شروع برای کنکور ۹۹

+1
شروع برای کنکور ۹۹

دوست من سلام.

این مقاله پیرامون اتفاقات امسال تو و همه کنکوری ها نوشته میشه و هدف ما این هست که به تو یاد بدیم که باید برای اینکه به نتایج فوق العاده شگفت انگیز برسی باید چه کارهایی انجام بدی.

در درجه اول ازت انتظار دارم که دیدگاه خودت رو نسبت به کنکور تغییر بدی. این جمله ای هست که همیشه به اون اشاره کردیم و اعتقاد داریم این تغییر نگرش میتونه کلید رسیدن به موفقیت در تمام مراحل زندگی باشه. در حال حاضر در کشور ما موردی که وجود داره دیدگاه بد و منفی نسبت به کنکور سراسری است. این دیدگاه یک شبه به وجود نیومده و در طول سالیان متمادی به دلایل مختلف تحصیل کرده های ما نسبت به این مرحله در زندگی تحصیلی خودشون گارد نشون میدن و به هیچ عنوان نگاه دوستانه ای نسبت به کنکور ندارن.

اما واقعیت داستان از چه قرار هست؟ ایا واقعا کنکور یک سد برای رسیدن به اهداف ما محسوب میشه و یا میتونه یک سکوی پرتاب درجه یک برای رسیدن به رشته های بی نظیر برای ساختن آینده بی نظیر برای ما باشه

 
 

 

قرار نیست دنیا به آخر برسه
در وحله اول باید بدونیم که کنکور تنها تیر ما برای داشتن یک زندگی رویایی و الهام بخش نیست. یعنی اینکه برای رسیدن به اون زندگی ای که در ذهنت هست حتما نیازمند به ادامه تحصیل در رشته های تاپ نیستی، همون طور که افراد موفق زیادی در سراسر این کره خاکی که با روش های متفاوت به موفقیت رسیدن. بنابراین خودت رو هیچ وجه محدود به هیچ فیلتری نکن.

اما موضوعی که وجود داره این هست که تو تصمیم گرفتی آینده خودت رو از طریق ادامه تحصیل در یک رشته و دانشگاه تاپ بسازی. پس غر زدن نمیتونه کار مفیدی برای تو باشه، این تصمیمی هست که تو گرفتی و بعد از سال ها پشت میز نشستن امسال باید نتیجه زحمات خودت رو بگیری. همه این صحبت ها رو کردیم تا همین اول کار تکلیف تو رو با خودت روشن کنیم و بهت یادآوری کنیم که تو خیلی وقت پیش تصمیم گرفتی که کنکور بدی و نمیتونی از این مسئولیت شونه خالی کنی و باید با تمام قوا برای رسیدن به هدف در این مسیر تلاش کنی.

امروز و فردا نکن
موفقیتی که ما در آینده به دست میاریم، به خاطر کار هایی هست که امروز انجام دادیم و نه کار های فردا. این جمله رو همیشه به خاطر بسپار. موردی که وجود داره، در ابتدای مسیر به دلیل زمان یک ساله که در اختیار کنکوری ها قرار داره، اکثرا برای استارت مطالعه خودشون، امروز و فردا میکنن و به گمان اینکه زمان زیادی در اختیار دارن عجله ای برای شروع ندارن و این میتونه خطرناک ترین آفتی باشه که شما رو از مسیر اصلی دور کنه.

یکی از کار های خوبی که میتونی انجام بدی دور شدن از این شرایط و استفاده از اون به نفع خودت هست. تو این وادی که همه به دنبال راه های میان بر هستن باید در مسیر اصلی قرار گرفت و به دور از حاشیه ها به سمت هدف حرکت کرد. به چشم برهم زدنی این فرصت یک ساله به پایان میرسه و باید سر جلسه کنکور سراسری حاضر بشی پس قدردان تک تک لحظاتی که داری باش و طبق برنامه ای اصولی پیش برو.

 

 
 

 

همرنگ جماعت نشو
یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه گر خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو. این ضرب المثل رو از همین امروز باید فراموش کنی. جماعت زیادی که امروزه قصد شرکت در کنکور رو دارن هنوز تکلیفشون با خودشون روشن نیست و نمیدونن از این فرصتی که برای زندگی کردن در اختیارشون قرار گرفته چه چیزی میخوان و سردرگم در جاده زندگی به هر ریسمانی چنگ میندازن و الویت اول برای اون ها گذر ایام است و نه هیچ هدف با ارزش دیگه ای.

به راستی هم رنگ و هم سو شدن با چنین افرادی میتونه عاقبت خوبی رو برای ما در پی داشته باشه؟ مسلما که پاسخ خیر هست. دوست من روال کنکور در این سال ها به شکلی شده که حتی اگر پاسخ نامه کنکور رو سفید هم تحویل مسئول مربوطه بدی، شانس خیلی بالایی برای نشستن روی صندلی یکی از دانشگاه های کشور خواهی داشت. چیزی که نمیتونه محرک خوبی برای ادامه مسیر ما باشه و تو رو برای رسیدن به مدارج بالاتر تشویق کنه. در این میدون تعداد انگشت شماری هستن که برای تحصیل در رشته های برتر اجازه پیدا میکنن. رشته هایی که با تحصیل در اون ها میتونی از افراد تاثیرگزار جامعه به حساب بیای و از خودت الگویی برای زندگی دیگران بسازی و باعث تغییر مثبت و رو به رشد در زندگی مابقی افراد بشی.

افراد سمی رو از خودت دور کن.
این مورد هم برای ما اهمیت داره که بدون توجه به مسائلی که اتفاق میوفته به مسیر ادامه بدیم و به خاطر یکسری از موضوعات که در ابتدا ممکنه چالش برانگیز باشه میدون رو خالی نکنیم. این موضوعات که مدرسه ما سطح علمی پایینی داره یا دبیر ها تدریس خوبی ندارن و یا اکثر داوطلب ها در کلاس های خصوصی شرکت میکنن و دلایلی از این قسم نباید ما رو به سکون وادار کنه و شور و اشتیاق لازم برای ادامه مسیر رو از ما بگیره.

در کنار این افکار مخرب که بیشتر از سمت خودمون جاری هست، هستن افرادی که مدام در گوش ما زمزمه میکنن که درس خوندن در این کنکور پر از رقابت برای ما فایده ای نداره و هرچقدر هم تلاش کنیم نمیتونیم به رشته و دانشگاه خوبی برسیم. این افراد دنیا رو از دیدگاه خودشون و توانایی هایی که دارن برای ما تعریف میکنن و به جای تلاش برای بالا بردن جایگاه خودشون، سعی میکنن مانعی بزرگ برای اهداف سایر افراد باشن و طرز تفکر خودشون رو برای شما هم ایجاد کنن. اینطوری میتونن هم نوا های بیشتری برای فریاد زدن بی ارادگی خودشون پیدا کنن. اصلا هم براشون اهمیتی نداره که شما چه نسبتی باهاشون دارید برای این افراد الویت اول، پیدا کردن دلیلی برای توجیه عدم موفقیت خودشون هست. شما با دوستی و داشتن رابطه با این انسان ها در درج اول به خودتون خیانت میکنید و در درجه بعدی نسبت به همون افراد. همین ابتدای کار سعی کنید اگر از این افراد در بین شما هستن هرچه سریعتر فاصله بگیرید و دیدار های خودتون رو روز به روز کمتر کنید

 

 
 

 هرچه سریع تر مجهز شو
در قسمت های قبلی در مورد اینکه باید سریع اقدام کنید صحبت کردیم. در این بخش هم تاکید داریم که باید سریع تر خودت رو به ابزار های لازم برای موفقیت در کنکور مجهز کنی. برای رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری علاوه بر داشتن هدف، ایمان و باور به توانایی های خودت باید برنامه ریزی داشته باشی، باید بدونی که هر درس رو چطور مطالعه کنی، باید با تست و تست زنی آشنا باشی، باید برای هر درسی یک منبع کمک آموزشی داشته باشی، باید خودت رو در جلسات آزمون آزمایشی مورد سنجش قرار بدی و کلی موارد دیگه که میتونی با مطالعه مقالات سایت محصل ایرانی از این موارد به طور دقیق و کامل آگاه بشی. به زودی با مقالات و پادکست های جدید مسیر رو برای تو هموار تر میکنیم…

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,300 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 مرداد 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir