آمار نهایی انتخاب رشته کنکور،ثبت نام ۴۷ هزار نفر در بدون

0
آمار نهایی انتخاب رشته کنکور،ثبت نام ۴۷ هزار نفر در بدون آزمونها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با اشاره به آمار انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۶ گفت: تعداد ۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در کنکور ۹۶ اقدام کردند.

دکتر حسین توکلی افزود: آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار شد.

وی افزود: ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب در کنکور ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد  ۵۴۸ هزار و و ۵۷۱ نفر معادل ۵۹ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۴۱ درصد مرد بودند.

توکلی یادآور شد: از تعداد ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کننده، ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۹۱ هزار و ۵۱۰ داوطلب غایب بودند. به عبارت دیگر ۹۰.۱۷ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۹.۸۳ درصد غایب بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ۸۳۸ هزار و  ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز بودند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۵۰۴ داوطلب مجاز زن و تعداد ۳۴۱ هزار و ۴۲۵ داوطلبان مجاز مرد بودند. در واقع ۵۹.۳۰ درصد داوطلبان مجاز زن و ۴۰.۷۰ درصد داوطلبان مجاز مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فرصت داشتند که ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه های آزمایشی و ویژه نامه ها و راهنمای انتخاب رشته مجازی و اطلاعات مفید دیگر نسبت به انتخاب ۱۵۰ کدرشته تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۹۶ از ۱۹ تا ۲۵ مرداد با توجه به مهلت های تمدید شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کردند و بر اساس آمار از ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز تعداد ۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. در واقع ۵۹.۳۷ درصد مجازین، انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

توکلی گفت: همچنین متقاضیان پذیرش در رشته های تحصیلی بدون آزمون که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، چه در کنکور شرکت کرده بودند و چه شرکت نکرده بودند می توانستند با ورود به سایت سازمان سنجش، ضمن ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند که بر اساس آمار اولیه تعداد ۴۷ هزار و ۸۷۸ داوطلب در این نوع پذیرش ثبت نام و انتخاب رشته کردند.

آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در  ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا با حضور ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد و از این تعداد، ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,464 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 مرداد 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir