باشد.

بهترین سبکی که برای بیشتر دانش آموزان راه موثری می باشد این است که یک سال پایه و نیم سال اول دوازدهم را جمع بندی داشته شند که البته همان طور که بالاتر اشاره کردیم این برنامه ریزی کاملا شخصی بوده و بستگی به فرد دارد. اگر نیم سال اول را برای امتحانات دی جمع بندی نکرده اید بهترین زمان دوران طلایی عید نوروز می باشد . اما اگر برای ترم اول تمام تلاش خودتان را داشته اید و به جمع بندی رسیده اید پیشنهاد می کنیم با یک مرور اجمالی روی این مطالب می توانید با تهیه خلاصه نویسی و نقشه ذهنی تمرکز بیشتر خود را روی دروس ترم دوم و پایه بگذارید. اما باید بگویم که اگر این فرصت طلایی مطالعه را نداشتید هم حتما با کمک مشاور تحصیلی خوب می توانید برای کنکور 1401 برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.
همچنین با توجه به ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش ها شرکت در اردو های نوروزی کار را برای دانش آموزان سخت میکند اما موسسه بارسا با وجود شرایط کرونا، پانسیون مطالعاتی آنلاین را برای دانش آموزانی که می خواهند بهترین نتیجه را در کنکور 1401 بدست بیاورند برگزار میکند. 


چالش های مطالعاتی بعد از عید دانش آموزان
دوران بعد از جمع بندی عید چالش های زیادی در پی دارد که سعی داریم در ادامه چهار مورد از این چالش ها را بیان کنیم.

چالش اول: حسی به نام حس خستگی برای بچه ها دردسر ساز می شود که مانع پیشرفت آن هاست. اما این خستگی مثل رفتن به باشگاه ورزشی می باشد که تمام پیشرفت از نقطه ای شروع می شود که خستگی شما زیاد افزایش می یابد. هرچقدر خستگی بالا تر برود شما به هدف خود که ساختن ماهیچه هست نزدیک تر می شوید. یعنی به شما نشان می دهد که در مسیر درستی قرار دارید .
اگر دانش آموزان احساس خستگی خود را بپذیرند اما در کنار این خستگی تلاش کنند می توان گفت یکی از شروط مهم پیروزی در کنکور 1401 را انجام داده اند. 
پیشنهاد می کنم با توجه به این یکنواختی می توانید به تغییر بپردازید مانند تغییر چیدمان فضای مطالعه و تغییرات جزعی در ساعت مطالعه.

چالش دوم: چالش بعدی این هست که داوطلبین شرکت در کنکور سال آینده را دغدغه خود قرار می دهند لازم است این نکته مهم را یادآوری کنم که این همان بهانه ای است که به خاطر آن سال گذشته را درس نخوانده اند. و این مطلب مهم را بدانید که سال دوم و سوم کار برای شما بسیار سخت تر خواهد شد. اگر توان یک سال دیگر پشت کنکور ماندن را دارید، فرصت بسیار خوبیست تا خودتان را آزمایش کنید و در این سه ماه باقی مانده تمام تلاش خود را به کار گیرید و با وجود تمام این خستگی ها در این مدت زمان باقی مانده تلاش کنید. تنها شما در صورتی که توانایی درس خواندن در این سه ماه را داشته باشید می توانید به سال بعد از آن فکر کنید.

چالش سوم: در این مدت دانش آموزان دچار وسواس های مطالعاتی زیادی می شوند. این که چی بخوانیم؟ کی مطالعه کنیم؟ آیا به قدر کافی آماده هستیم؟ و از این دست سوال ها که ذهن دانش آموزان را به خود درگیر می کند. راه حل اصلی این است که خود را به یک برنامه ریزی دقیق پایبند بدانید و یا اگر مشاور دارید حتما از او کمک بگیرید. یک برنامه را تنظیم کنید و حتما به آن پایبند باشید و به هیچ وجه تغییر ندهید.

چالش چهارم: این مورد را خیلی از بچه ها درگیر آن هستند، حسرت گذشته و فکر به آینده ، مدام صحبت هایی نظیر چرا درس بخوانیم؟ ، چه تستی بزنیم؟ و شاید فکر کنید چه برنامه هایی بعد از کنکور دارید که باعث ایجاد دغدغه در شما شود. نکته مهم این است که باید سعی کنید با تکنیک های مختلف مانند تکنیک های روانشناسی اکت خودتان را در لحظه قرار دهید و تمریناتی مثل ذهن آگاهی  و مدیتیشن و تمرکز صحیح انجام دهید. سوال کلیدی که باید از خود بپرسید این است که : الان چه کاری از دست من بر می آید؟ خیلی از اوقات ما با فکر کردن به آینده و گذشته لحظه حال خود را از دست می دهیم و به این ترتیب لحظه حال ما به فرصت های از دست رفته تبدیل می شود.
هرگز فراموش نکنید که کلید موفقیت در کنکور 1401 تلاش هدفمند و مستمر برای کسب نتیجه است و مهمترین نکته استفاده از تک تک لحظاتی است که در حال سپری شدن هستند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir