چرا خسته ایم و برای رفع این خستگی چه باید بکنیم

چرا خسته ایم و برای رفع این خستگی چه باید بکنیم

شاید این روزها بیشترین عبارتی که از افراد، به خصوص داوطلبان کنکوری می‌شنویم این است که: «خسته شدم!» یکی از تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری خسته است، دیگری از قرنطینه چند ماهه، و هرکس به نحوی نالان و دل نگران است.

آنچه مهم است، این است که خستگی باعث از دست‌دادن احساس خوشی و شادمانی می‌شود و حس رضایتمندی را از فرد می‌گیرد و همین امر عامل ناتوانی و ضعف جسمی و روحی فرد می‌گردد.

شاید بپرسید که خوب چه باید کرد؟ این خستگی که  تقصیر ما نیست، عوامل و مشکلاتی که خارج از کنترل ما بوده است، عامل این حس خستگی و دلزدگی شده است؛ اما ما معتقدیم که این حرف، تنها بهانه‌ای برای نپذیرفتن مسؤولیتی است که بر عهده دارید؛ در واقع، شما توانمندی‌ها و قدرت خودتان را در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها دست کم گرفته‌اید.

اجازه بدهید که پا را فراتر از این بگذارم و بگویم که شما حاضر نیستید که توانمند باشید! زیرا اگر توانمند باشید، ناگهان کلی کار برای انجام دادن دارید و بهانه‌آوردن و غرزدن نیز دیگر یاور شما نخواهد بود؛ چون شما توانمند هستید. شما به عنوان یک انسان، منبع نوآوری، خلاقیت و قدرت مقابله با مشکلات هستید، ولی لازمۀ دست یافتن به این توانایی‌ها، خواستن و، مهم‌تر از آن، عمل‌کردن است. می‌گویند که بیشتر اختراعات « توماس ادیسون» تکمیل شدۀ کارها و ایده‌های دانشمندان و مخترعان پیشین بوده است؛ به عبارت دیگر، ادیسون‌های از ناتوانی و پشت‌کردن به خستگی و بهانه‌آوردن، با خلاقیت و نوآموری، راهکار تازه‌ای را پیدا کرده که موفقیت‌آمیز بوده است. نیکلا تسلا، فیزیکدان بزرگ و یکی از همکاران می‌نویسد: «اگر ادیسون می‌خواست سوزنی را درانبار کاهی پیدا کند، با پشتکار فراوان، دانه به دانه رشته‌های کاه را کنار می‌زد تا بالاخره سوزن نمایان شود!»

 

 
 

 

واقعیت امر این است که در روبرو شدن با مشکلات و سختی‌ها، همۀ ما می‌توانیم مثل ادیسون، توانمند پر از شور و انرژی باشیم، اما ما راه راحت‌تر و به ظاهر بی‌هزینه‌تری را انتخاب می‌کنیم؛ اینکه در بنشینیم و از شرایط موجود گلایه کنیم؛ چون تنبلی و مسؤولیت زندگی را به دوش دیگران انداختن، بسیار آسان‌تر و سهل الوصول‌تر از هر بهانۀ دیگری است و تازه لازم هم نیست که در روش زندگی‌مان تغییری ایجاد کنیم. خوب این نیز یک گونه از زندگی است؛ اما مطمئن باشید که در این نوع زندگی، جای سرزندگی و شادمانی، خالی خواهد بود و شما در نهایت از خودتان و زندگی‌تان راضی نیستید؛ اما اگر شرایط موجود را بپذیرد و از زندگی کردن در تخیلات و رؤیاهای خود دست بردارید، راه‌های خلاقانه‌ای برای شما ظهور پیدا خواهد کرد. بیایید فقط برای یک بار هم که شده، به جای منفی‌بافتن و دل‌سپردن به دنیای «نتوانستن‌ها»، در فضای «بودن» و «توانستن» باشید. آنچه هست بپذیرید و فکر کنید که با پذیرش وضعیت موجود، بهترین راه برای موفق‌بودن چیست. مطمئن باشید که در این صورت، شما غول خستگی را شکست خواهید داد.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
709 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir