ثبت نام ۱۶۰ هزار نفر در نوبت اول کنکور 1402

0
ثبت نام ۱۶۰ هزار نفر در نوبت اول کنکور 1402
مدیرکل آموزش وپرورش از ثبت نام 160 هزار نفر برای شرکت در آزمون ورودی به دانشگاه ها خبرداد و گفت : فرایند ثبت نام از 8 تا 14 آبان ماه ادامه دارد.

کنکور به عنوان اتفاق سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان  وجو دارد که به رو شهای مختلف اجرا و نتایج این آزمون اطلاع رسانی می شد و امروز به دلیل وجود استرس زیاد دانش آموز در زمان برگزاری آزمون که باعث نرسیدن دانش آموز به اهداف خود می شد،گاهی  منجر به مرگ دانش آموز می شد. مسئولان آموزش وپرورش و سازمان سنجش کشور برای کاهش این استرس کنکور را در دو مرحله اجرا می کنند.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه های جامع علمی کشور در آخرین نشست خود اعلام کرده است که قصد برگزاری چند مرحله ای کنکور سراسری را دارند و به احتمال زیاد این طرح از سال 1402 عملی خواهد شد، علت نیز این است که برگزاری کنکور فشار ذهنی و استرس زیادی را به دانش آموزان و خانواده هایشان وارد می کند و این موضوع سالانه آسیب های فردی و اجتماعی بسیاری را به وجود می آورد.

سوابق تحصیلی دانش آموز هم بر نتایج نهایی کنکور تا ثیر گذار است.

سوابق تحصیلی در کنکور1402 که سازمان سنجش مشخص کرده است 40 درصد است اگر بخواهیم به صورت خلاصه اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ خرداد ماه بیان کنیم به شکل زیر است:

سال1402 و 1403 سوابق تحصیلی فقط شامل پایه دوازدهم که40 درصد سهم داره و 60 درصد سهم کنکور است، در سال 1404 سوابق تحصیلی شامل پایه دوازدهم و یازدهم که 50 درصد سهم و 50 درصد هم سهم کنکور می شود و درسال 1405 سهم سوابق تحصیلی  3 پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم 60 درصد و کنکور 40 درصد می شود.

همچنین دروس عمومی در کنکور 1402 به بعد حذف خواهد شد و کنکور فقط از اختصاصی های در کنکور 5 رشته نظری گرفته خواهد شد

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش درباره تعداد داوطلبانی که در کنکور نوبت اول ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از شروع فرآیند ثبت‌نام تا به این لحظه، حدود 160 هزار نفر در آزمون ورود به دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت‌نام از روز یکشنبه 8 آبان آغاز شده و تا 14 آبان ماه ادامه دارد.

کنکور سراسری از سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو بار در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه 29 و جمعه 30 دی ماه سال جاری و دومین مرحله در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیرماه سال آتی برگزار می‌شود.

نتایج اولیه این آزمون در نیمه نخست اسفندماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد که شامل نمره خام و نمره آزمون می‌شود. مرداد ماه سال آتی، سوابق تحصیلی داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش اخذ می‌شود و نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام می‌شود.

در طرح جدید قرار بود که امتحانات نهایی سه سال یعنی دهم و یازدهم و دوازدهم را در کنکور تاثیر بدهند ولی چون نظام آموزش و پرورش ساختار برگزاری دقیق در سه سال را ندارد و همچنین زیر ساخت آن را هم ندارد فعلا در کنکور ۱۴۰۲ سال دوازدهم مد نظر هست و سوابق معدل دوازدهم در اولویت قرار دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    350 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 آبان 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir