دانش آموزان چگونه برای شب امتحان درس بخوانند

دانش آموزان چگونه برای شب امتحان درس بخوانند

دانش آموزان امروزی به اصطلاح شب امتحانی شده‌اند یعنی در طول سال تحصیلی درس نمی‌خوانند و تنها شب امتحان به سراغ درس خواندن می‌روند. این شیوه مطالعه اصلا درست نیست و دانش آموزان را با مشکل مواجه می‌کند. دانش آموزان باید با توجه به نقاط ضعف و قوت خود برنامه ریزی کنند.

در این مطلب نحوه صحیح درس خواندن دانش آموزان و دانشجویان برای شب امتحان را خواهیم گفت:

یک روز مانده به امتحان، سراغ همه کتاب‌ها نروید؛ یکی از مهم‌ترین میانبر‌هایی که برای استفاده از زمان اندکی که دارید، می‌توانید از آن کمک بگیرید، می‌تواند پاسخ دادن به سوال‌های مربوط به هر درس و مطالعه بخش‌هایی که پاسخی برای سوال‌شان نداشتید باشد.

 

 
 

 

تمام دانش آموزان و دانشجویان زمان لازم برای خواندن همه نکات ندارند، باید با کمک آزمون‌ها و تمرین‌های درس متوجه شوند که چه چیز‌هایی را باید با دقت بیشتری بخوانند. وقتی تمرین‌ها را حل کنند، متوجه می‌شوند که در چه قسمت‌هایی مشکل بیشتری دارند و با این خودآزمایی‌ها، به نقاط قوت و ضعف‌شان  بهتر پی می‌برند. پس در اولین قدم سراغ تمرین‌ها بروند سپس روی خواندن بخش‌های که تسلط کمتری بر آن‌ها دارند، تمرکز کنند.

در واقع باید به مطالبی که مطمئن نیستند آن‌ها را خوب یاد گرفته‌اند یا نه، حمله کنند، نه اینکه اجازه دهند  آن مطلب در جلسه امتحان به آن‌ها حمله کند و ذهن خود  را آشفته کنند، پس در دومین قدم، سراغ بخش‌هایی بروند  که ذهنشان  را مشغول کرده و آن‌ها را یک بار دیگر مرور کنند تا اعتماد به نفس‌شان بیشتر شود. اگر قبل از هر امتحان این کار را عملی کنند، مثل گذشته و به خاطر مضطرب بودن، آموخته های‌شان را فراموش نمی‌کنند  و در پایان ترم، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

دانش آموزان کتاب‌های درسی و یادداشت های خود را باز کرده و از ابتدا شروع کنند بر روی مطالب مهم و برجسته که احتمال می‌دهند در آزمون خواهد آمد تمرکز کنند.

اطلاعات مهم را در کاغذ‌های کوچک یادداشت بنویسند و با صدای بلند بخوانند. این فرآیند به مغز و قدرت یادگیری کمک خواهد کرد.

فلش کارت درست کنند، تهیه فلش کارت روش خوبی هست تا خودشان را بیازمایند. فلش کارت کمک می‌کند تا اطلاعات را پردازش کرده و یاد بگیرند. نکات مهم را در فلش کارت‌ها مرتب نوشته و با صدای بلند بخوانند.

سعی کنند مطالبی را که می‌خوانند درک کنند. با این کار هیچ مشکلی برای به یاد آوردن آن‌ها سر جلسه امتحان نخواهند داشت. البته تمام دانشجویان و دانش آموزان بدانند فرار از درس‌های تلنبار شده به راحتی ممکن نخواهد بود. شاید تلنبار کردن برای یک درس عمده کار نادرستی نباشد، اما این موضوع برای همۀ درس‌ها به ویژه درس‌های با حجم سنگین صدق نمی‌کند. پس سعی کنند خواندن دروس را برای شب امتحان نگذارند.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,345 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir