پشت کنکور ماندن در کنکور 1400

پشت کنکور ماندن در کنکور 1400

پشت کنکور ماندن همواره با چالش هایی همراه است و قطعا عده ای از دانش آموزان سال دوازدهم و دواطلبان نظام قدیم از همین الان قصد دارند که پشت کنکور بمانند و چه بسا برنامه ریزی کنکور خود را نیز با قدرت شروع کرده باشند.

در این مطلب قصد داریم چند نکته مهم را با پشت کنکوری‌ ها چه نظام قدیم و چه نظام جدید به اشتراک بگذاریم:

مورد اول) زیادی وقت پشت کنکوری ها
تحقیق ها نشان داده که یکی از علل شکست دوباره پشت کنکوری‌ها در کنکور همین وقت زیاد است که باعث میشود اراده ی این دسته از داوطلبان ضعیف شود.

زمان زیاد گاها باعث می شود کارها را به بعد موکول کنند یا کارهایی که در حالت عادی در کمترین زمان ممکن انجام میشود را طول بدهند که در این صورت کیفیت مطالعه پایین می آید.

راه حل این مشکل چیست؟
اگر میخواهید پشت کنکور بمانید بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بکنیم این است که حتی اگر ساعت مطالعه ی پایینی دارید تراکم مطالب بالایی را جمع کنید. این تراکم خودش تنوع درس بالا و تعداد تست‌های زیاد را در برمیگرد.

اجرای صحیح این مورد زمانی مشخص می‌شود که فرد ساعت مطالعه‌اش رو بالا می‌برد و به همین نسبت حجم دروس مطالعه شده و سرعت پیشروی هم بیشتر میشود در نتیجه کیفیت همچنان حفظ می‌شود نه اینکه فقط عدد ساعت مطالعه بالا رود!

مورد دوم) اهمیت آزمون برای پشت کنکوری ها
به اهمیت آزمون های آزمایشی و آزمون تالیفی کنکور بار ها اشاره کردیم و در مطلب انتخاب بهترین آزمون آزمایشی نیز به ویژگی هایی که یک آزمون خوب باید داشته باشد اشاره شد.

آزمون برای قارغ التحصیلان اهمیت بیشتری نیز دارد ، فارغ‌ التحصیلان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که  از همان تابستان کنکور که مطالعه را شروع می‌کنند یک نیم روز در هفته را به آزمون گرفتن از خودشان اختصاص دهند.

در اینصورت مطالب به خوبی در ذهنشان ماندگار می شود و وقتی مهر ماه به سراغ مطالب خوانده شده می آیند، این درسها از خاطر بردند و نیاز به بازخوانی مطالب نداشته باشند!

مورد سوم) برنامه ی فضایی نریزید!
معمولا فارغ التحصیلان در ابتدای مسیر انگیزه ی بالا برای شروع سریع کنکور دارند و این موضوع گاهی باعث تصمیم گیری های احساسی می شود.

برخی از فارغ‌ التحصیلان در برنامه ریزی کنکور خود تابستان را برای جمع بندی همه ی دورس اختصاصی‌ در نظر می گیرند یا قصد دارند تا دی ماه تمام کتاب ها را به صورت کامل مطالعه کنند.

به این افراد پیشنهاد می‌ کنیم که در حال زندگی کنند و بجای برنامه‌ ی بلند مدت برای خود برنامه‌ ها ی کوتاه‌ مدت بریزند که هم قابل پیش‌بینی است و هم معمولا تعهد به این برنامه‌ ها بیش‌تر است.

همچنین برنامه های کوتاه مدت کنکور انعطاف پذیری لازم را دارند و اگر از برنامه جا ماندند می‌توانند به راحتی برنامه ی تحصیلی خود را مطابق شرایط فعلی تغییر دهند.

مورد چهارم) ساعت خواب و بیداری در سال کنکور
خیلی از کنکوری‌ ها شب دیر می‌خوابند و درنتیجه صبح هم دیر بیدار می‌ شوند بعضی‌ها هم اهمال کاری خودشان را در شب با جمله «از فردا دیگه می‌خوام صبح زود بیدار بشم» توجیه می‌کنند.

پیشنهاد ما به فارغ‌ التحصیلان این است که صبح خود را زود و قوی شروع کنند و حداقل  برنامه‌ی آن روز را تا قبل از ظهر تمام کنند، ادر این صورت هم انگیزه می‌گیرند و هم به برنامه‌ های غیر درسی‌ خود می‌رسند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir