کارهایی که والدین در ایام امتحانات فرزندشان باید انجام دهند

کارهایی که والدین در ایام امتحانات فرزندشان باید انجام دهند

قطعا خانواده‌ها از هیچ تلاشی برای موفقیت فرزندشان که موفقیت خودشان محسوب می‌شود دریغ نمی‌کنند. از راحت‌ترین اقدام که آرام کردن فضای خانه است گرفته تا پرهیز از مهمانی‌های غیر ضروری! در این بین یک مطلب قابل توجه وجود دارد آن هم اینکه به فرزند خود بیاموزیم موفقیت در سایه تلاش پیوسته صورت خواهد گرفت. در این‌باره خبرنگار آموزش و پرورش در گفتگو با کارشناس آموزشی به نکاتی که والدین به کمک آن می‌توانند به بهبود عملکرد دانش آموز خود در دوران امتحانات بپردازند اشاره کرده است.

سعید هدایتی کارشناس آموزشی در گفتگویی در خصوص نقش خانواده‌ها در موفقیت و آرامش دانش آموزان در فصل امتحانات اظهار کرد: یقینا فصل امتحانات از پراسترس‌ترین ایام برای هر دانش آموز درس خوان و حتی تنبل به شمار می‌رود.

او افزود: خانواده‌ها می‌توانند با مدیریت یک سری نکات ضروری و کلیدی در برقراری آرامش دانش آموزان و به تبع، موفقیت هر چه بیشتر آن‌ها کمک به سزایی کنند.

هدایتی ادامه داد: قدم اول ایجاد آرامش و به وجود آوردن جو آرام در خانواده است این امر با کاهش فشار‌ها و جدال‌های احتمالی و مدیریت در برگزاری مهمانی‌ها میسر خواهد شد.

 

 
 

 

این کارشناس آموزشی در خصوص تغذیه مناسب در فصل امتحانات گفت: متخصصان تغذیه تاکید دارند که در این بازه زمانی یعنی ماه امتحانات از مصرف غذا‌های چرب و پر حجم پرهیز شود و غذا‌های مغذی و مقوی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، آجیل و خوراکی‌های کم حجم و پر سود در عملکرد ذهنی دانش آموزان موثر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه کمک به برنامه ریزی صحیح درسی که از وظایف مهم دانش آموزان است، بیان کرد: در صورتی که خود دانش آموز قادر به آماده سازی یک برنامه درسی جامع و مناسب نیست والدین می‌بایست به کمک یک مشاور تحصیلی اقدام به دریافت یک برنامه جامع و متناسب با شرایط فرزند خود تدوین و دریافت کنند. برنامه ریزی از جمله ضروری‌ترین اقدامات برای رسیدن به نتیجه مطلوب در هر کاری از جمله دوران امتحانات است.
هدایتی افزود: نظارت صحیح در انجام این برنامه درسی توسط خانواده از خود برنامه مهم‌تر بوده و جدیت در این امر، جدیت دانش آموز در توجه و ارزش گذاری به برنامه ریزی را به همراه دارد.
این کارشناس آموزشی در خصوص اهمیت رفتار والدین در فرایند ایام امتحانات تصریح کرد: آن‌ها باید از بزرگنمایی کردن در امتحانات خودداری کنند که این رویکرد باعث می‌شود تا دانش آموز یا سرد شود و از تلاش خود دست بکشد و یا از شدت اضطراب کاذبی که تحت تاثیر جو به وجود آمده از گرفتن نتیجه مطلوب در امتحانات باز بماند.
او ادامه داد: اولیا برای شناخت دانش آموز خود باید وقت گذارند و با مراجعه به مشاور و معلمین مدرسه در تدوین یک برنامه متناسب با احوالات دانش آموزشان وضعیت تحصیلی او را به مسیر بهتری سوق دهند.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
948 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir