آنچه یک اتاق نامرتب درباره شما و تیپ شخصیتی شما می گوید

0
آنچه یک اتاق نامرتب درباره شما و تیپ شخصیتی شما می گوید
آیا شما هرگز رویای زندگی در اتاقهای کاملا تمیز و منظم یک فروشگاه دکوراسیون منزل را دارید؟ یا ترجیح می دهید وقت خود را در اتاقی مملو از اشیا، ، سوغاتی ، کتاب ، هنر و وسایلی که زندگی روزمره شما را تشکیل می دهند ، بگذرانید.

برای برخی از افراد ، یک اتاق مرتب می تواند آرامش بخش باشد. عقب نشینی منظم در دنیایی که اغلب بی نظم است. از نظر دیگران ، چنین اتاق هایی می توانند استریل ، نرم و بی روح باشند. برخی از افراد در یک اتاق بهم ریخته احساس اضطراب می کنند در حالی که دیگران در خلال بدخلقی احساس خلاقیت بیشتری می کنند.

سازمان این روزها تجارت بزرگی است. به نظر می رسد که از کتاب گرفته تا سمینارها گرفته تا سیستم های سازمانی ، هرکسی می خواهد راهی پیدا کند تا هر جنبه ای از زندگی خود را کاملاً مرتب کند.

از مدت ها پیش به پیامکی به عنوان نقص شخصیتی یا نشانه تنبلی نگاه می شده است. نظافت و سازماندهی به عنوان ایده آل ارائه می شود - هم نشانه موفقیت و هم راه موفقیت. اما در مورد کسانی که کمی نامرتب یا بهم ریخته هستند چطور؟ یک اتاق نامرتب درباره شما چه می گوید؟

سلامت روان
داشتن یک اتاق نامرتب ممکن است نتیجه بسیاری از عوامل باشد. این ممکن است به این معنی باشد که مشغول هستید و وقت کمی برای تمیز کردن و سازماندهی دارید. این ممکن است نشانه این باشد که بیش از حد چیزهای زیادی دارید. یا ممکن است نتیجه وجود بچه های جوانی در خانه باشد که معمولاً انگیزه ای برای تمیز کردن خود ندارند.
اما اگر اتاق شما فقط به طور عادی نامرتب است ، آیا در مورد وضعیت سلامت روان شما چیزی گفته می شود؟ در بعضی موارد ، وضعیت اتاق شما ممکن است به یک بیماری روانی مرتبط باشد.
به عنوان مثال ، افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی ممکن است آنقدر مشغول تمیز نگه داشتن وسایل باشند که هر نوع اختلال می تواند منبع قابل توجهی از اضطراب شود.
در موارد دیگر ، افراد وسایل را تا حدی احتکار می کنند که حتی از بی ارزش ترین اشیا نیز نمی توانند جدا شوند. خانه های آنها سالها و سالها با وسایل بی فایده پر شده است ، از روزنامه های قدیمی گرفته تا ظروف پلاستیکی.



پیامدهای بهداشت روان
روانشناسی پشت یک اتاق نامرتب می تواند به چند عامل اساسی وابسته باشد:

- داشتن یک اتاق نامرتب یک پدیده جدید است
- زندگی با آشفتگی چیزی است که در واقع شما را آزار می دهد
- کثیف بودن به معنای اتفاق عمیق تری است

 

 
 

 


نشانه افسردگی
اگر شما معمولاً مرتب و منظم هستید ، ناگهان بی توجهی به یک اتاق نامرتب می تواند نشانه ای از اتفاقاتی در زندگی شما باشد. به عنوان مثال ، بی نظمی گاهی می تواند نشانه افسردگی باشد. افراد افسرده معمولاً بیش از حد احساس خستگی یا ناامیدی می کنند تا بتوانند در کارهای روزمره زندگی خود پیش بروند.

افسردگی همچنین می تواند تمرکز و داشتن انرژی لازم برای مرتب کردن اتاق را دشوارتر کند. اگر برای ماندن در وظیفه خود تلاش می کنید ، اختصاص دادن زمان و توجه لازم برای مرتب نگه داشتن کارها دشوار است.
بنابراین اگرچه ممکن است متوجه شوید که اتاق نامرتب است و قصد تمیز کردن آن را دارید ، یافتن غلظت و سطح انرژی مورد نیاز برای انجام کار ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد.
اگر مشکوک هستید که اتاق نامرتب شما ممکن است نشانه ای از مشکلات زندگی شما یا نتیجه افسردگی باشد ، از اینکه دست دراز کنید ، نترسید. در مورد آنچه در جریان است با پزشک خود صحبت کنید یا با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید تا توصیه های خاصی برای وضعیت خود دریافت کنید. یک مشاور ، درمانگر یا پزشک می تواند به شما کمک کند تا در جریان آنچه در جریان است قرار بگیرید و به شما کمک کند تا یک برنامه عملی برای حل این مشکل ارائه دهید.

احساس سرخوردگی را ثبت کنید
اگر ناامید ، عصبانی هستید یا از آشفتگی و آشفتگی غرق شده اید ، این یک نشانه واضح است که باید به چیزی رسیدگی شود. گاهی اوقات ممکن است یک ظرف غذا ناامید کننده باشد.

فهمیدن اینکه از کجا باید شروع کرد و چطور می توان با این مشکل مقابله کرد ، طاقت فرسا به نظر می رسد. این ممکن است به معنای حذف برخی موارد ، یادگیری تاکتیک های سازمانی جدید یا کمک به اعضای دیگر خانه برای پاکسازی باشد.

علائم برگزیده خود را ثبت کنید
آیا کثیف بودن شما عادت است؟ برخی از افراد تمیز ، منظم و در جای خود قرار دادن اولویت بالایی ندارند. در این حالت ، بی نظمی به سادگی یک حالت عادی امور است. اگر خانه بهم ریخته باشد و شرایط خوبی با شما داشته باشد ، احتمالاً بیشتر نشانه شخصیت و تنظیمات شماست.

شخصیت
بنابراین چه چیزی افراد مرتب و نامرتب را متفاوت می کند؟ آیا برخی از افراد فقط دارای شخصیت هایی هستند که نظم را ترجیح می دهند در حالی که دیگران در هرج و مرج رشد می کنند؟ در حالی که برخی ممکن است حاکی از این باشد که یک اتاق بهم ریخته نشانه ای از ذهن بهم ریخته است ، کسانی که این نوع محیط را ترجیح می دهند لزوماً بی نظم نیستند.

میزهای آنها ممکن است مانند آشفته آشفته ای باشد که با کاغذها ، پاکت ها و پرونده ها پراکنده شده باشد. اما به نظر می رسد که آنها همیشه می دانند که هر یک از اقلام در هنگام نیاز دقیقاً کجا هستند.
سیگموند فروید ، روانکاو مشهور ، زمانی گفته می شود که: "آشغال را پاک نکنید. من دقیقاً می دانم همه چیز کجاست. "

در حقیقت ، به نظر می رسد برخی از افراد در این نوع محیط ها رشد می کنند. به نظر می رسد برخی از خلاق ترین و سازنده ترین افراد حقه بازی های لاعلاجی هستند. اگر داشتن یک اتاق کاملا مرتب و مرتب همان چیزی است که به شما الهام می دهد و به شما کمک می کند احساس مثمر ثمر و خلاقیت داشته باشید ، این ممکن است به این معنی باشد که تمایل دارید بیشتر از آنچه به عنوان شخصیت نوع A شناخته می شود داشته باشید.

افراد با این تیپ شخصیتی تمایل به کمال گرایی دارند. قرار دادن همه چیز در جای خود به رفع نیاز آنها برای نظم و کنترل کمک می کند. اما اگر تمایل دارید که در کارهای خانه و مرتب سازی بیشتر عقب باشید ، این ممکن است به این معنی باشد که شما بیشتر تیپ شخصیتی تیپ B را دارید.

 

 
 

 


افراد با این تیپ شخصیتی نسبت به هم نوعان خود آرامش بیشتری دارند. آنها بیش از تمرکز بر دستیابی به کمال ، بیشتر جذب ایده ، تجربیات و خلاقیت می شوند.

مزایای رسالت
و تحقیقاتی وجود دارد که این عقیده را که کثیف بودن یک جنبه مثبت دارد نیز پشتیبانی می کند. محققان دریافتند که در حالی که کار در یک اتاق منظم رفتارهایی مانند سخاوت و غذای سالم را تشویق می کرد ، کار در یک محیط نامرتب منجر به خلاقیت بیشتر شد .

سخاوت افزایش یافته است
در این مطالعه ، از شرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه ها را در یک اتاق پر کنند. برای برخی از شرکت کنندگان ، اتاق بسیار تمیز و منظم بود. برای سایر افراد ، آنها پرسشنامه را در فضایی بسیار نامرتب و بی نظم تکمیل کردند.
هنگام خارج شدن از اتاق ، چند گزینه به شرکت کنندگان پیشنهاد شد. ابتدا از آنها سال شد که آیا می خواهید به یک وسسه خیریه کمک مالی کنید؟ سپس یک میان وعده به آنها پیشنهاد شد: یا یک سیب یا یک شیرینی.
کسانی که نظرسنجی را در یک اتاق مرتب به پایان رساندند ، بیشتر تمایل داشتند که پول بیشتری را به یک خیریه اهدا کنند. آنها همچنین بیشتر تمایل داشتند که سیب را به جای آب نبات انتخاب کنند.

خلاقیت افزایش یافته است
محققان معتقدند که انجام کار در یک فضای تمیز و مرتب باعث فعال شدن هنجارهای اجتماعی می شود که مردم را ترغیب می کند آنچه را که از آنها انتظار می رود انجام دهند. از طرف دیگر ، کار در یک فضای آشفته باعث آرامش این نیازها می شود و به مردم امکان می دهد از هنجارها و انتظارات اجتماعی رهایی یابند.

در یک آزمایش جداگانه ، شرکت کنندگان مجدداً در اتاقهای تمیز یا نامرتب قرار گرفتند و سپس از آنها خواسته شد که کاری را که شامل یافتن کاربردهای جدید توپهای پینگ پنگ است ، انجام دهند.
شرکت کنندگان در شرایط اتاق نامرتب از نظر قضات بی طرف ارزیابی شده اند که ایده های خلاقانه و ابتکاری بیشتری نسبت به کسانی که در شرایط اتاق تمیز هستند ارائه می دهند.
چنین یافته هایی ممکن است در هنگام طراحی فضاهای کاری ، به ویژه برای مشاغلی که به نوآوری و خلاقیت زیادی نیاز دارند ، پیامدهایی داشته باشد. کارفرمایان ممکن است تشویق شوند که به کارگران خود اجازه می دهند تا فضاهای کاری را طراحی کنند و شخصی سازی کنند ، حتی اگر این به این معنی باشد که مرتب ترند.
بدیهی است ، همانطور که محققان توضیح می دهند ، این لزوما به این معنی نیست که هر کسی در معرض یک محیط نامرتب قرار دارد خلاق تر خواهد شد.

برخی از افراد تمایل دارند در فضاهای بسیار سازمان یافته بهتر کار کنند در حالی که دیگران در محیط های کم نظم بهتر کار می کنند. شخصیت و ترجیحات مواردی هستند که در چنین شرایطی بازی می کنند.

به عنوان مثال مجبور کردن شخصی که فضای مرتب را برای کار در یک محیط بی نظم ترجیح می دهد ، ممکن است در واقع منجر به خلاقیت کمتر و بهره وری کمتر شود. و مشاغلی که روی کارآیی و تصمیم گیری سریع متمرکز هستند ممکن است بهتر به فضاهای مرتب و منظم متصل شوند ، در حالی که مشاغل وابسته به خلاقیت برای فضاهای کمتر مرتب بهتر مناسب هستند.

بنابراین گرچه نظم و ترتیب می تواند بیشترین کیفیت را داشته باشد ، اما تحقیقات نشان داده است که کثیف بودن مزایایی نیز دارد. اگر تمایل به داشتن یک اتاق نامرتب دارید ، در اینجا برخی از مزایای احتمالی مورد حمایت تحقیقات روانشناسی آورده شده است.

برای امتحان چیزهای جدید هیجان زده شده اید
یک مطالعه نشان داد که افراد در یک اتاق نامرتب قادر به حل سریع تمیز کردن مغز نسبت به افراد نشسته در یک اتاق منظم هستند. دانشمند آلبرت انیشتین ، معروف به نبوغ و تفکر خلاق ، به داشتن میز کار نامرتب مشهور بود.

"اگر یک میز آشفته نشانه ذهن نامرتب است ، پس چه تصوری از یک میز خالی داریم؟" او یک بار در پاسخ به نظرات در مورد فضای کار خود پرسید.

در آزمایش دیگری که توسط وهوس و همکارانش انجام شد ، شرکت کنندگان به طور تصادفی در یک اتاق نامرتب یا مرتب قرار گرفتند. سپس منوی اسموتی به آنها داده شد و به آنها گفته شد که در مطالعه انتخاب مصرف کننده شرکت می کنند. به آنها گفته شد كه یكی از سه گزینه اسموتی را انتخاب كنید: تقویت سلامتی ، سلامتی یا ویتامین.

نیمی از منوها به گزینه سلامتی "کلاسیک" اشاره کردند. نیمه دیگر منوها آن را "جدید" توصیف کردند. نتایج نشان داد که افراد در شرایط اتاق مرتب دو برابر بیشتر گزینه کلاسیک را انتخاب می کنند ، در حالی که کسانی که در اتاق نامرتب هستند دو برابر گزینه جدید را توصیف می کنند.

نتایج نشان می دهد که افراد در محیط های مرتب و مرتب به احتمال زیاد به موارد معمولی پایبند هستند ، در حالی که افراد در محیط های نامرتب بیشتر تمایل به تازگی دارند.

گرچه مینیمالیسم مد روز است ، اما ممکن است خلاقیت شما را خرد کند. اگر مرتب بودن میز کار یا اتاق باعث استرس شما بیشتر از خود آشفتگی می شود ، مدتی سعی در آرامش دارید ، کمی با این آشفتگی زندگی کنید و ببینید آیا به باز شدن توانایی های خلاقیتان کمک می کند یا خیر.
معایب رسالت

البته ، بی نظمی معمول نیز نقاط ضعفی دارد. یک اتاق نامرتب می تواند در صورت لزوم یافتن چیزها را دشوارتر کند ، و در تنظیمات حرفه ای ممکن است منجر به مهلت ناموفق یا از دست دادن اسناد مهم شود. اما نکات منفی دیگری نیز وجود دارد.

 کمک های خیرخواهانه ی کمتری داشته باشید
Vohs و همکارانش دریافتند افرادی که اوقات خود را در یک اتاق نامرتب گذرانده اند کمتر به کمک های خیریه کمک مالی می کنند. هشتاد و دو درصد از شرکت کنندگانی که وقت خود را در یک اتاق کاملاً منظم سپری می کردند ، مایل به کمک مالی خود در امور خیریه بودند ، تنها 47٪ از افرادی که وقت خود را در یک اتاق نامرتب گذرانده بودند ، حاضر به دادن پول هستند.

عدم تمایل به پیروی از قوانین
تحقیقات قبلی نشان داده است افرادی که در معرض محیط نامنظم قرار دارند بیشتر مرتکب جرم می شوند. این لزوما به معنای اخلاقی بودن نیاتنیک ها نسبت به افراد شلخته نیست.

به نظر می رسد به معنای قرار گرفتن در معرض یک محیط منظم پیروی از قانون را تشویق می کند. این البته می تواند جنبه های مثبت و منفی داشته باشد. در شرایطی که پیروی از دستورات مهم است ، مرتب نگه داشتن کارها مفید است.



کمتر انتخاب سالم داشته باشید
در مطالعه ای که قبلاً ذکر شد ، محققان دریافتند شرکت کنندگانی که در یک اتاق منظم بوده اند احتمالاً سلامتی را انتخاب می کنند. آنها به جای انتخاب یک آب نبات ، یک سیب انتخاب کردند. این یافته ها حاکی از این است که اگر می خواهید سلامتی خود را بهبود ببخشید ، ممکن است بخواهید با نظافت و ساماندهی فضای خود کار را شروع کنید.
کلمه ای از ویلول

نظم و بی نظمی را می توان به وفور در طبیعت و در محیط های خودساخته ما یافت. گاهی اوقات افراد تمایل دارند در یک محیط کثیف و در موارد دیگر نظم بیشتری داشته باشند.

همانطور که تحقیقات در مورد موضوع نشان می دهد ، هر ایالت دارای مجموعه مزایا و معایب خاص خود است. برای تعیین اینکه یک اتاق نامرتب ممکن است در مورد شما چه بگوید ، با در نظر گرفتن دلیل بی نظمی اتاق ، از جمله عادت ها ، تنظیمات و حالت روحی خود ، شروع کنید.

اگر در یک اتاق نامرتب خوب کار می کنید ، اجازه ندهید روندها شما را تحت فشار قرار دهند و به دنبال یک سبک زندگی منظم یا مینیمالیستی باشند. با این حال ، اگر بی نظمی چیزی است که شما را دچار استرس می کند یا اگر شک دارید که این ممکن است از علائم یک مشکل روانشناختی باشد ، مراحلی را که می توانید برای رفع این مشکل بردارید ، در نظر بگیرید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,469 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    سوال: نام پایتخت ایران؟
    پاسخ:*
    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir