زمان و نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 98

0
زمان و نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری 98

زمان و نحوه اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸

سازمان سنجش امسال نیز همچون سال های گذشته هم زمان با انتشار نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری برای آن دسته از شرکت‌ کنندگان کنکور سراسری که نسبت به صحت نتیجه کنکور خود اطمینان ندارند و در کارنامه خود با عدم قبولی مواجه شدند ، و یا بر اساس پیش بینی خود در رشته محل بهتری می توانستند قبول شوند حق اعتراض به نتایج نهایی کنکور ۹۸ را قائل شده است . (چطور به نتایج کنکور اعتراض کنیم؟ )

داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و از منوی سمت چپ این سازمان سیستم پاسخگویی را انتخاب نمایند .
بعد از وارد شدن در صفحه جدید بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک نمایند .
در این مرحله شما وارد صفحه ثبت درخواست می شوید و باید روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید .
در این بخش مطابق تصویر زیر نوع آزمون را سراسری و سال تحصیلی ۹۸ انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه اعتراض به نتیجه قبولی کلیک نمایید .

داوطلبان در صورت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری می‌ توانند از امروز ۲۳ شهریور ماه تا حداکثر ۹۸/۰۶/۳۱ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام نمایند

مسائل مربوط به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران
به این دلیل که سهمیه ها تاثیر مثبت در قبول شدن داوطلبان دارند ، لحاظ نشدن آن ها در کارنامه داوطلبان دارای سهمیه ، از مواردی است که باید از سازمان سنجش آن را پیگیری کند.

موارد فوق از جمله مهم ترین دلایل داوطلبان برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری بوده است اما در سال های گذشته مواردی مانند جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان یا مشکلات مربوط به وضعیت نطام وظیفه داوطلبان آقا پیش آمده است که داوطلب در نهایت با پیگیری های زیاد توانسته است مشکل خود را حل نماید.

به طور کلی هر مشکلی که در خصوص کنکور سراسری و کارنامه منتشر شده از سوی سازمان سنجش وجود داشته باشد ، از طریق سیستم پاسخگویی این سازمان قابل پیگیری می باشد.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98
داوطلبانی که می خواهند به نتیجه کنکور سراسری خود اعتراض کنند باید به این نکته توجه کنند که اعتراض فقط به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود ، بنابراین از مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور خودداری نمایید. نحوه ی ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98 به صورت زیر است:

 

 
 

 در این صفحه اطلاعات فردی و شناسنامه ای شما به نمایش در می اید و شما میبایست در این بحش اطلاعات مربوط به شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد نمایید .

در این صفحه شما می بایست نوع اعتراض خود را مشخص نمایید و بر روی آیکون تایید کلیک کنید

 

 
 

 

البته در نظر داشته باشید هستند داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ و انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری اعتراضی به نتایج اعلام شده ندارند اما به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ، تقاضای بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور ۹۸ را از طریق بررسی اولویت های بعدی ، تغییر دوره قبولی ، مجوز شرکت در آزمون سال بعد و … دارند ، که مطالعه مقاله انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور ۹۸ کمک شایانی به این دسته از داوطلبان می کند .
چطور به نتایج کنکور اعتراض کنیم؟
زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه و درخواست بررسی مجدد نمره در کنکور سراسری ۹۸
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به رتبه کنکور سراسری می بایست به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنند . به این منظور در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بخش سراسری گزینه ای تحت عنوان تقاضای بررسی مجدد نمره به بخش موضوعات درخواست داوطلبان اضافه می شود که متقاضیان در صورت مواجه با مشکلات ذکر شده در جدول زیر می توانند اعتراضات خود را ثبت نمایند .
با توجه به تجربیات امسال و سال های گذشته موارد قابل اعتراض به رتبه کنکور سراسری شامل موارد زیر می باشد ، در صورت اضافه شدن یا حذف برخی موارد قابل قبول برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری که در جدول زیر اورده ایم مقاله به روز رسانی می شود

داوطلبان به منظور ثبت اعتراض به اعلام نتایج اولیه ، میبایست به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و از منوی بالا سمت چپ ، روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کنید و با استفاده از نام کاربردی و رمز عبور خود وارد صفحه ثبت درخواست شوید .

توجه داشته باشید به منظور استفاده از این سیستم ملزم به ثبت نام و عضویت در سایت می باشید . برای اطلاع از نحوه عضویت و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش مقاله نحوه ثبت درخواست درسایت سازمان سنجش مطالعه کنید .

 

 
 

 توجه داشته باشید به منظور استفاده از این سیستم ملزم به ثبت نام و عضویت در سایت می باشید . برای اطلاع از نحوه عضویت و ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش مقاله نحوه ثبت درخواست درسایت سازمان سنجش مطالعه کنید .

 

 
 

 

در صورتی که قبلا عضو سایت سازمان سنجش بوده اید در این بخش نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا به صفحه ثبت درخواست هدایت شوید 

 

 
 

بعد از ورود به صفحه ثبت درخواست روی گزینه ثبت درخواست جدید کلیک کنید .

 

 
 

 

نوع آزمون را سراسری و سال ۹۸ انتخاب کنید .
سپس از میان گزینه های موجود تقاضای بررسی مجدد نمره را انتخاب نمایید و در نهایت اقدام به ثبت متن اعتراض خود کنید .

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,249 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 شهریور 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir