تعویق تمامی کنکور‌های سراسری امکان پذیر است؟

+1
تعویق تمامی کنکور‌های سراسری امکان پذیر است؟

کنکور در آستانه نیم قرن شدنش در کشورمان با وقایعی رو به رو شد که تاریخ به خود ندیده است؛ ویروسی که ترمز حرکت جهان را کشید و کنکور را نیز فلج کرد.

کنکور‌های سراسری در کشور ما، همیشه با جنجال‌های زیادی همراه بوده است و هیچ چیز نتوانسته حرکت آن را متوقف کند اما حضور این سوغات ناخواسته چینی، برگزاری این آزمون ها را با مشکل مواجه کرده است. اولین تیر ترکش کرونا به کنکور دکتری ۹ اسفند ۹۸ برخورد کرد و آن را به تاریخ دیگری موکول کرد. ادامه شیوع کرونا و افزایش تلفات آن در کشور باعث ایجاد موج نگرانی در بین افراد جامعه از جمله داوطلبان کنکور شد.

این نگرانی‌ها به مطالبه‌ای بزرگ در فضای مجازی تبدیل شد و در نهایت تمامی کنکور‌ها شامل سراسری، دکتری، ارشد، فنی وحرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی را به تاریخ جدیدی موکول کرد.

تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری سال ۹۹
فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در همین رابطه گفت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور سراسری و بر اساس جلسه ۱۴ اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری تغییر کرد. کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر برگزار می‌شود.

زرین آمیزی گفت: کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد، کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱، کنکور کارشناسی ناپیوسته در تاریخ ۱۴ شهریور و کنکور فنی و حرفه‌ای در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره احتمال تغییر تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری گفت: تاریخ‌های اعلام شده برای برگزاری کنکور‌های سراسری سال ۹۹ قطعی بوده و به هیچ وجه تغییری نمی‌کند.

زرین آمیزی بیان کرد: به دلیل درخواست‌های داوطلبان برای تعویق تاریخ‌های برگزاری کنکور‌های سراسری زمان‌های جدیدی برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، دکتری و سراسری سال ۹۹ به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شد و در نهایت ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۹ را تعیین کرد.

 

 
 

 

این سخنان پایانی بود بر تمام بحث و جنجال‌ها برای تعویق کنکور، امام به یکباره از اوایل خرداد آمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرد و وضعیت حدود ۷ استان کشور قرمز و برخی در وضعیت هشدار قرار گرفت. این امر باعث شد که داوطلبان، چه از سر نگرانی سلامت خود و خانواده‌هایشان و چه به دلیل مطالعه نکردن برای کنکور، درخواست تمدید تمامی کنکور‌های سراسری را مطرح کنند.

با وجود واقف بودن همگان بر لزوم برگزاری کنکور و عواقب تعویق‌های مداوم این سوال مطرح شد که آیا کنکور در شهر‌های قرمز برگزار می‌شود؟

خدایی، رئیس سازمان سنجش در پاسخ به این سوال به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای برگزاری کنکور در شهر‌های قرمز تصمیم‌گیری خواهد شد.

خدایی افزود: هنوز زمان زیادی تا برگزاری کنکور مانده است. براین اساس با توجه به وضعیت قرمز چند استان کشور از لحاظ شیوع کرونا درباره نحوه برگزاری کنکور در این استان‌ها، تصمیم گیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: تا زمان برگزاری اولین کنکور در کشور بیش از ۲۰ روز زمان باقی مانده است و مشخص نیست که کدام شهر‌ها وضعیت قرمز داشته باشند. همه‌گیری کرونا در کشور متغیر است به طوریکه بعضی شهر‌ها که هم اکنون در وضعیت قرمز هستند چند روز بعد، از این وضعیت خارج می‌شوند و یا چند شهر دیگر که وضعیت مناسبی داشته اند به جمع شهر‌های قرمز اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: در حال حاضر اولین آزمون ما دکتری است که ۲۶ تیر برگزار می‌شود. باید ببینیم که در زمان آزمون کدام یک از شهر‌ها در وضعیت قرمز خواهند بود قاعدتا درباره آن تصمیم گیری خواهد شد

کنکور در زمان مشخص حتی در شهر‌های قرمز برگزار می‌شود
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تجدید نظر در زمان برگزاری کنکور‌های سراسری به دلیل شیوع مجدد کرونا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در زمان برگزاری کنکور هیچ تجدید نظری صورت نخواهد گرفت.

وزیر علوم ادامه داد: برای برگزاری کنکور برنامه زمان‌بندی مشخص و اعلام شده است.

غلامی افزود: سازمان سنجش بارها اعلام کرده است که داوطلبان فرصت دارند محل برگزاری آزمون خود را عوض کنند؛ بنابراین دلیلی برای تعویق مجدد کنکور وجود ندارد.

او تاکید کرد: پیش بینی‌ها برای برگزاری کنکور بر اساس آمار فعلی انجام شده و قرار است فاصله صندلی‌ها به دلیل شیوع کرونا بیشتر از سال‌های قبل شود.

وزیر علوم درباره برگزاری آزمون در شهر‌های قرمز نیز گفت: کنکور حتی در شهر‌های قرمز در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,492 بازدید

    2 نظر

    درج: 8 تیر 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (2 مورد)

    پس یعنی با توجه به رشد دوباره بیماری ، امکان تعویق مجدد وجود داره ؟
    با تشکر
    .
    1399/04/9 - 17:47
  • +1
    سلام خانم ماهینی . این تیتری که نوشتین "تعویق تمامی کنکور‌های سراسری امکان پذیر است" ، تحلیل خودتونه یا اعلام کردن ؟
    با تشکر.
    ::مهروماه::
    سلام
    بله ، این خبر از منابع رسمی منتشر شده blush
    .
    1399/04/8 - 14:43
  • +1
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir