تفاوت رزومه و cv

تفاوت رزومه و cv

متقاضیان تحصیل در خارج باید مدارکی را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال کند . تک تک این مدارک می تواند نقش مهمی در پذیرش متقاضی داشته باشد پس هر فرد باید وقت کافی را برای تهیه و نگارش هر کدام از آن ها بگذارد . رزومه و cv یکی از آن مدرک ها است . در این مقاله سعی بر آن شده تا با بررسی تفاوت رزومه و cv برای علاقه مندان ، دیگر شاهد مشکلی برای نگارش آن ها نباشیم . در این مقاله تفاوت رزومه و cv در حجم صفحات ، تفاوت رزومه و cv در نحوه نگارش و تفاوت رزومه و cv در موارد استفاده را بررسی می کنیم .


تفاوت رزومه و cv در حجم صفحات
فرق رزومه و cv در حجم صفحات می باشد . فرد متقاضی باید رزومه خود را در حدود 2 تا 3 صفحه و به صورت مختصر بنویسد تا خواننده بتواند آن را در عرض 2 دقیقه مطالعه کند . اما متقاضی می تواند cv خود را در حدود 3 صفحه یا بیشتر بنویسد و تمام جزئیاتی که لازم است را ذکر کند . البته غلو و بزرگ نمایی در نگارش رزومه و cv به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون تمامی موارد ذکر شده باید به همراه مستندات ارائه شود .


تفاوت رزومه و cv در نحوه نگارش
تفاوت رزومه و cv در نحوه نگارش نیز می باشد . شاید بتوان به نحوی گفت که رزومه و cv از نظر نحوه نگارش متفاوت هستند . عموما تیتر هایی که باید در رزومه و cv نوشته شوند یکسان هستند اما تنها تفاوت در نگارش آن ها میزان نوشتن است . رزومه باید بسیار خلاصه باشد و جزئیات در آن ذکر نشود ولی cv باید شامل تمام جزئیات هر تیتری باشد . در واقع هر چه cv جامع تر و مفید تر باشد نتیجه بهتری حاصل می شود .


تفاوت رزومه و cv در موارد استفاده
تفاوت Resume و cv در موارد استفاده مختلف است . رزومه در چند جای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . افرادی که قصد کار در یک شرکت یا سازمانی خاص را دارند ، با نوشتن رزومه می توانند آمادگی خود را جهت کار در آن جا اعلام کنند . در واقع رزومه را می توان مختص افراد غیر دانشگاهی دانست تا با ذکر مشخصات فردی و بیان تجربیات شخصی ، خود را به سازمان یا شرکت مربوطه معرفی کنند .

البته بعضی از دانشگاه ها در خارج از کشور نیز از متقاضی رزومه می خواهند تا با توجه به آن آشنایی نسبی از متقاضی تحصیل در آن دانشگاه پیدا کنند .

Cv نیز همانند رزومه است ، با تفاوت آن که فقط و فقط افرادی ملزم به تهیه آن هستند که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند . متقاضیان با نوشتن cv توضیحاتی جامع و مفید را در ارتباط با شخصیت خود ، تحصیلات گذشته و کارهای انجام داده شده بیان می کنند .

Avatar
فرستنده: e.timsari [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
642 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir