توصیه ی بعضی از رتبه اولی های کنکور

توصیه ی بعضی از رتبه اولی های کنکور

 رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ عدم‌سرگرم‌شدن با شبکه‌های اجتماعی در ایام مطالعه برای کنکور سراسری را یکی از عوامل موفقیت خود دانستند و تأکید کردند: در هیچ کلاس کنکور یا کلاس فوق‌برنامه‌ای شرکت نکردیم.

بگفته کارشناسان آموزشی برخی اشتباهات محاسباتی که داوطلبان دارند این است که فکر می‌کنند با ایجاد فشردگی بیشتر در برنامه خود و افزایش تلاش خود می‌توانند خود را به داوطلبانی که از آن‌ها جلوتر هستند، برسانند.
بهتر است داوطلبان در دو هفته پیش از برگزاری کنکور برنامه منظمی در نظر بگیرند و خواب شبانه خود را تنظیم کنند و  با توجه به اینکه  یکی از نکات خیلی مهم بروز استرس و اضطراب به واسطه فکر وسواس گونه درباره زمان و روز کنکور است. داوطلبان باید تلاش کنند که از تماس با افرادی که این احساس را در آن‌ها ایجاد می‌کنند، دوری کنند.
فرمول‌ها و نکته‌ها در این مدت باقیمانده باید به طور سطحی مرور شوند و  افزایش ساعت مطالعه در روزهای پایانی ممکن است مشکلاتی  برای دانش‌آموزان ایجاد کند.
کارشناسان آموزشی همچنین اعلام می کنند  داوطلبان بهتر است حجم زیاد تست‌ها را نیز کاهش دهند و در روزهای پایانی به سمت تست زدن نروند تا از نظر روانشناسی علاقه مندی و اشتیاق خود را برای تست زدن حفظ کنند.
در هفته آخر  نیز داوطلبان باید تلاش کنند به موقع بخوابند و هشت ساعت خواب کامل را داشته باشند در روز کنکور نیز  باید یک صبحانه مقوی و کم‌حجم صرف کنند.

توصیه برترین‌های کنکور ۹۶ به پشت‌کنکوری‌ها:

-وقت‌تان را در "فضای مجازی" هدر ندهید!!!

مطالعه روزانه ۸ تا ۱۵ ساعت برای کسب "رتبه برتر"

 

 
 

 

کلاس فوق‌برنامه استفاده نکردم/ مطمئن بودم رتبه برتر را کسب می‌کنم

امیرحسین قاسمی‌نژاد‌رائینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سیرجان اظهار‌ داشت: قبل از کنکور پیش‌بینی این نتیجه را داشتم، چون واقعاً تلاش کردم اما بعد از کنکور واقعاً با محاسبات خودم مطمئن بودم رتبه برتر را کسب می‌کنم.
وی بیان کرد: قبل از آزمون و در دوران درس خواندن، مطالعه رسانه‌ها به‌ویژه مصاحبه رتبه‌های برتر سال‌های قبل، نکات بسیار خوبی برای موفقیت بنده داشت.
رتبه یک کنکور تجربی کشور افزود: سال‌های گذشته و در دوران متوسطه نیز درس خواندن را به‌صورت مداوم دنبال می‌کردم  و همیشه از نفرات برتر در شهرستان بودم.
وی با ابراز اینکه "به کلاس‌های فوق‌برنامه اعتقاد ندارم" گفت: من اصلاً از کلاس‌های فوق‌برنامه استفاده نکردم و هیچ کلاس آموزشی نرفتم چون به این کلاسها اعتقاد ندارم و تنها آزمون‌های قلم‌چی شرکت می‌کردم.
قاسمی‌نژاد‌رائینی با اشاره به برنامه خود برای آینده تصریح کرد: همیشه به پزشکی علاقمند بودم و اگر بخواهم رشته تحصیلی انتخاب کنم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را نتخاب می‌کنم.
وی خاطر‌نشان کرد: از شبکه‌های اجتماعی در دوران تحصیل کمتر استفاده می‌کردم و تنها در حد خواندن پیامک بود و قطعاً استفاده کمتر از این شبکه‌ها برای کسانی که می‌خواهند در کنکور موفق شوند مؤثر خواهد بود.
رتبه یک کنکور تجربی کشور نقش پدر و مادر خود را در کسب رتبه برتر مهم خواند و افزود: اول عنایت خداوند و سپس تلاش خودم و راهنمایی‌های والدین باعث کسب این رتبه شد.

 

 
 

 

کنکوری‌ها وقتشان را در کلاس‌های کنکور هدر ندهند/در هیچ شبکه اجتماعی عضو نبودم

صابر دین‌پژوه، رتبه یک رشته علوم ریاضی و فنی در کنکور 96، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز ضمن اشاره به پیش‌بینی رتبه تک‌رقمی در کنکور امسال اظهار کرد: با توجه به درصد پاسخ‌های صحیح خودم و مقایسه آن‌ با وضعیت برگزیدگان کنکورهای گذشته، پیش‌بینی می‌کردم که رتبه‌ام تک‌رقمی شود.
وی افزود: اما اینکه رتبه یک را کسب کنم کمی غیرقابل‌باور بود چرا که در سال‌های گذشته، درصد پاسخ‌های صحیح در رتبه‌های اول بیشتر و بهتر بوده است. در حال حاضر لحظات شیرینی پشت سر می‌گذارم و خوشحال هستم که به‌نوعی مزد زحماتم را گرفته‌ام.
دین‌پژوه در مورد مدت زمان و برنامه مطالعه خود برای آمادگی هرچه بیشتر در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتیم روزانه 7ــ6 ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم. در روزهایی هم که مدارس تعطیل بود، ابتدا 11 ساعت مطالعه داشتم که رفته‌رفته و در این اواخر به 13 ساعت رساندم.
وی در ادامه تصریح کرد: من در هیچ‌یک از کلاس‌های متفرقه و کنکور شرکت نکردم چون با توجه به سطح علمی مدرسه‌مان، نیازی برای حضور در این کلاس‌ها احساس نکردم. به کنکوری‌ها هم پیشنهاد می‌کنم بیشتر خودشان برای موفقیت تلاش کنند، مطالعه کنند و وقتشان را در کلاس‌های کنکور هدر ندهند. فکر می‌کنم  اگر کنکوری‌ها خودشان بخواهند، می‌توانند موفقیت بیشتری کسب کنند.
رتبه یک علوم ریاضی و فنی در مورد حضور در فضای مجازی نیز گفت: تاکنون در فضای مجازی و هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی حضور نداشتم و زمانی که کنکور دادم تازه می‌خواستیم گوشی تلفن همراه قدیمی‌ام را تعویض کنیم.
وی افزود: شخصاً به رشته نرم‌افزار علاقه دارم اما فعلاً نتیجه قطعی را نمی‌دانم و باید کمی بیشتر تحقیق کنم، بااین‌حال احتمال انتخاب رشته نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف زیاد است.
دین‌پژوه در مورد تأثیر خانواده در کسب رتبه یک کنکور سراسری گفت: فکر می‌کنم پس از لطف خدا و تلاش‌های خودم، خانواده‌ام با مهیاکردن شرایط، بیشترین نقش را در کسب این موفقیت ایفا کرده است. در پایان از مدیریت مدرسه تیزهوشان مدنی 1 تبریز هم تشکر می‌کنم.

 

 
 

 

کسب رتبه سوم برایم دور از ذهن نبود/ خودم را درگیر فضای مجازی نکردم

آتوسا عبداللهی امانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: رتبه‌ای که در کنکور به دست آورده‌ام مدیون زحمات پدر و مادر و همچنین تلاش‌های خود هستم.
وی افزود: قبل از کنکور سراسری هنر که در آزمون‌های آزمایشی کشوری شرکت می‌‌کردم اکثرا رتبه تک‌رقمی را به دست می‌آوردم و این رتبه در کنکور برای من دور از ذهن نبوده است.
نفر سوم کنکور با بیان اینکه به موسیقی علاقه دارم و 10 سال پیانو می‌نواختم گفت: من برای شرکت در کنکور فقط یکسال درس خوانده‌ام.
وی با اشاره به اینکه در کنار منابع درسی آموزش و پرورش حتماً برای ورود به این رشته باید کلاس کنکور گذرانده شود گفت: من به تمام کسانی که پشت کنکور هستند توصیه می‌کنم به هیچ عنوان ناامید نشوند و راه خود را ادامه دهند و برای رسیدن به راه خود تلاش کنند. رشته مورد علاقه و مورد انتخاب من موسیقی است و دوست دارم در دانشگاه موسیقی ادامه تحصیل بدهم.
عبداللهی بیان کرد: در زمان کنکور خود را درگیر فضای مجازی نکرده‌ام و در تمام مدت تمرکز خود را بر روی درس و این رشته گذاشته‌ام. کسب رتبه سوم در رشته هنر را مدیون خداوند و والدینم هستم.

Avatar
فرستنده: e.timsari [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
1,201 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir