عزم جدی برای حذف کنکور وجود ندارد

0
عزم جدی برای حذف کنکور وجود ندارد

علی زرافشان در آغاز با اشاره به تصویب دو قانون توسط مجلس در خصوص کنکور گفت: قانون نخست تحت عنوان قانون حذف کنکور قرار بود کنکور را حذف کند اما در قانون جدید، برای پذیرش دانشجو سه روش پیش بینی شده است که دو روش از آن با تاکید بر استفاده از روش آزمون و کنکور است.

وی اضافه کرد: شرایطی که امروز ایجاد شده است، دستاورد تغییر هرم جمعیتی و کاهش جمعیت دانش آموزی کشور و همچنین انتقال این جمعیت به سمت داوطلبان کنکور است. البته تغییرات فرهنگی نیز اتفاق افتاده است یعنی تعداد قابل توجهی از دانش آموزان شاخه نظری با گرفتن مدرک دیپلم وارد بازار کار می شوند. این تعداد، علاوه بر دانش آموزانی هستند که هر سال وارد شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای می شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی که در حال حاضر ۱۳ میلیون است طی ده سال آینده به ۱۷ میلیون می رسد، عنوان کرد: اگر اقدامات لازم برای فرهنگ سازی صورت نگیرد، این افراد مجددا تبدیل به پشت کنکوری می شوند که برای ورود به دانشگاه باید رقابت کنند.

وی درباره فرهنگ سازی هایی که باید در این زمینه انجام شود، گفت: یکی از این فرهنگ سازی ها، آموزش مهارت است یعنی اگر بازار کار کشور یک بازار فعالی نباشد و فرصت شغلی برای افراد فراهم نباشد، تفاوتی ایجاد نمی کند.

در ادامه حمایت میرزاده نماینده مجلس با تصریح بر اینکه اعتقاد زیادی به اجرای قانون در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: مراجعی که قرار است نقش اجرایی داشته باشند، فقط به فکر دور زدن قانون هستند. وظیفه مجلس قانون گذاری و وطیفه دولت اجرای قانون است.

وی بیان کرد: متاسفانه عزم جدی برای حذف کنکور وجود ندارد وگرنه همان سالی که قانون حذف کنکور گذاشته شد، وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم باید شرایط را برای اجرای آن فراهم می کردند تا امروز شاهد مافیای کنکور نبودیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه امروز زمینه برای حذف کنکور فراهم تر از گذشته است، اظهار کرد: امروز نه تنها دانشگاه های دولتی روزانه ظرفیت خالی دارند بلکه ظرفیت های خالی زیادی از شبانه و پیام نور و همچنین آزاد و علمی و کاربردی وجود دارد اما با این وجود حذف کنکور جدی گرفته نشده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,676 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 فروردین 1397

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir