نحوه تاثیر معدل در کنکور هفته آینده تعیین تکلیف می شود

-1
نحوه تاثیر معدل در کنکور هفته آینده تعیین تکلیف می شود

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه تاثیر معدل در کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هفته آینده خبر داد و نبود عدالت آموزشی را مانعی برای حذف نشدن کنکور دانست.

 

قاسم احمدی لاشکی از بررسی نحوه تاثیر معدل در کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: پس از بررسی طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش به علت نقص اطلاعات مقرر شد این طرح تا هفته آتی مسکوت باقی بماند به زعم برخی نمایندگان تاثیر قطعی معدل در کنکور به نفع دانش‌آموزان مناطق محروم است و برخی دیگر معتقدند این اقدام جز آسیب ارمغان دیگری برای داوطلبان به همراه ندارد.

نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای سنجش و پذیرش، سازمان سنجش و مرکز پژوهش‌های مجلس را ملزم کرد با بررسی و کارشناسی مشخص کند تاثیر قطعی معدل در کنکور برای دانش‌آموزان مناطق محروم بهتر است یا تاثیر مثبت.

 

نبود عدالت آموزشی تاثیر قطعی معدل در کنکور را غیرممکن می‌کند

احمدی لاشکی بیان کرد: از آنجایی که عدالت آموزشی در کشور برقرار نیست تاثیر مثبت برای دانش آموزان مناطق محروم بهتر است؛ متاسفانه ما مصوباتی داریم که یکدیگر را نقض می‌کنند براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید افراد را برای حیات طیبه تربیت کند تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را بداند از سوی دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جدید سازمان استعدادهای درخشان تصویب می‌شود.

نحوه تاثیر معدل در کنکور باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود

وی با بیان اینکه اگر به دنبال گسترش مدارس تیزهوشان هستیم پس دانش‌آموزان مدارس دولتی چگونه می‌توانند در آزمون‌هایی مانند کنکور موفق شوند، اظهار کرد: نحوه تاثیر معدل در کنکور باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود در‌ حال حاضر یک میلیون دانش‌آموز سردرگم هستند چرا که در صورتی که تاثیر قطعی در کنکور اعمال شود داوطلبی که معدلش زیر 18 است در برخی از رشته‌ها قبول نمی‌شود در نتیجه برنامه خود را بر این اساس تنظیم می‌کند؛ رشته‌ای دیگر را دنبال کند یا در خارج از کشور تحصیلات خود را ادامه دهد.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوع تاثیرگذاری معدل در کنکور مقرر شد معدل داوطلبان مناطق محروم سال گذشته یکبار به صورت قطعی و یک بار به صورت مثبت در کنکور اعمال شود با این اقدام می توان دریافت تاثیر قطعی معدل در کنکور برای دانش‌آموزان مناطق محروم چه نتیجه‌ای دارد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,569 بازدید

    1 نظر

    درج: 22 مهر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    البته یه را هم بدانید که کیفیت امتحانات اینقدر بالا نیست،که اگر کسی با معدل خوب هم داشته باشد،به این معنی باشد که نمرات واقعی هستند،تاثیر قطعی معدل اصلا کار درستی نمیباشد...
    .
    1397/07/24 - 22:27
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir