ربات پرنده در نقش راهنمای تور!

0

این بار می خواهیم در مورد ربات پرنده کوچکی صحبت کنیم که قادر است راهنمای شما شده و هر جا که راه خود را گم کردید به سراغ تان بیاید و مسیر را به شما نشان دهد.

این پهپاد کوچک (البته اگر بتوانیم آن را در رده پهپادها قرار دهیم) توسط مهندسین ام آی تی ساخته شده و اسکای کال (SkyCall) لقب گرفته. این ربات پرنده به همراه اپلیکیشنی که برای اش تهیه شده، نقش راهنمای تور را بازی خواهد کرد.

اپلیکیشن به شما امکان می دهد تا اسکای کال را صدا بزنید و مسیر مورد نظر خود را از او بپرسید. اسکای کال جای شما را به کمک جی پی اس تلفنتان پیدا کرده و به سراغ تان می آید.

بعد از این که مقصد خود را در اپلیکیشن تایپ کردید، اسکای کال راه را به شما نشان می دهد. نکته جالب این جا است که این پرنده کوچک مرتباً فاصله خود را با شما چک می کند تا شما از او جا نمانید.

مهندسین سازنده این ربات پرنده به این نکته اشاره می کنند که «استفاده از گوگل مپس همه توجه شما را به نمایشگر تلفن جلب کرده و از دیدن محیط اطراف محروم تان می کند.» ظاهراً مهندسین ام آی تی در نظر دارند از تکنولوژی های موجود بهترین بهره را برده و آن ها را در قالب یک تجربه کاربری جدید در اختیار افراد قرار بدهند.

در حال حاضر تنها یک نمونه از این ربات های پرنده موجود است که آن هم در محوطه دانشگاه ام آی تی افراد را راهنمایی می کند. مهندسین در تلاش برای کسب مجوزهای لازم هستند تا شاید بتوانند از اسکای کال به طور گسترده به عنوان راهنمای شهر بوستون بهره ببرند.

 

 

 

صرفا جهت اطلاع:

 

پهپاد
پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور (با نماد اختصاری پَهپاد) یا هواپیمای بدون سرنشین چیزهای پرندهٔ هدایت‌پذیر از راه دور است.
کنترل پهپاد بدون استفاده از انسان در درون آن صورت می‌گیرد. اگر چه انسان نیز می‌تواند به عنوان محموله در آن باشد. این وسیله پرنده از نیروهای ایرودینامیکی برای پرواز در مسیر دلخواه استفاده می‌کند. پهپادها یا بوسیله کنترل از راه دور یا با برنامه‌های پیش پروازی ریخته شده از قبل یا با سامانه‌های خودکار دینامیک هدایت می‌شوند. پهپادها در حال حاضر در برنامه‌های نظامی که شامل جاسوسی و حمله می‌شود فعالیت می‌کنند. این هواپیماها همچنین در برنامه‌های غیر نظامی مانند خاموش کردن آتش سوزی‌ها یا جایی که پرواز برای خلبان خطر دارد یا کنترل پلیس در ناآرامی‌ها و صحنه‌های جرم یا شناسایی بیشتر حوادث غیرمترقبه طبیعی استفاده می‌شوند.

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,131 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1392

    توسط: Soltani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir