خوب دقت کنید که بعد از کنکور باید چیکاری انجام بدین !

خوب دقت کنید که بعد از کنکور باید چیکاری انجام بدین !

دوران بعداز کنکور دورانى پر استرس محسوب ميشود؛ به ویژه درصورتی که ندانيد كه نتايج اين ازمون چه خواهد شد، و تا مشخص شدن نتايج، حس بلا تكليفى خواهيد داشت؛ ولی بايد بدانيد كه مهم نيست كنكور را چطور پشت سر گذاشته ايد، و در اين مرحله، استرس هيچ كمكى به شما نميكند؛ اما صحبت کردن در اين مورد، بسيار اسان تر از عمل كردن به آن است.

ابتدا باید به شما تبریک بگویم. شما یکی از غول‌های زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید و حالا وارد دنیای کنکورداده‌ها شده‌اید. حتی اگر نتیجه کنکورتان هم خوب نباشد بالاخره برای یکبارهم که شده با یکی از هیولاهای زندگی‌تان روبرو شده‌اید و فهمیده‌اید که این‌قدرها هم چیز عجیب و غریب خطرناکی نیست. حالا وقت آن است که برای بعد از کنکورتان برنامه ریزی کنید. 

بزرگ ترين حُسن قبولی درکنکور صرفا این است که براي یک مدتی تکلیف تان روشن ميشود و از دلواپسی های زيادي راحت می شوید؛ اما صرفا براي یک مقطع کوتاه و تا چشم به هم بزنید باید با کاغذ پاره ای که اسمش مدرک است در بازار کار سرگردان بچرخید به امید روزنه ای براي ورود در بازار بی سر و سامان کار و اشتغال. آن گاه می بینید که دانشگاه نرفتن مشکلاتش از دانشگاه رفتن کم تر است.

 

 
 

 

اگر از آن دسته هستید که می‌خواهید باقی تابستان را با تکرار این کلمه سر کنید و برای رسیدن نتیجه کنکور روزشماری می‌کنید این گزارش را نخوانید. اما اگر نمی‌دانید با خلاء کنکورچه کنید و دوست دارید تابستانتان را خوش بگذرانید و به کارهایی برسید که زمانش را نداشته‌اید با ما همراه باشید.

کتابهای درسی را بردارید

کتاب های درسی و کمک درسی را فورا از طبقات کتابخانه تان بردارید به دورترین جای ممکن خانه بفرستید تا دوباره شما را یاد کنکور نیندازد. می توانید حتی از دیگر اعضای خانواده بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهند که اصلا حتی چشم تان هم به آنها نیفتد.

حرف زدن درباره کنکور را قدغن اعلام کنید
همه قرار است بدانند شما کنکورتان را چه کار کرده اید؟ می‌خواهند بدانند چه پیش‌بینی دارید. آنها که بچه کنکوری دارند در چشم و هم چشمی‌های کنکوری با خانه شما تماس خواهند گرفت. اما شما هیچ حرفی در این مورد ندارید.بعد از چند روز جواب سوالات کنکور در سامانه سنجش قرار می‌گیرد. خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان این کار را نکنید که بروید گزینه‌هایتان را با پاسخ درست سوالات مقایسه کنید. این بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

اگر می‌توانید به خرید بروید و چند لباس رنگی تازه بخرید و ظاهرتان را حسابی سرحال کنید.به آرایشگاه بروید و موهای سرتان را مرتب کنید.

همه اهل خانه به خوبی به یاد دارند که شما هنگام درس‌خواندن چه رفتار خشنونت باری با آنها داشتید و چقدر با خودکار و مداد کف سرتان را خارانده‌اید.

 

 
 

 

در اينجا راهكارهايى را ذکرخواهیم کرد تا در اين زمان از استرستان كاسته شود.

- خود را با افراد دیگر مقایسه نکن

- به انتخاب رشته های ديگر هم فکر کن اگر رشته مورد نظرخود قبول نشدی

- ورزش کن

- برو دنبال تفریح و سرگرمی و کارهایی که به آن علاقه مندی

- افکار منفی ممنوع!

- از اتفاقات، درس بگیر!

- علت نگرانی هایت رو پیدا کن

- از زمان اعلام نتیجه کنکور اطلاع پیدا کن

- قابلیت هایت رو بشناس

- در مورد رشته ها و دانشگاه های گوناگون تحقيق کن

- روز کنکورتان را خاطره ساز کنید

- بعد از کنکور تجربه های جدید کسب کنید

- تصورتان از دانشگاه را واقعی کنید

 

 
 

 

ولی چند نکته را بخاطر داشته باشید:

نخست این که چه قبول شوید و چه قبول نشوید استرس های قبل از آزمون و پس از آزمون و پس از انتخاب رشته و قبل از انتخاب رشته و... نه تنها به قبولی شما درکنکور اصلاً کمکی نمی کند بلکه یقینا در قبول نشدن تان مؤثر است. شما چه استرس داشته باشید چه استرس نداشته باشید اتفاقی که باید بیفتد می افتد.

پس مضطرب نباشید تا نخست این که با فکر راحت روزها را سپری کنید و روزگارتان را بخود و خانواده خود تلخ نکنید. دوم این که استرس و نگرانی حجم سنگینی از حافظه شما را اشغال ميکند و بازده ذهني شما را کاهش ميدهد . پس یادگیری شما را مشکل ميکند . درصورتی که دلتان می خواهد قبول شوید راهش این است که مضطرب نباشید و راه‌های مبارزه با استرس و نگرانی را در خودتان تقویت کنید.

درصورتی که فکر می کنید که تاب تحمل این سختی ها را دارید و پُز دانشگاه رفتن به این سختی ها می ارزد قدم در این راه بگذارید وگر نه توصیه می کنیم شب و روزتان را یکی نکنید و با آرامش و شادمان از روزگار جوانی تان بهره ببرید و خود را سرگردان کلاس ها و کتاب ها و هزینه ها و... نکنید. بخصوص اگر از آن گروه از جوانان هستید که دانشگاه را انتخاب ميکنند زیرا مُد است، توصیه می کنیم اصلاً به دانشگاه نروید.

Avatar
فرستنده: e.timsari [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
853 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir