محصولاتی که دنیای ما را دگرگون خواهند کرد!

0

اینکه قرن بیستم میلادی شاهد پیشرفت های علمی و فناوری بسیاری بوده است کمی جای تامل دارد زیرا قرن 21 یک پله جلوتر از آن ایستاده و مخترعین و دانشمندان این عصر محصولات جالب تری به دنیا عرضه کرده اند.

در دهه اخیر ما شاهد آی‌تیونز بودیم که انقلاب عظیمی در صنعت موسیقی به وجود آورد. یا باید به آی‌فون و گوشی های بلک‌بری اشاره کنیم که دنیای تلفن های همراه، ارتباطات از راه دور و رسانه ها را دگرگون کردند.

اما همه ماجرا به همین جا ختم نمی شود. ما از هم اکنون شاهد محصولاتی هستیم که رنگ تازه ای به زندگی آینده ما بخشیده اند.

1. پرینتر سه‌بعدی

چاپ سه‌بعدی طرح های دیجیتال در حال رشد روزافزون است. چاپگرهای سه‌بعدی جایگزین پرینترهای جوهرافشان و لیرزی خواهند شد. پیش از این قیمت این چاپگرها 30 هزار دلار بود اما اکنون به 3 هزار دلار رسیده است که نشان از پیشرفت آنها دارد.

چاپ سه‌بعدی واقعا فناوری بزرگ و ارزشمندی است. این فناوری شرکت های بزرگ و مشهور قدیمی را به مبارزه می طلبد. در سال 2011 میلادی، آمار فروش پرینترهای سه‌بعدی حدود 1.7 میلیارد دلار بود و احتمالا در سال 2019 میلادی به 6.5 میلیارد دلار برسد.

2. سیگار الکترونیک

با پیشرفت تکنولوژی احتمالا در آینده نه چندان دور شاهد سیگارهای بدون تنباکو هستیم که با باتری کار می کنند. خیلی عالی می شود که سرانجام در آینده از شر این ماده بد بو و دودآلود خلاص شویم. صنعت تولیدات سیگارهای الکترونیک در حال رشد بسیار سریع است و میزان فروش آن از 400 میلیون به 500 میلیون در سال 2012 رسیده بود و احتمالا امسال دوبرابر هم خواهد شد. بر اساس احتمالات، در طول ده سال آینده شاهد حضور پررنگ سیگارهای الکترونیک خواهیم بود به طوری که بیشتر از سیگارهای معمولی طرفدار خواهد داشت.

3. پرداخت با موبایل

پرداخت پول از طریق گوشی تلفن همراه فناوری جدیدی است که شاهد پیشرفت روزافزون آن هستیم. با این تکنولوژی دیگر به کیف پول الکترونیک یا پرداخت قبوض از طریق لپ‌تاپ یا تبلت نیازی نیست. محققان بازار IE کانادایی اعتقاد دارند با این فناوری در سال 2016 میلادی حدود یک تریلیون تراکنش صورت خواهد پذیرفت.

اگر اطلاع داشته باشید در بازار موبایل ها نیز داشتن فناوری NFC (ارتباط از راه نزدیک) به یکی از ویژگی های مورد توجه کاربران برای خرید تبدیل شده است. این فناوری در طول 5 سال گذشته توسعه زیادی یافته است. NFC به کاربر اجازه می دهد تا از گوشی هوشمند خود همچون کارت اعتباری استفاده کند و پرداخت هایش را انجام دهد. منظور این است که گوشی را همچون کارت روی دستگاه هایی که این فناوری را پشتیبانی می کنند قرار می دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن، تراکنش انجام می شود. احتمالا این فناوری در سال 2015 میلادی به اوج خودش برسد.

4. جایگزینی گاز به جای محصولات نفتی

بنزین و گازوئیل آلاینده های هوا هستند و همه کشورها به دنبال یافتن راهی برای کاهش این آلودگی و حفظ محیط زیست هستند. شاید بد نباشد بدانید ایران پیشگام طراحی و ساخت خودروهای گاز سوز در جهان است که دیگر کشورها می خواهند از این ایده برای خودروهای خود بهره بگیرند.

تولید ماشین های گازسوز از 50 هزار دستگاه در سال 2005 میلادی به 2.9 میلیون در سال 2011 رسیده است.

5. برنامه های پولی تلویزیون

صنعت برنامه های پولی تلویزیون ها رو به گسترش است و شرکت های بسیاری وارد این عرصه شده اند. البته این صنعت مشکلات احتمالی نیز در آینده دارد. تولید کننده های سخت افزار همچون راکو در طراحی و ساخت گیرنده های دیجیتال که شامل نتفیلیکس، هولو، آمازون پرایم و فیلم های یوتیوب است، بسیار موفق ظاهر شده است. با پیشرفت این فناوری باید برای تماشای برنامه های مورد علاقه هزینه کرد.

در حال حاضر، به شبکه ای همچون نتفیلیکس حدود 2 میلیون کاربر در آمریکا و یک میلیون کاربر بین المللی اضافه شده است و کاربران آن در سراسر جهان به 36 میلیون کاربر رسیده است.

6. تجارت ابری

محاسبات ابری موج عظیمی در دنیای فناوری و شرکت ها به وجود آورد. نرم افزار به عنوان خدمات (SaaS) نوعی از محاسبات ابری است که نرم افزارهای مبتنی بر وب ارائه می دهد و کاربران می توانند نرم افزارهای موردنظر خود را از طریق مراکز داده عمومی اجرا کنند. به طور مثال، می توان به Google Apps، مایکروسافت 365 و وب سرویس آمازون اشاره کرد.

بازار نرم افزار ابری در سال 2011 میلادی حدود 22.9 میلیارد دلار سرمایه داشت که حدود 31 درصد نسبت به سال 2010 میلادی رشد داشته است. موسسه های موفق انتظار دارند نرم افزارهای ابری تا سال 2016 میلادی به رشدی معادل 67.3 میلیارد دلار برسند – یعنی حدود 24 درصد رشد داشته باشد.

7. شبکه سازی مبتنی بر نرم افزار

شبکه سازی مبتنی بر نرم افزار (SDN) که به جای سخت افزار از نرم افزار برای ایجاد شبکه های کامپیوتری استفاده می کند، معماری جدیدی در سیستم شبکه به وجود خواهد آورد. بازار جهانی SDN برای شرکت ها و ارائه دهنده های سرویس های ابری احتمالا از 360 میلیون دلار به 3.7 میلیارد دلار در سال 2016 میلادی رشد پیدا خواهد کرد.

کاربران اصلی این فناوری شامل گوگل، فیس بوک، وریزون و تلکام آلمان هستند که احتمالا در طول سه تا 5 سال آینده رشد روزافزونی خواهند داشت.

8. انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی در آینده ای نه چندان دور در همه بخش های زندگی بشری خودنمایی خواهد کرد و جای فناوری های خورشیدی قدیمی را خواهد گرفت. تفاوت میان آنچه در 10 تا 20 سال گذشته بوده ایم و جایگاهی که اکنون داریم نشان دهنده ارزش انرژی خورشیدی در جهان است. هزینه کردن برای ساخت پانل های خورشیدی چیزی است که در همه جای جهان جا افتاده است.

انرژی خورشیدی آینده انرژی های مصرفی بشر را در دست خواهد گرفت و هزینه ها را تا حد بسیاری کاهش خواهد داد.

9. داروهای شخصی

ژنوم – علم مطالعه ژن انسان ها – پیشرفت بسیاری کرده و قرار است داروها را شخصی سازی کند و درمان های سلامتی را برا ی هر بیمار به طور اختصاصی تهیه کنند. البته هزینه این کار فاکتور بسیار مهمی است. هزینه ژنوم های انسانی در سال 2011 میلادی حدود یکصد میلیون دلار بود اما اکنون 10 هزار دلار هزینه دارد. احتمالا در آینده کمتر هم شود.

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,183 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 آذر 1392

    توسط: Soltani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir