ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ از فردا آغاز می‌شود

0
ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ از فردا آغاز می‌شود

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگویی درباره شروع زمان ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: ثبت نام برای شرکت در این آزمون برای متقاضیان ثبت نام و شرکت در پذیرش رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد از

فردا (چهارشنبه، ۱۶ بهمن) از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان آغاز و در روز پنج‌شنبه، ۲۴ بهمن ۹۸ پایان می‌پذیرد.

او افزود: داوطلبان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ ثبت نام کنند. این آزمون در روز‌های ۱۲ و ۱۳ تیر ۹۹ برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: پذیرش در هر یک از کدرشته محل‌های با آزمون بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند آزمون سراسری سال گذشته انجام خواهد شد. دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در آزمون به همراه اطلاعیه تکمیلی آن همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد.

توکلی ادامه داد: کلیه داوطلبان علاقمند به ثبت نام در رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۹ ضرورت دارد که از روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه تکمیلی و مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برابر ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد: کلیه داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۹ باید واجد کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند. برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ داشتن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید یعنی نظام آموزشی ۶۳۳ در یکی از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای یا کاردانش، دیپلم دوره چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی یا فوق دیپلم را دارا باشند.

او افزود: مدارک تحصیلی باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دریافت شود کسانی که با مدارک کاردانی، (پزشکی و غیرپزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. کسانی که مدرک دیپلم دارند در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی با دیپلمی که با گروه آموزشی مورد نظرشان هماهنگی دارد، ثبت نام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی، نظام آموزشی جدید ۶۳۳ و یا نظام آموزشی قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی می‌تواند بر اساس مندرجات جداول شماره ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ منحصراً در یکی از گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی ثبت نام و در آزمون آن شرکت کنند.

او گفت: هر داوطلب علاوه بر ثبت نام در گروه‌های آموزشی اصلی، یعنی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی) در صورت تمایل می‌توانند در یکی از گروه‌های آموزشی هنر و یا زبان‌های خارجی و یا هر دو گروه آموزشی (هنر و زبان‌های خارجی) نیز ثبت نام کرده و در آزمون‌های گروه‌های آموزشی مذکور بر حسب مورد شرکت کند.

توکلی تاکید کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ از روز دوشنبه ۹ تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد؛ بنابراین داوطلبان ضرورت دارد از روز دوشنبه، ۹ تیر لغایت ۱۱ تیر ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: بدیهی است برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی هستند علاوه بر شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی نسبت به صدور کارت گروه‌های آزمایشی دیگر نیز اقدام خواهد شد.

او گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۹ در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ - ۱۳ تیر سال ۹۹ در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار خواهد شد. پس از برگزاری آزمون و قرائت پاسخنامه‌ها، تصحیح اوراق، مصاحبه نمرات خام، نمرات تراز و نمره کل و سایر موارد، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه شرکت کنندگان در آزمون در دهه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد در مهلت اعلام شده و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های آموزشی اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی در دهه دوم مرداد ماه انتخاب کنند.

او افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ در نیمه دوم شهریور ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

ضمناً به اطلاع می‌رساند که آزمون سراسری ۹۹ پنجاهمین آزمون سراسری است که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,128 بازدید

    1 نظر

    درج: 15 بهمن 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    سوابق تحصیلی رو دوازدهمی ها هم که باید کنکور 99 بدن باید بگیرن؟

    ::روابط عمومی::
    بله حداکثر 30 درصد شامل کنکوری های 99 می‌باشد.
    .
    1398/11/15 - 19:56
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir