ورزش و سال کنکور

ورزش و سال کنکور

ورزش کنم؟ من؟ فکر کنم درست متوجه نشدید، ما امسال کنکور داریم! پس وقت اضافه‌ای برای ورزش و نرمش و این چیز‌ها نداریم. در ضمن اگر هم وقت اضافه بیاوریم، خب درس می‌خوانیم نه این که ورزش کنیم!
دوست کنکوری من! ورزش مناسب و مداوم می‌تواند بهترین راه برای رفع خستگی، حفظ آرامش، افزایش تمرکز و کاهش استرس باشد که متأسفانه بیش‌تر دانش‌آموزان این نکات را نمی‌دانند و به آن‌ها توجه نمی‌کنند.
همه‌ی ما می‌دانیم که مطالعه با بازدهی کم علاوه بر اتلاف انرژی و وقت، از پیشرفت ما نیز جلوگیری می‌کند. افزایش بازدهی مطالعه راه‌های متفاوتی دارد که یکی از مؤثرترین آن‌ها ورزش کردن است، پس آن را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود بگذارید تا از فواید آن بهره ببرید.
دو نوع ورزش را بهتر است در برنامه‌ی خود جای دهید. اوّلی ورزش‌هایی که 2 یا 3 ساعت وقت می‌گیرند مثل شنا، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و از این قبیل که انرژی شما را تخلیه می‌کنند و بهتر است که در برنامه‌ی شب قبل از آزمون شما نباشند. دومی نرمش‌های کوتاه است که در هر روز فقط 10 دقیقه از زمان شما را می‌گیرند و بهترین زمان اجرای آن‌ها‌، پس از بیدارشدن از خواب و زنگ‌های استراحت شما هستند.
اگر ورزش خاصی را به طور حرفه‌ای انجام می‌دهید، بهتر است امسال در مورد آن تصمیم خود را بگیرید و برای خود مشخص کنید که می‌خواهید بیش‌تر وقت و انرژی خود را به درس و یا به ورزش خود اختصاص دهید. بدترین اتفاق آن است که بخواهید هر دو را با بهترین کیفیت انجام دهید. دوستان من، شما انرژی و زمان محدودی در اختیار دارید، پس از خودتان انتظار‌های غیرمنطقی نداشته باشید.
در زنگ‌های تفریح خود، نرمش کنید. عضلات خود را بکشید، سر و گردنتان را حرکت دهید و اجازه ندهید که ماهیچه‌های شما به مدت طولانی ثابت بمانند. کشش عضلات باعث بازگشت اکسیژن به ماهیچه‌ها و خروج مواد استفاده شده از آن‌ها می‌شود. علاوه بر این نرمش‌ها، بهتر است بین زنگ‌های تفریح خود مدیتیشن نیز، انجام دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌های آن که باعث افزایش تمرکز و توجه شما می‌شود، این است که 3 دقیقه چشمان خود را ببندید و فقط به نفس کشیدن خود فکر کنید. البته تنفس را به طور ارادی و عمیق انجام دهید.
و در پایان اگر می‌خواهید از ورزش خود نتیجه بگیرید، لازم است برای آن برنامه‌ی ثابتی داشته باشید و آن را هر روز و به طور مداوم انجام دهید.

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+3
آمار
4,354 نفر بازدیدکننده
3 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (1 مورد)

خب من الان یازدهم هستم و پارسال اوایل دی مشکیمو گرفتم نمیتونم یعد شش و خرده ای سال ورزشمو ول کنم .الان طوری شده اگه همون زمان کلاس ورزش نکنم خیلی کسلم از طرفی نمیتونم از رشته ی مورد علاقم بگذرم در ضمن من رشته ی تجربی هستم و برای کنکور سال اینده خیلی نگرانم که ایا باید قید ورزشمو بزنم یا نه ؟

::روابط عمومی::
البته خوب دقت کنید منظور از ورزش کردن این نیست که شما روزی ۲ ساعت رو به ورزش اختصاص بدین که تمام انرژی شما را بگیره! چون اینکار هم باعث از دست رفتن وقتتون میشه و هم باعث میشه که بدنتون بعد یه تمرین سخت خسته شه !
پس بهترین کار اینه که بین نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه تمرینی سبک و مفرح انجام بدین نه بدنتون خسته میشه و نه وقتتون گرفته میشه بلکه امادگیتون برای مطالعه چندین برابر میشه...
با تموم این تفاسیر دقت کنید که اولویت شما درستونه !اگر ورزش در سال کنکور باعث بشه از درستون بمونید انجام دادنش اصلا توصیه نمیشه ! اما اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید و به اندازه نیاز ورزش کنید که به درستون هم لطمه نخوره در این صورت چنین ورزشی توصیه هم میشه !
و در نهایت در ایام امتحانات اثر ورزش را نادیده نگیرید و جهت دست یافتن به موفقیت بیشتر ضمن توکل به خدا، برنامه مناسب غذایی، ورزش و فعالیت بدنی، خواب کافی داشته و با برنامه ریزی صحیح و منظم به مطالعه دروس بپردازید.
.
1397/12/6 - 00:08
  • +1
    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir