عدم امکان جابجایی دانش آموزان نمونه دولتی پایه دهم

0
عدم امکان جابجایی دانش آموزان نمونه دولتی پایه دهم

نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ، هشتم مرداد اعلام شد.
آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم و آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم با شرکت 242 هزار داوطلب یازدهم خرداد ماه برگزار شد که از این تعداد 63 هزار و 598 دانش آموز برای ثبت نام در این مدارس پذیرفته شده اند که از این تعداد 55 هزار و 692 دانش آموز در شاخه نظری و 7 هزار و 906 دانش آموز نیز در شاخه فنی و حرفه ای ادامه تحصیل می دهند.

عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد : در دستورالعمل و آئین نامه اجرایی مدارس نمونه دولتی نیز به این مساله اشاره شده دانش آموزانی که امسال برای اولین بار در مدرسه نمونه دولتی قبول می شوند، صرفا در همان مدرسه می توانند ثبت نام کنند.
وی افزود: این اجبار به دلیل آن است که در صورت جابجایی ممکن است حق دانش آموزی که در مدرسه منطقه تحصیل خود ثبت نام کرده و قبول شده با تکمیل ظرفیت در حق او اجحاف شود ضمن اینکه نظم و انضباط مدرسه نیز به هم می ریزد.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دستور العمل جابجا نشدن دانش آموزان ورودی پایه دهم برای مدارس استعدادهای درخشان نیز وجود دارد، یادآورشد: دانش آموزان در زمان ثبت نام که فروردین و اردیبهشت ماه بود بر اساس منطقه محل تحصیل پایه نهم خود ثبت نام را انجام داده و در آزمون شرکت کرده اند.
سلطانیان بیان داشت: صرفا در برخی مناطق آموزش و پرورش که مدارس نمونه دولتی وجود ندارد این امکان فراهم شده بود تا دانش آموزان در مناطق همجوار محل سکونت خود ثبت نام کنند اما در مدارس تیزهوشان دانش آموزان می توانستند در دیگر مناطق آموزشی نیز ثبت نام کرده و در آزمون مربوطه شرکت کنند.
وی تصریح کرد: براساس ضوابط این گروه از دانش آموزان می توانند در سال دوم تحصیل در صورت تغییر نشانی محل سکونت به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی مراجعه کرده و ثبت نام کنند و دیگر محدودیتی در این رابطه وجود ندارد.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش در خصوص تغییر شهرستان محل سکونت دانش آموزان ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی نیز گفت: در این صورت از آنجا که در هر شهرستان و در هر منطقه تنها یک مدرسه نمونه دولتی داریم ، دانش آموز در صورتی که ظرفیت مدرسه اجازه دهد و نمره قبولی او پایین تر از آخرین نفر نباشد، می تواند ثبت نام خود را انجام دهد.
سلطانیان بیان داشت: دانش آموزانی که اسامی آنها در سامانه azmoon.medu.ir اعلام شده در مدت 10 روز می توانند با همراه داشتن مدارک شناسنامه، کارنامه قبولی پایه هشتم و نهم و دیگر مدارک مورد نیاز به مدرسه محل پذیرش خود مراجعه کرده و ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: حضور نیافتن دانش آموزان پذیرفته شده برای ثبت نام به معنای انصراف آنها بوده و پس از پایان زمان ثبت نام و ارائه آمار از سوی این مدارس، افراد ذخیره اعلام خواهند شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,325 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir