نتایج نهایی کنکور آبان اعلام می‌شود

0
نتایج نهایی کنکور آبان اعلام می‌شود

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی گفت: نتایج این کنکور هفته اول مهر اعلام خواهد شد و بلافاصله انتخاب رشته آغاز می‌شود. زمان اعلام نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان نخواهد بود و تلاش می‌کنیم زودتر از این تاریخ نتایج را اعلام کنیم.
خدایی اضافه کرد: ۱۱۳ هزار نفر امروز آزمون می‌دهند. همچنین ١٠٢ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده‌اند که حدود ۹۰ درصد از داوطلبان شرکت کننده در کنکور هستند.
او گفت: توانستیم پروتکل‌های سختگیرانه را رعایت کنیم و صندلی‌ها را با رعایت فاصله ١ متر و ٨٠ سانتی متر بچینیم. ٧هزار و ٣٠٠ نفر از وزارت بهداشت، بسیج و نیروی انتظامی در این آزمون ما را یاری کردند.

خدایی در ادامه گفت: حوزه‌ها سر زمان مشخص آزمون را شروع کردند و آمار دریافت کارت ورود به جلسه مشابه سال گذشته است.
او ادامه داد: فردا آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی ۵۱۰ هزار داوطلب را داریم. جمعه کنکور رشته‌ تجربی با ۵۹۴ هزار داوطلب برگزار می‌شود و شنبه کنکور زبان با ۱۷۴ هزار داوطلب را خواهیم داشت.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی را در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون سراسر کشور رعایت کردیم، ادامه داد: فضای آزمون از ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع در سال ۹۹ رسید.


ظرفیت پذیرش کنکور ۹۹
خدایی تاکید کرد: عوامل اجرایی کنکور سراسری از ۷۸ هزار نفر در سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر در سال ۹۹ رسیده است و در مجموع ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی از تمام معاونت‌ها داشتیم.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه در مجموع ظرفیت آموزش عالی یک میلیون ۲۹۲ هزار است، ادامه داد: ۹۱۲ هزار نفر جزو ظرفیت با سوابق تحصیلی هستند و ۲۰ درصد ظرفیت با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه است. همچنین ظرفیت دوره‌های نوبت دوم ۴۵ درصد خواهد بود و ۱۵۴ هزار نفر از ظرفیت کنکور سراسری با آزمون است.
 لو رفتن سوالات کنکور کذب است
او در ادامه درباره لو رفتن سوالات کنکور گفت: سوالات کنکور بعد از پایان جلسه در سایت منتشر می شود و دسترسی به دفترچه سوالات کار سختی نیست. مباحث مطرح شده در فضای مجازی بسیار ناشیانه بوده و جعلی بودن آن بسیار روشن است. این کلاهبرداران سال درج شده روی دفترچه سال قبل را تغییر داده اند و اقدام به فریب داوطلبان کرده اند.
خدایی با اشاره به اینکه  لو رفتن سوالات کنکور کذب است،گفت: کلاهبرداری دوطرف دارد و یک سمت آن داوطلبان هستند که نباید این اقدام را انجام دهند.
او ادامه داد: فرآیند‌های اعلام نتایج کنکور را فشرده می‌کنیم تا زودتر نتایج اعلام شود. سال گذشته حدود ۵ روز انتخاب رشته بود و حدود ۳ روز هم این زمان تمدید ‌شد که این زمان‌ها فشرده‌تر خواهد شد و زمان انتخاب رشته ۲ تا ۳ روز بیشتر نخواهد بود.
او ادامه داد: آزمون‌های عملی و با مصاحبه مثل دانشگاه فرهنگیان را فشرده خواهیم کرد تا نتایج را زودتر اعلام کنیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    836 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 مرداد 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir