اختیارات آموزش و پرورش به مدارس واگذار می‌شود

0
اختیارات آموزش و پرورش به مدارس واگذار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: به سرعت باید به سمتی حرکت کنیم که اختیارات آموزش و پرورش را به مدارس واگذار کنیم و به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم.

سید محمد بطحایی چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: دشمنی، دشمنان انقلاب یکبار دیگر به اوج خود رسیده و به روش های جدید دل به این بسته اند که کار نظام جمهوری اسلامی همین روزها تمام می شود و مردم از نظام خسته خواهند شد.

وی افزود: به خیال خام خود با روش هایی که پیش از این هم آزموده اند، تلاش می کنند با عمیق تر کردن شکاف بین مردم و گروه های مختلف پایبندی و تعلق خاطر به نظام را در بین مردم کاهش دهند.

بطحایی گفت: مردم ما در سال های گذشته ثابت کردند حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی آن چیزی که برای آنها مهم بوده نظام جمهوری اسلامی است و پای این نظام مانده اند و به این سادگی ها چشم از نظام بر نخواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما آموزش و پرورش را فقط در قالب وزات و وزیر آموزش و پرورش خلاصه کرده ایم و این خلاصه کردن در سال های اخیر ضربه سنگینی به آموزش و پرورش وارد کرده است.

وی تصریح کرد: همواره اعلام می کنیم که افرادی نسل آِینده ای که کشور ما را می سازد، اکنون در مدارس در حال تحصیل هستند و شکل گیری آینده کشور اکنون در مدارس در حال شکل گیری است.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: مختصات جامعه فردا اکنون بر روی تخته سیاه در حال ترسیم است.

بطحایی بیان کرد: اکنون همه گذاره های آینده کشور در مدارس در حال شکل گیری است و متاسفانه علیرغم همه آموزه های دینی، تمدن اسلامی و ایرانی که به ما تکلیف کرده اند نسبت به نسل آینده کم توجه شده ایم.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش به تنهای قادر نیست آنگونه نظام از ما می خواهد نسل آینده را تربیت کند و جامعه باید به این نتیجه برسد.

وی گفت: بزگترین دستاوردی که در آموزش و پرورش داشته ایم این است که تمام انرژی معلم را به انتقال یکسری مفاهیم در سطح شناخت و دانش در سطحی ترین لایه که حافظه محوری است، گذاشته ایم.

بطحایی عنوان کرد: اعلام کرده ام دیگر به هیچ عنوان حق و اجازه برگزاری مسابقات فردی و انفرادی در سطح مدارس و آموزش و پرورش وجود ندارد و تنها باید مسابقات جمعی در سطح کشور برگزار شود.

وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: رسالت و ماموریت ما در آموزش و پرورش این است که مهارت های اجتماعی را در دانش آموزان پرورش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید آموزش و پرورش اصرار ما به اهداف پرورشی و تربیتی است، افزود: آموزش و پرورش یعنی اینکه تعلق خاطر به کشور دین و مردم را در بین دانش آموزان تقویت کند.

بطحایی عنوان کرد: به سرعت باید به سمتی حرکت کنیم که همه اختیارات آموزش و پرورش را به مدارس واگذار کنیم و به سمت مدرسه محوری حرکت کنیم. با اجرایی این طرح دیگر نیاز به اداره آموزش و پرورش شهرستان و اداره کل نداریم.

وی ابراز داشت: اگر مدیر مدرسه ما مدیر باشد و شایستگی و توانمندی اداره مدرسه و همچنین اختیارات لازم را داشته باشد تمام کارها در مدارس انجام می شود.

بطحایی گفت: چهار برنامه برای این موضوع داریم ابتدا، نظام ارتقای صلاحیت مدیریت ها، کنترل و کیفیت مدارس دولتی، سوم نظام انتخاب و انتصاب مدیران و چهارم تفویض اختیارات است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در نظام رتبه بندی فرهنگیان رتبه افرادی که شایستگی بیشتری دارد از مزایایی بالاتری برخوردار می شوند و افرادی که شایستگی کمتری دارند از مزایای کمتری برخوردار خواهند شد.

وی گفت: همکاران فرهنگی فکر می کنند در رتبه بندی یک مرتبه حقوق آنها ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند که به هیچ عنوان چنین چیزی نخواهد بود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,336 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir