یک روز قبل از کنکور

+4
یک و دو روز مانده به کنکور ؟؟؟

از 8 صبح تا ظهر به سؤالات آزمون سراسری  پاسخ گویید و آخرین اشکالات خود را بر طرف کنید و پس از آن به هیچ وجه ، مطالعه نکنید .

یک روز و نیم یعنی از بعدازظهر آن روز تا شب روز بعد را ، تنها به استراحت و تفریح بپردازید. در این مدت ، می توان چند مبحث را دوره کرد ، اما داوطلبی که این کار را می کند در جلسه امتحان خسته خواهد بود و مثل کسی است که قبل از دوی ماراتن ، مسافت زیادی را بدود و بلافاصله در مسابقات شرکت کند.

 به خاطر داشته باشید که چند ساعت حضور مؤثر شما در جلسه ی آزمون ، به اندازه کلیه سالیان و ماههایی است ، که شما به مطالعه ی منابع کنکور مشغول بوده اید، نحوی حضور شما در آزمون ، در تعیین نتیجه نهایی تاثیرگذاراست .

یک روز و نیم را تنها به استراحت و تفریح بپردازید.

یک روز قبل از کنکور ؟؟؟

شاید این توصیه را زیاد شنیده باشید، اما آن را جدی بگیرید. حتماً  به حوزه امتحانی سری بزنید، بخصوص اگر حوزه امتحانی شما محلی باشد که زیاد با آن آشنا نیستید.

1- مداد و پاک کن خوب ، به تعداد متعارف تهیه کنید. استفاده از مداد اتود ، جهت پرکردن خانه ها وقت گیر است لذا حتماً از مداد معمولی نرم استفاده کنید.

2- بهتر است خواندن کتاب و جزوه  درسی را کنار بگذارید، با خودتان رو راست باشید، هرچه خوانده اید کافی است، روز قبل از کنکور واقعاً روز استراحت فکری و جسمی است.

3- خوب است شب قبل از کنکور ، بعد از خوردن یک غذای مقوی و کم حجم در حدود ساعت 10 شب بخوابید. البته هرکس بهتر می داند به چند ساعت خواب نیاز دارد، تا صبح بازده خوبی ، داشته باشید.

خیلی سخت نگیرید، اما به تجربه برای شما هم ثابت شده که بعضی غذاها باعث می شوند دیرتر به خواب بروید ، بنابراین شب قبل از آزمون این را رعایت کنید.

الف - سعی کنید که در آرامش کامل، به سرببرید و به شایعات و حرف های پراکنده ای که در مورد کنکور گفته می شود اصلاً توجه نکنید ، بهتر است که همراه اعضای خانواده یا دوستان در پارک و هوای آزادقدم بزنید. و یا ورزش سبکی (البته نه زیاد) انجام دهید تا شب قبل از کنکور به راحتی بخوابید.

ب - برای اینکه راحت بخوابید، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید، نه قرص خواب ، نه ورزش سنگین و خسته کننده ، نه ماست و دوغ و نه هیچ چیز دیگر ، این شب هم مثل شبهای دیگر خیلی عادی بخوابید . سعی کنید قبل از خواب یک دوش آب ولرم بگیرید و بعد راحت بخوابید . فقط یادتان باشد، صبح باید به موقع بیدار شوید.

ج - بهتر است صبح ، با صدای زنگ ساعت بیدار نشوید واین کار را به یکی از اعضای مطمئن خانواده ، بسپارید تا شما را با آرامش از خواب بیدار کند و نیز درتمام شب نگران اینکه صبح خواب نمانید، نباشید.

د - برای رفتن به جلسه ، وقت تان را طوری تنظیم کنندکه خدای نخواسته اگر ماشین خراب شد، اگر اتوبوس پنچرشدو ... شما به موقع برسید. با این کار شما زمینه هرگونه نگرانی را از بین می برید.

یکی از حالاتی که برای تعدادی از داوطلبان در ساعاتی قبل از برگزاری آزمون رخ می دهد«احساس فراموشی» مطالبی است که به خوبی فراگرفته اند . توجه بفرمائیدکه این «احساس» کاذب است و وقوع آن طبیعی است و معمولاً در همان دقایق اول شروع آزمون با گرم شدن ذهن از بین می رود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,523 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 تیر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir