راهنمای دریافت کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

0
راهنمای دریافت کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
داوطلبان شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از روز (دوشنبه، سوم اردیبهشت) تا چهارشنبه پیش‌رو (پنجم اردیبهشت) وقت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش کارت ورود به جلسه این آزمون را دریافت کنند، مراحل دریافت کارت را در اینفوگرافیک (داده‌نما) ذیل ببینید.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه آینده (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه این آزمون نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در دسترس است و داوطلبان تا چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) برای دریافت کارت خود فرصت دارند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو - معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و در حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ بسته می شود.


وظایف داوطلبان حین و بعد از آزمون

سازمان سنجش همچنین در اینفوگرافی دیگری وظایف داوطلبان را حین و بعد از آزمون شرح داد. بر این اساس داوطلبان باید به اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص نحوه دریافت کارت ورود به جلسه دریافت و پرینت کارت توجه داشته باشند. مطالعه توضیحات قسمت پایین کارت ورود به جلسه و دقت در مشخصات درج شده در کارت، جمع آوری اطلاعات در خصوص محل برگزاری آزمون با توجه به آدرس مندرج بر روی کارت، آماده کردن وسایل مورد نیاز آزمون مثل مداد نرم، پرینت کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار نیز ضروری است.

هشدار نسبت به عضو نشدن در گروه یا شبکه شبکه‌های مجازی و حقیقی مدعی تقلب و تضمین قبولی در آزمون و توجه نکردن به شایعات و خبرهای حاشیه ساز نیز قبل از برگزاری آزمون مهم است.

همچنین داوطلبان در روز برگزاری آزمون باید شرایط و مسافت منزل تا حوزه امتحانی را بررسی کرده و در محل حوزه امتحانی حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون حضور داشته باشند. همراه نداشتن هرگونه وسیله الکترونیکی مثل تلفن همراه پیجر، ساعت هوشمند و غیره و همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه کارت ملی یا شناسنامه عکس دار هنگام ورود به حوزه امتحانی کارت ملی یا همراه داشتن وسایل مورد نیاز مانند تعدادی مداد نرم پاک کن و ساعت معمولی نیز باید روز برگزاری آزمون به یاد داشته باشند.

بعد از برگزاری آزمون نیز مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور و تکمیل فرم ارزیابی و شرکت در نظرسنجی که به منظور ارتقای حوزه های امتحانی جهت برگزاری آزمون‌های بعدی همچنین مطالعه نشریه پیک سنجش جهت نحوۀ انتخاب رشته و اولویت بندی با توجه به علاقه مندی مربوط به رشته شغلی نیز بعد از برگزاری آزمون مهم است.


آمار و ارقام نوبت اول آزمون سراسری

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می شود.

داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده را به دقت مطالعه کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای ۷ و ۸ تیر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    44 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 اردیبهشت 1403

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir