دانشجویان چگونه در طول سال تحصیلی درس بخوانند

0
دانشجویان چگونه در طول سال تحصیلی درس بخوانند

نحوه درس خواندن میان دانشگاه و دبیرستان بسیارمتفاوت است. دانشجویانی که ۳ سال تست زدن و درس خواندن به شیوه فشرده را سرلوحه کارشان کرده‌اند، حالا با مفهوم و تشریح سروکار دارند که برایشان بسیار سخت خواهد بود. شاید دلیل این امر آن باشد که آن‌ها هنوز یاد نگرفته‌اند مفهومی درس بخوانند.

بهتر است تمام دانشجویان برای خودشان مهارت جزوه نویسی داشته باشند . مهم‌ترین مسئله این است که دانشجویان در طول سال‌های دبستان و دبیرستان ساعت‌ها وقت صرف درس خواندن کرده‌اند. همین امر باعث می‌شود در زمان دانشگاه همان روش درس خواندن مدرسه را پیش رو بگیرند. دانشجویان می‌توانند جزوه بی‌نظیر و فشرده‌ای در ‌‌نهایت ۷۰ صفحه داشته باشند و به خودشان زحمت درس خواندن به شیوه کنکور را ندهند.

دانشجویان باید بخواهند نحوه درس خواندن خود را سازمان دهی کنند و درست درس خواندن را یاد بگیرند. زیرا با پایان رسیدن دوران مدرسه و درس خواندن به شیوه دبیرستان، می‌بینیم که دیگر آن سوال و جواب‌های مدرسه دیگر وجود ندارد و همه چیز در دست خود دانشجو است. همین رهایی از قید و بند دانشجو را در مدیریت زمان گمراه می‌کند. او زمان بیشتری برای فراغتش دارد، این در حالی است که حجم دروسش افزوده شده و نمی‌تواند زمان را مدیریت کند. دیگر کنترل‌ها، درس پرسیدن‌ها، امتحانات مکرر، حساسیت‌های خانواده وجود ندارد. اگر دانشجویی بعد از ورود به دانشگاه به این تغییرات توجه نداشته باشد با شکست تحصیلی مواجه خواهد شد. سازمان دهی و برنامه ریزی باید در روزهای اول صورت بگیرد.

 

 
 

 

یکی ازمهم ترین مسائل اصلی در درس خواندن دانشگاهی این است که درس خواندن را به شب امتحان موکول نکنند.

مطالعه دروس به تعویق افتاده در شب امتحان کار بسیار اشتباهی خواهد بود و دانشجویان را فقط برای گرفتن مدرک آماده می‌کند. همین باعث می‌شود بسیاری از دانشجویان بعد از گرفتن مدرک کار‌شناسی هیچ آشنایی عملی با رشته تحصیلی خود نداشته باشند و پس از گذشت چند ماه تمام آموخته‌های چهار سال را فراموش کنند. مدیریت زمان به دانشجویان کمک خواهد کرد تا با فشار و استرس کمتری مطالعه کنند.

بهترین و موثر‌ترین راه برای اینکه یک شنونده فعال باشید این است که یادداشت بردارید. اگر می‌خواهید یک دانشجوی موفق باشید حتما یادداشت برداری کنید. در یادداشت برداری موفق هیچ وقت نباید جمله‌ای را به طور کامل یادداشت کنید، بلکه باید تنها نکات را به صورت اشاره‌ای و مختصر یادداشت کنید. برای این منظور بهتر است برای تمام واژه‌های کلیدی روشی در نظر گرفته شود تا موضوعات همچون جرقه به یاد آیند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    914 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir