امیرحسین قدیانیمنفرد-رتبه9 کشور انسانی
درس عربی(اختصاصی و عمومی)
از سال اول راهنمایی که درس عربی وارد مجموعهی دروس تدریس در مدرسه شد، هیچگاه با این درس مشکل نداشتم و همیشه نقطهی قوّت من محسوب میشد دلایل این موضوع را میتوانم به شرح زیر اعلام کنم:
1- علاقه و انگیزهی درونی نسبت به درس عربی.
2- دقّت و توجّه به کلمات و عبارات عربی حتّی در دروهی دبستان و پیشدبستانی.
3- صرف وقت کافی از همان دوران برای این درس که شاید یکی از دلایل آن همان علاقهی شخصی من به این درس بود.
4- کار کردن بر روی متون عربی غیر درسی و سعی در ترجمهی آنها برای خود.
مصطفی عبدالهی-رتبه11 کشوری-رشته انسانی
ادبیات عمومی و اختصاصی:
1- مبحثی خواندن درس – لغت، املا، تاریخ ادبیات
2- توجه به مباحث و سوالات پرتکرار – استفاده از کتاب زرد عمومی.
3- خلاصه نویسی تاریخادبیات و املاء – عدم نیاز به رجوع کتاب.
4- آموختن تکنیک برای پاسخ به سوالات زبان فارسی.
5- سعی میکردم هر روز حدود 15 سوال قرابت معنایی کار کنم.
6- در مبحث املاء سعی میکردم از متون کلیله و دمنه و قابوس نامه لغات مهم را یادداشت کنم.
7- برای یادگیری معنی لغات، برگههای پایانی کتاب را از آن جدا میکردم و در راه مدرسه آنها را مرور میکردم.
مهدی بخشی-10 کشوری ریاضی سال93
روش مطالعه درس ادبیات:
1- توجه خاص به مبحثهای مهم و مبحث محوری.
2- تمرین تستهای کنکور برای رسیدن به تسلط در مباحث مختلف ادبیات.
3- تأکید ویژه بر املاء و واژههای کتاب درسی.
4- تأکید زیاد بر تمرین کردن و افزایش ساعات مطالعه دروس عمومی.
5- هدفگذاری برای افزایش چند از 10.
6- تغییر روش از تشریحی خواندن به تستی خواندن.
7- سعی در کاهش تعداد سوالاتی که اشتباه جواب میدادم.
طیبه دیبایی-2کشور -انسانی88
در درس زبان انگلیسی درصدهایم دلخواه نبود، با وجود اینکه به درس زبان علاقه داشتم اما روش تست زدن را خوب نمیدانستم.
ابتدا زمان مطالعهی این درس را تغییر دادم و به زمانهای استراحت و وقتهایی که از خواندن درسهای دیگر خسته میشدم اختصاص دادم.
سعی میکردم دفترچهی آزمون رشتههای دیگر را هم در روز آزمون بگیرم و تستهای بیشتری کار کنم.
تعداد تستهایم را بسیار زیاد کردم و با برنامهریزی منظم، لغاتی که نمیدانستم در یک دفترچه یادداشت کردم و به صورت مستمر مطالعه میکردم.
پس از مدتی دایرهی لغاتم افزایش یافت و شیوهی تست زدن درس زبان را بهتر یاد گرفتم. در ابتدا درصدهایم نوسان زیادی داشت اما در اواخر از 70درصد پایینتر نمیآمد و در کنکور هم 70درصد بود.
مجتبی جعفریمسلم-رتبه6 منطقه3 انسانی
ادبیات اختصاصی: 87%
1- حفظ کردن نام اوزان با استفاده از جعبه لایتنر.
2- برای تشخیص اوزان به روش سماعی در کتابخانه مدرسه با دوستان مشاعره میکردیم به این صورت که همراه با گفتن شعر، وزن آن را هم باید میگفتیم که این روش بسیار به من کمک کرد.
3- تمرین مباحث آرایههای ادبی از روی اشعار دیوان حافظ، گلستان و بوستان.
4- مباحث حفظی تاریخ ادبیات مانند، نام اشخاص و آثارشان، به خصوص در بخش تاریخ ادبیات جهان را از طریق جعبه لایتنر کار میکردم.
5- در مباحث تاریخ ادبیات برای خودم سوال طرح میکردم.