نامه کمیسیون آموزش مجلس برای تعیین تکلیف معترضان کنکور

0
نامه کمیسیون آموزش مجلس  برای تعیین تکلیف معترضان کنکور

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشریح چند و چون سهمیه‌ها در کنکور امسال، از تنظیم و ارسال نامه‌‌ای به شورایعالی انقلاب فرهنگی به منظور تعیین تکلیف معترضان خبر داد.
قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه در جریان کنکور امسال اتفاق خلاف قانونی رخ نداد و سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها بر اساس قانون به داوطلبان کنکور تعلق گرفت، توضیح داد: تفاوتی که سهمیه امسال فرزندان ایثارگر با سال‌های گذشته داشت، اعمال سهم 5 درصدی به سهم 25 درصدی سابق بود که این مسئله تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در سال‌های گذشته سهمیه 25 درصدی فرزندان ایثارگر به علت نبود متقاضی و یا عدم کسب حدنصاب نمره از سوی فرزندان ایثارگر تکمیل نمی‌شد به همین دلیل با تصمیم مجلس تعریف جدیدی از ایثارگران ارائه شد.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تعریف جدیدی از ایثارگران ارائه و مقرر شد 5 درصد از ظرفیت به فرزندان رزمندگانی که 6 ماه به بالا جبهه داشتند ولی جانبازی و اسارت نداشتند، تعلق بگیرد. ضمن اینکه در ذیل این ماده تبصره‌ای آورده شد که اگر ظرفیت 25 درصد قانون قبلی تکمیل نشد، افراد مشمول قانون 5 درصد می‌توانند از سهمیه تکمیل نشده 25 درصد نیز استفاده کنند.
احمدی لاشکی تصریح کرد: همین مسئله موجب شد قسمتی از سهمیه آزادی که هر ساله داوطلبان از آن بهره می‌بردند، تکمیل شود و شاید احیانا برخی داوطلبان سهمیه آزاد که با رتبه 1000 در یک دانشگاه خاص قبول می‌شدند، امسال موفق به قبولی در آن دانشگاه نشده باشند.

عضو کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در واقع کسانی که به صورت سهمیه آزاد در کنکور امسال شرکت کردند، سهم خود را برداشته‌اند ولی سهمیه مازاد سال‌های گذشته که خانواده ایثارگران از آن بهره نمی‌بردند به آن‌ها تعلق نگرفته است.
وی ادامه داد: در عین حال داوطلبان آزاد بر اساس رتبه سال‌‌های گذشته برنامه‌ریزی و انتخاب رشته کرده‌اند و این درست نیست که به یکباره امسال این سهمیه تغییر کند به همین جهت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای متضرر نشدن داوطلبان آزاد اقدامی مهم صورت داد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در همین راستا از طرف رییس کمیسیون آموزش نامه‌ای خطاب به شورایعالی انقلاب فرهنگی تنظیم و ارسال شد و امیدواریم با تدبیر رییس جمهور  رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیگیری‌های دو عضو کمیسیون در شورایعالی انقلاب فرهنگی یعنی دکتر عارف و دکتر زاهدی، بخش محدودی از داوطلبان سهمیه آزاد که احساس می‌کنند، متضرر شده‌اند نیز آسیبی نبینند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,523 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 مهر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir