برای همیشه مدرسه را محور تعلیم‌ و تربیت قرار دهیم

0
برای همیشه مدرسه را محور تعلیم‌ و تربیت قرار دهیم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که مشکلات این وزارت‌خانه برطرف نمی‌شود مگر آنکه یکبار برای همیشه مدرسه، محور و کانون تعلیم و تربیت قرار گیرد.

سیدمحمد بطحایی در هم‌‌اندیشی روسای حوزه ستادی، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با یادآوری تلاش‌هایی که تاکنون برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش انجام شده است از جمله طرح تغییر بنیادین نظام آموزش و پرورش که در دوره وزارت سیدکاظم اکرمی پیگیری شد، نظام نوین آموزش متوسطه که در دوره وزارت مرحوم علاقه‌مندان به تغییر ساختاری نظام آموزشی منجر شد و تغییر نظام نیم‌سالی به نظام سالی که در دوره وزارت مرتضی حاجی صورت گرفت، گفت: «اما هیچکدام از این طرح‌ها و همچنین تغییر ساختار صورت‌گرفته در دوره وزارت آقای حاجی‌بابایی که منجر به شکل‌کیری نظام 6.3.3 شد، ردپایی در آموزش ابتدایی به جای نگذاشته‌ است و حتی می‌توان گفت به دلیل تمرکز طرح‌های یادشده در آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی مورد غفلت قرار گرفته است.»

او افزود: «با این حال همواره این بحث مطرح بود که باید به مدرسه اجازه داد خودش مسائلش را حل کند. هر چند که این بحث در حد طرح باقی ماند و در عمل توفیق چندانی پیدا نکرد.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از بخشنامه‌ای که در زمان وزارت مرتضی حاجی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید یاد کرد و گفت: «بنده در آن زمان عضو شورای عالی آموزش و پرورش بودم و مشاهده کردم این بخشنامه که 26 اختیار را به مدارس می‌داد با چه دشواری به تصویب رسید.»

بطحایی به مباحث مطرح‌شده در ابتدای این جلسه از سوی مدیر ناحیه 5 آموزش و پرورش شهر اصفهان و مدیر آموزش وپرورش منطقه سمیرم اشاره کرد و گفت: «تا زمانیکه مدرسه‌محوری را به درستی مستقر نکنیم تمام مواردی که در جلسه مطرح شد باقی می‌ماند.»

او در ادامه از چهار برنامه وزارت آموزش و پرورش برای استقرار مدرسه‌محوری نام برد و گفت: «سامانه انتخاب و انتصاب مدیران که به صورت آزمایشی در حال اجراست، نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران که امسال در سه استان به صورت آزمایشی اجرا شد و از مهر آینده سراسری می‌شود از برنامه‌هایی است که به استقرار مدرسه‌محوری کمک می‌کنند زیرا در سیاست مدرسه‌محوری نقش اساسی را مدیران مدارس بر عهده دارند.»

وزیر آموزش و پرورش همچنین از طراحی برنامه‌ای برای سنجش کیفیت کار مدارس به عنوان برنامه سوم استقرار مدرسه‌محوری خبر داد و گفت: «تفویض اختیار به مدارس چهارمین برنامه در دست اقدام است.»

بطحایی در این باره افزود: «باید اجازه بدهیم مدارس نفس بکشند و کار کنند. اداره‌های مناطق آموزش و پرورش نباید کارشان صدور بخشنامه باشد بلکه باید در نقش یک ناظر بالینی مدیریت مدارس را راهنمایی کنند و بر کیفیت کار آنان نظارت داشته باشند.»

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,353 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های کتابنامه
    هوش کمپلکس ششم
    کتاب های جامع انسانی
    کتاب های جامع ریاضی

    دسته بندی مطالب

    کتاب های امتحانِت
    کتاب های پرسش های چها گزینه ای

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام این کتاب برای کنکور ۱۴۰۴ ویرایش شداه؟
    واقعا این کتاب خیلی به درد بخور بود ممنون از انتشارات مهر و ماه
    سلام وقت بخیر چاپ جدیدش کی میاد؟
    سلام من با این کتاب تونستم تیزهوشان قبول بشم خیلی خوبه
    سلام این کتاب چاپ چه سالی؟
    حسین 1403/05/8 - 07:46
    سلام تفاوت رشته فقه و حقوق با فقه و مبانی حقوق چیه؟!

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir