روش های جلب اعتماد والدین

روش های جلب اعتماد والدین

گاهی اوقات به نظرت می رسه که پدر و مادرت نمی توانند بهت اعتماد کنند یا مسئولیتی را به تو بسپارند. یا ممکن که تو کار اشتباهی انجام داده باشی که به خاطر اون پدر و مادرت دیگر نمی تونند بهت اعتماد کنند. در این شرایط چه کاری باید انجام داد؟ تلاش می کنی تا دوباره اعتماد آن ها را بدست بیاری؟ دوست داری که پدر و مادرت به تو اعتماد داشته باشند و مسئولیت هایی را به تو بسپارند؟
در این شرایط می تونی از راه کارهایی که در این مقاله هست استفاده کنی و سعی کنی که ارتباط بین خودت و والدینت را بهتر کنی و اعتماد آن ها را جلب کنی.

-احترام
احترام گذاشتن به یکدیگر راهی است برای داشتن یک ارتباط خوب با دیگران وجلب اعتماد والدین. احترام گذاشتن گاهی اوقات به نظر سخت میاد مخصوصا اگر طرف مقابل ما دید متفاوتی داشته باشد اما در هر صورت ما موظف هستیم که با پدر و مادر خود با احترام رفتار کنیم. هرچقدر که ما تلاش کنیم که به آن ها احترام بگذاریم، آن ها هم تلاش می کنند که به ما احترام بگذارند و این شروعی است برای یک ارتباط خوب بین ما و آن ها.
- صداقت
خب نیازی به توضیح نیست، دروغ گفتن قطعا می تواند باعث از بین رفتن اعتماد خانواده و دیگران نسبت به ما شود. اگر ما کار اشتباهی را انجام دادیم، دروغ گفتن در آن مورد نمی تواند به ما کمکی کند هرچند که در لحظه ممکن است به نظر بیاید خطای ما را پوشانده اما در دراز مدت، ما را دچار مشکلات دیگری می کند. در این شرایط به نظر جرائت زیادی لازم است تا ما حقیقت را صادقانه بگوییم اما ما با این کار و قبول اشتباه مان هم مسئولیت پذیر بودن مان را نشان می دهیم و هم اعتماد دیگران و به خصوص اعتماد خانواده را از دست نخواهیم داد. 

 

 
 

 


- خوب گوش کردن
درست که تو برای خودت نظر و عقیده ایی داری و دوست داری کارها را به روش خودت انجام بدی اما یادت نره که پدر و مادرت هم برای خودشون نظری دارند که آن را در طول سال ها بدست آوردند. حتی اگر نظر آن ها با نظر تو متفاوت است، به نظرات آن ها خوب گوش بده و از آن ها مشورت بگیر. گوش کردن و مشورت کردن با هم می تواند ارتباط بین افراد را محکم کند. و باعث جلب اعتماد خانواده شود.

- توضیح دادن
یکی از راه کارهای خوب برای برقرای یک ارتباط مناسب با پدر و مادر و جلب اعتماد خانواده، این است که ما دلایل کارهایی را که انجام می دهیم یا می خواهیم انجام بدهیم برای آن ها توضیح دهیم. با این کار آن ها می توانند بیشتر ما را درک کنند و بفهمند.

- تعهد داشتن
یکی از راه های نشان دادن این که ما مسئولیت پذیر هستیم و لایق اعتماد خانواده به خودمان هستیم، داشتن تعهد در انجام کارهای مان است. اگر قرار است که کاری را انجام دهیم یا اگر پدر و مادر ما از ما می خواهند که کاری را انجام دهیم، حتما سعی کنیم آن کار را درست انجام دهیم و تا کار را تمام نکرده ایم، از آن دست نکشیم.

- کمک کردن
یکی دیگر از کارهایی که می توانیم انجام دهیم این است که بدون این که پدر و مادر مان از ما بخواهند، به آن ها در کارها کمک کنیم. مثلا اگر کاری هست که در هنگام آماده شدن شام ما می توانیم در آن کمک کنیم، آن کار را انجام دهیم یا بدون این که به ما بگویند اتاقمان را مرتب کنیم و . . . یا در کارهای دیگر می توانیم از پدر و مادر مان بپرسیم که به کمک احتیاج دارند یا خیر. گاهی می توانیم به جای فقط انجام دادن کارهای خودمان از خواهر یا برادر کوچکترمان مراقبت کنیم تا والدین مان کمی استراحت کنند.

 

 
 

 


- ارتباط خوب با والدین
سعی در برقراری یک ارتباط خوب می تواند اعتماد والدین را در پی داشته باشد. باید سعی کنیم که با پدر و مادرمان یک رابطه دوستانه داشته باشیم، با آن ها صحبت کنیم و نظراتمان را بیان کنیم و نظراتشان را بشنویم. اگر در مواردی باهم اختلاف نظر داریم می توانیم با احترام مخالفت خودمان را بیان کنیم. سعی کنیم که به والدین مان توجه و علاقه خودمان را نشان دهیم. اگر آن ها را ناراحت دیدیم از آن ها بپرسیم که چه اتفاقی افتاده و یا اگر از ما سوالی کردند سعی کنیم با آن ها صادقانه صحبت کنیم و نگوییم که به آن ها مربوط نیست. یکی از روش های جلب اعتماد والدین، برقرار کردن ارتباط خوب با آنهاست.


- سکوت کردن
زمانی که ما حرفی را از پدر و مادرمان می شنویم که با آن موافق نیستیم، یکی از کارهایی که می توانیم انجام دهیم این است که سکوت کنیم. با این کار هم احترام گذاشته ایم و هم توانسته ایم قدمی برای جلب اعتماد خانواده برداریم. سکوت کردن به جای داد و بیداد کردن یا حرف نامناسب زدن می تواند نشان دهد که ما تا چه اندازه بالغ شده ایم .

- درس خواندن
درست است درس خواندن و موفقیت تحصیلی هم یکی از راه هایی است که می تواند اعتماد والدین را نسبت به ما جلب کند. همه پدر و مادرها همیشه خواستار موفقیت فرزندانشان هستند وعلاقه دارند که فرزندشان در تحصیل موفق شود. البته لزوما همه نمی خواهند که درس بخوانند شاید بعضی ها علاقه به کارهای مفید دیگری داشته باشند، که تلاش برای موفقیت در آن کارها هم می تواند باعث افتخار والدین شان شود.


جلب اعتماد خانواده پس از اشتباه

- جبران اشتباه
اشتباه کردن برای هرکسی پیش می آید مهم این است که فرد زود متوجه اشتباه خود شود و سعی کند که آن را جبران کند. می توانیم از اشتباه مان درس بگیریم و سعی کنیم بفهمیم که چرا این کار اشتباه است. زمانی که دیگران متوجه کار اشتباه ما شدند نباید بهانه بیاوریم و باید مسئولیت کارمان را برعهده بگیریم. با این کار به دیگران و والدین خود نشان می دهیم که دیگر اشتباه خودمان را تکرار نمی کنیم و به آن ها اطمینان خاطر می دهیم.

- معذرت خواهی
زمانی که کار اشتباهی مرتکب می شویم اولین کاری که باید انجام دهیم معذرت خواهی است. بعد از معذرت خواهی می توانیم درباره کارمان به والدین خود توضیح دهیم و به آن ها بگوییم که از اشتباهمان درس گرفته ایم. همچنین می توانیم از آن ها بخواهیم که فرصت دیگری به ما دهند، تا ما اشتباه مان را جبران کنیم. معذرت خواهی می تواند فرصتی دوباره برای جلب اعتماد خانواده باشد.

 

 
 

 


- به والدین خود فرصت دهیم
به والدین خود فرصت دهیم که در مورد مسئله مورد نظر فکر کنند، برای کار اشتباهی که انجام داده اید به آن ها حمله نکید و با آن ها دعوا نکنید. مسئولیت اشتباهت را بپذیرید و به والدین خود نشان دهید که از اشتباهت درس گرفتید و عوض شده اید و در این راه صبور باشید. مطمئنا بعد از مدتی دوباره می توانید اعتماد خانواده را جلب کنید و توانایی هایتان را به آن ها نشان دهید.

نکته آخر
یادتان باشد که حتما از پدر و مادرتان تشکر کنید و سپاس گذار زحمات آن ها باشید. سپاس گذاری می تواند نشان دهنده احترام و علاقه شما به آن ها باشد و به آن ها نشان دهد که شما در راه بالغ شدن قدم های درستی برمی دارید و قدردان زحمات دیگران هستید. این کار در نهایت می تواند اعتماد بین شما را بیشتر کند. ساختن اعتماد زمان می برد و گاهی برخی اشتباه ها می تواند به اعتماد دیگران نسبت به ما خدشه وارد کند. پس ما در راه جلب اعتماد والدین باید صبور باشیم و گام هایمان را محکم برداریم. اشتباه هایمان را بپذیریم و سعی کنیم که آن را اصلاح کنیم یا کارمان را جبران کنیم. 
هرچقدر که ما مسئولیت پذیرتر باشیم، به پدر و مادرمان علاقه و احترام نشان دهیم، مشورت کنیم و دلایل کارهایمان را توضیح دهیم، اعتماد خانواده را بیشتر جلب خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه (1 مورد)

اگر انها ب ما اعتماد کنند و لی ما دوباره اعتماد انها را سرد کنیم باید چه کار کنیم
.
1401/09/21 - 13:50
  • +7
    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir