توصيه هايي در زمان باقيمانده براي موفقيت در کنکور

+4
اين سوال يکي از رايج ترين سوالهايي است که برخي دانش اموزان در اين روزها از مشاورين ميپرسند.
دانش اموزاني که به هر دليلي تا حالا موفق نشده اند انطور که بايد مطالعه کنند يا شايد از مطالعه ي خود راضي نبوده اند . همانطور که ميدانيد اصولا تحقق هر هدف بزرگي نياز به تلاش هاي متمادي و مستمر و برنامه ريزي دارد . قبولي در کنکور هم يکي از اينهاست . مسلما افراد براي انکه موفقيت خود را در کنکور تضمين کنند بايد در يک بازه ي زماني مناسب به مطالعه بپردازند تا از قطعي شدن اوردن رتبه ي خوب مطمئن شوند اما افراديکه بدليل مشکلاتي نتوانستند مطالعه کنند چه؟ آيا راه حلي براي انها وجود دارد؟؟ هنوز هم مي‌توانيد تجربه ي چند ساله ي بنده در امر مشاوره به من نشان داده است چه بسا افرادي که ماهها مطالعه کردند اما نتيجه نگرفتند و برعکس برخي فقط چند ماه کوتاه مطالعه ي مفيد داشتند و اتفاقا به رتبه هاي خوبي نيز رسيدند.
 
 
اينکه وقت کم است بهونه اي بيش نيست. اگر تا الان خوب درس نخوانده ايد بايد بدانيد که با داشتن پشتکار و انگيزه براحتي ميتوانيد جلو برويد . درواقع براي شما اين اراده و عشق به هدف بزرگي که داريد نيروي محرک فوق العاده بزرگي خواهد بود که شايد براي افراد عادي اين حس و نيرو قابل لمس نباشد . شجاع باشيد و خود را اثبات کنيد سعي کنيد ترس را کنار بگذاريد . از اينکه در اينده چه پيش خواهد امد و اينکه ايا در زمان مناسب درسها تمام ميشود يا نه دوري کنيد! محض رضاي خدا و بخاطر خودتان افکار منفي را از خود دور کنيد.مهم ترين نکته همين دور کردن افکار منفي و جايگزين کردن افکار مثبت و روحيه بخش است .
 
 
بايد در طول شبانه روز بطور مداوم مشغول درس باشيد و به خود بگوييد من تمام تمرکز و حواسم در مطالعه است و به هيچ چيز ديگري فکر نميکنم. نگذاريد زمان مطالعه ي شما به افکار منفي بگذرد. بدنبال اثبات خود و تواناييهايتان باشيد. اگر ميدانيد که ميتوانيد اجازه ندهيد حرفهاي اطرافيان شما را مايوس يا نااميد کند! به انها نشان دهيد که از پس انجام کارهاي بزرگ برخواهيد امد و ميتوانيد اثبات کنيد که انها در اشتباه هستند! تلاش خود را بکنيد جمله اي که بارها و بارها در مشاوره هايم به دانش اموزان ميگويم اينست که خب ! تو تلاشت را بکن و هر آنچه که نيرو و توانايي داري در اين راه به کار بگير و تو بايد در آخر کار بتواني با قدرت اين جمله را بگويي ((من آنچه در توان داشته ام ، انجام داده ام)). مهمترين نکته اينست که انسان به کار خود رضايت داشته باشد و بداند که تمام توان خود را به کار بسته است و جالب اينجاست اگر اينطور عمل کند حتي اگر به فرض محال به نتيجه اي که ميخواهد نرسد بازهم از عملکرد خود رضايت دارد .
 
 
اگر اعتماد به نفس نداريد درس نخوانيد! شايد حتما ديده يا شنيده ايد که سر جلسه ي کنکور بعضي داوطلبان از استرس زياد غش ميکنند! و چه بسا در سالهاي گذشته دانش اموزاني که ميتوانستند به رتبه هاي عالي برسند اما بدليل اضطراب شديد کنکور را خراب کردند و نتيجه ي سالها درس خواندن انها فداي عدم اعتماد به نفس شان شد! دوستان عزيز ! آيا داشتن استرس به اين صورت و از دست دادن فرصت منطقي است؟! پس يا با اعتماد به نفس مطالعه کن يا مطالعه را کنار بگذار چون چنين درس خواندني در نهايت به موفقيت ختم نميشود! همانطوري که حضرت علي (ع) ميفرمايند : از دست دادن فرصت اندوه بار است. بايد! اعتماد به نفس خود را حفظ کنيد و مثل يک سرباز شجاع وارد ميدان کارزار و رقابت شويد. بايد خود را در بهترين جايگاه ها ببينيد و بدانيد که لياقت و توانايي رسيدن به هر چيزي را داريد . به خود افتخار کنيد سرتان را بالا بگيريد و با غرور و اطمينان تلاش کنيد و بدانيد : ((هر چقدر تلاش شما خالص تر و بيشتر باشد، خداوند هم تقدير بهتري برايتان رقم خواهد زد))
 .........................................................................................................................................................................
 
موفقيت در کنکور
افراد براي موفقيت در کنکور بايد در يک بازه ي زماني مناسب به مطالعه بپردازند نکات مهم براي فرصت باقيمانده تا کنکور
1- سعي نماييد در مکان هاي عمومي مانند اتوبوس، مترو و .... تردد ننمايد تا از ابتلا به بيماري هاي مسري در امان باشيد. حتما در حالت قرنطينه قرار بگيرد و حد الامکان از افراد بيمار، حتي اعضاي خانواده فاصله بگيريد. خانم ها نيز بايد در جلسه آزمون هيچ مشکلي نداشته باشند و از برخي مواردي که حالات طبيعي آنها را بر هم مي زند اجتناب نمايند؛ راهکارهايي نيز براي اين امر وجود دارد.
2- از خواندن مطالب جديد اجتناب نماييد. ديگر زمان خواندن مطالب جديد سپري شده است.
3- سعي نماييد از افراد يا موقعيت هايي که استرس شما را افزايش مي دهند دوري نماييد
4- حتما تا چند روز باقيمانده صبح زود از خواب بيدار شويد و مانند کنکور تست زدن را آغاز نماييد.
5- تست هاي سال هاي اخير را با در نظر گرفتن شرايط کنکور مرور نماييد. در اين مرحله به زمان بندي، ترتيب دروس، تغذيه در بين تست زدن، سردي و گرمي هوا، نشستن و ... توجه نماييد.
6- در تست زدن در اين روزها اين نکته بسيار مهم را به ياد داشته باشيد که شما ممکن است که تست بعضي سال ها را بسيار خوب و برخي ديگر را بسيار بد بزنيد در حالت اول مغرور نشويد و باعث نشود که شما کنکور را دست کم بگيريد و در حالت دوم نا اميد نشويد و باعث نشود که اعتماد به نفس و اميد خود را از دست بدهيد . اين خاصيت کنکور است.
7- نکات و خلاصه هاي خود را مرور نماييد. البته تنها و تنها مرور نه خواندن جهت يادگيري عميق.
8- حتما تغذيه مناسبي داشته باشيد. به گونه اي که کمبود ويتامين يا مواد معدني يا ساير موارد را نداشته باشيد تا در سيستم بدن شما اختلالي ايجاد نشود. حتما حتما از همين اکنون تمرين نماييد که هر 1 ساعت از کنکور تنها و تنها 60 ثانيه آن را بدون فکر کردن به سوالات به تغذيه اختصاص دهيد. حتما در روز کنکور آب و شکلات و بادام و پسته و ساير خوراکي هايي که خوردن آنها سريع و شما به آن علاقه مند هستيد همراه داشته باشيد.
9- ورزش و تمرين صبحگاهي انجام دهيد. د رحد نرمش نه ورزش سنگين که عوارضي نظير گرفتگي عضلات را در پي داشته باشد.
10- در روز کنکور حتما لباس گرم بپوشيد. دو حالت رخ خواهد داد يا محل امتحاني شما سرد خواهد بود که مشکلي نخواهيد داشت ولي در صورت گرم بودن شما لباس خود را از تن درمي آوريد(بديهي است حتما بايد لباس هايي باشد که پوشيدن و درآوردن آن راحت باشد و همچنين حتما داراي شئونات بوده که منعي نداشته باشد)
11- وسايلي نظير مداد و تراش و پاک کن و ...... که مورد نياز کنکور است را همراه داشته باشيد. نکته بسيار مهمتر اين که اگر به هر دليلي شما موفق نشديد که کنکور را آن گونه که بايد و شايد پاس نماييد: - ممکن است شما اين گونه تصور کنيد و واقعي نباشد. يعني چون شما ايده آل فکر مي کرديد حال با تنها ندانستن چند تست فکر مي کنيد که کنکور بسيار بد بوده است اين در حالي است که رتبه هاي برتر ميانگين آنها 50 تا 60 است يعني نزدن حدود 40 درصد سوالات نيز باعث نخواهد شد که شما رتبه 1 نشويد. - يا واقعي خواهد بود که در آن صورت ناراحتي آن تنها يک هفته خواهد بود و پس از آن شما موضوع را فراموش و مجددا شروع خواهيد کرد. مطمئن باشيد اطرافيان دغدغه و زمان کافي براي مدت ها در مورد ناکامي شما فکر کردن ندارند. پس راحت باشيد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,567 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 خرداد 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir