حضوری کردن کلاس های مجازی

حضوری کردن کلاس های مجازی

از اسفند ماه سال 1398 که کرونا همه رو خونه نشین کرد. بازار کلاس های آنلاین کم و بیش به راه افتاد. و از سال 99 تقریبا تمامی مدارس و آموزشگاه ها، آموزش های خودشون رو به صورت آنلاین ادامه دادن. 

کلاس های آنلاین در کنار خوبی هایی که داره اعم از این نکته که در زمان قرنطینه و تعطیلی ها، آموزش ها ادامه دار شد و افراد از دروسشون عقب نمیمونن. بدی هایی هم داره که شاید این نحوه یادگیری رو برای بعضی از دانش پذیران سخت تر کرده. و خیلی از بچه ها سر کلاس آنلاین تمرکز کمتری دارند. البته این نکته رو هم باید بپذیریم که خیلی از دانش آموزان سر کلاس های حضوری هم اون تمرکز لازم رو ندارند.

اما با توجه به اینکه وضع موجود همه مارو ملزم به استفاده از کلاس های آنلاین کرده، لازم دونستیم نکاتی رو درباره کلاس های آنلاین به شما بگیم. اگر شما هم از کلاس های آنلاین استفاده می کنید و یا به دنبال کلاس آنلاین مناسب هستید، به نکاتی که در این مقاله گفته میشه دقت کنید.

لوازم مورد نیاز برای کلاس های آنلاین :
1. لپ تاپ : از اونجایی که صفحه نمایش  لپ تاپ بزرگتره ، هم باعث میشه توجه شما به کلاس آنلاین بیشتر باشه هم چشم های شما کمتر اذیت میشه. 
توجه : اگر به هر دلیلی اسفاده از لپ تاپ برای شما مقدور نیست، و از گوشی یا تبلت استفاده می کنید اونهارو روی حالت airplane mode بذارید ( اگر تبلت شما دارای سیمکارته ) تا با تماس های غیرضروری حواس شما پرت نشه. علاوه بر اون تنظیمات دیگه ای برای گوشی نیازه که چندتاشو اینجا ذکر می کنیم:
•    برای تنظیمات گوشی حتما گزینه " فیلتر نور آبی ( blue light filter) " فعال باشه.
•    نور گوشی 100 درصد نباشه.
•    صفحه گوشی یا لپ تاپ تمیز باشه.
•    از نرم افزار های تنظیم خودکار نور صفحه برای لپ تاپ یا گوشی تون استفاده کنید.
 قوانین کلاس آنلاین مثل کلاس حضوریه، پس چیزی به غیر از درس نباید حواس شما رو متوجه خودش بکنه.

 

 
 

 


2. هندزفری: برای بهتر بهره بردن از کلاس های آنلاین، نیازه که همه حواس ما درگیر درس و کلاس باشن. یکی از اون حواسی که خیلی مهمه که درگیر کلاس باشه، شنوایی ماست. با توجه به اینکه حین برگزاری کلاس های آنلاین ما خونه هستیم، هر صدای دیگه ای علاوه بر صدای استاد شنیده میشه. یکی از اعضای خونه در حال تلویزیون دیدن هست یا یکی از اقوام و آشنایان زنگ میزنه و.... 
برای اینکه این صداهای متفرقه اذیتمون نکنه و حواسمو ن کاملا جمع کلاس باشه، استفاده از هندزفری اکیدا توصیه میشه. اصلا بدون هندزفری سر کلاس آنلاین نیاید.

3. میز و صندلی: نحوه نشستن ما برای کلاس های آنلاین اهمیت زیادی داره. ما باید تابع قوانین کلاس حضوری باشیم و روی صندلی بنشینیم و لپ تاپ رو هم روی میز جلوی خودمون قرار بدیم تا تمرکزمون رو از دست ندیم و بدنمون خسته و یا دچار آسیب نشه. فاصله 20 سانتی خودتون با لپ تاپ رو حتما رعایت کنید.
روی مبل یا تخت نشستن و گوش دادن به کلاس های آنلاین ممنوع است.

4. زمانبندی کلاس هاتون رو به در اتاق بچسبانید: برای اینکه از ورود و خروج های غیرضروری جلوگیری بشه تا حواستون پرت نشه، زمانبندی کلاس های آنلاین خودتون رو روی یه برگه بنویسید و به در اتاقتون بچسبونید تا در زمان برگزاری کلاس هاتون، کسی وارد اتاقتون نشه.

کلاس آنلاین مثل کلاس مدرسه است!
درسته که سرکلاس های آنلاین خبری از شیطونیای هم کلاسی ها و خنده های گاه و بیگاه بچه ها نیست و یا زنگ تفریح ها نمیشه که با بچه بشینیم یه گوشه حیاط کلی صحبت کنیم و بخندیم ولی قوانین کلاس مدرسه با کلاس آنلاین هیچ تفاوتی نداره و باید همون قوانین رو اجرا کرد تا کلاس های آنلاین بهترین راندمان رو داشته باشن.

 

 
 

 


نوت برداری و نوشتن مطالب گفته شده : این کار جزو واجب ترین کارها به حساب میاد. درسته که میتونین از صفحه نمایشتون اسکرین شات بگیرید و از روی اون مطالب رو بخونید ولی برای اینکه کاملا درگیر کلاس باشید و حواستون پرت نشه باید مطالبی که استاد سر کلاس میگه رو یادداشت برداری کنید تا کاملا درگیر باشید.

مشارکت در کلاس : مشارکت در کلاس و سوال پرسیدن هم به استاد کمک خیلی زیادی می کنه و هم به دانش آموز. شما به عنوان یک دانش آموز وقتی که سر کلاس مشارکت کافی داشته باشید و سوال بپرسید، حس کنجکاوی تون فعال میشه و  بیشتر به حرف های دبیرتون توجه می کنید تا به پاسخ سوالتون برسید . حالا این مشارکت چه کمکی به استاد می کنه؟ همونطور که دانش آموز ها به کلاس های آنلاین عادت ندارند، بسیاری از معلم ها هم عادت به برگزاری کلاس های آنلاین ندارن و زمانیکه سر کلاس آنلاین هیچ بازخوردی از دانش آموزان دریافت نمی کنن، حس خوبی نسبت به کلاسشون ندارند و نمی دونن چجوری کلاس داره پیش میره. زمانیکه شما سر کلاس سوال بپرسید و مشارکت کنید، انگیزه استاد بیشتر میشه و زمانیکه انگیزه استاد بیشتر بشه، هیجان کلاس هم بیشتر میشه.

حتما یه چک لیست داشته باشید و برای خودتون مشخص کنید تا حداقل هر 20 دقیقه یکبار مشارکت داشته باشید یا سوال بپرسید یا حضور خودتون در کلاس رو اعلام کنید. 

دوره درس ها پس از اتمام کلاس: یکی از مهم ترین کار هایی که باید انجام بدید اینه که بعد از اینکه کلاس های اون روزتون تموم شد، برای هر درس 5 دقیقه وقت بذارید و اون رو دوره کنید.

به چشم های خودتون استراحت بدید:

-از قانون 20-20-6 استفاده کنید: هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به فاصله حدودی 6 متری خودتون نگاه کنید.

-مرتب پلک بزنید تا چشم هاتون دچار مشکلاتی مثل خشکی نشن.

-در زمان استراحت بین کلاس ها صورت و چشم های خودتون رو با آب بشورید.

-از اونجایی در طی کلاس های آنلاین همش چشمتون به صفحه نمایشگر لپ تاپ یا گوشی هستش، در زمان استراحت بین کلاس هاتون اصلا از گوشی استفاده نکنید. همونطور که در زمان مدرسه هم استفاده در ساعات مدرسه ممنوع بوده، سر کلاس های آنلاین هم استفاده از گوشی در زمان های تفریح ممنوع می باشد.

 

 
 

 


شرایط نشستن سر کلاس آنلاین چجوریه؟
به درس خوندن و سر کلاس بودن خودتون و زمانی که برای استفاده از کلاس های آنلاین میذارید تا از درس هاتون عقب نیفتید و مهم تر از همه به خودتون احترام بذارید و شرایط مناسب کلاس آنلاین رو برای خودتون فراهم کنید. صبح که از خواب بیدار میشید تا آماده کلاس هاتون بشید، حتما تخت تون رو مرتب کنید و اگه اتاقتون مرتب نیست ، وسایلتون رو جمع و جور و مرتب کنید تا فضای اتاق مناسب کلاس باشه. میزی که پشت اون می نشینید، باید پشت به تختتون باشه .

"همین الان که تو حواست نیست ، بقیه دارن درس رو خوب گوش میدن."
                                                     
این جمله رو روی یه کاغذ با یه خط درشت و خوانا بنویس و بالای لپ تاپ یا روی میزت بچسبون تا موقعی که حواست از کلاس پرت شد به خودت بیای و دوباره به کلاس برسی.

Avatar
فرستنده: e.timsari [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
تگ‌ها
آمار
680 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir