مدیریت شهریه مدارس غیردولتی با سامانه برخط

0
مدیریت شهریه مدارس غیردولتی با سامانه برخط

تخلف شهریه که همیشه یکی از گلایه‌های جدی والدین از مدیران و موسسان مدارس بوده و هست، اکنون با طراحی الگویی جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش سخت شده است.

وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی سامانه‌‌ای عملکرد مالی و دریافت شهریه مدارس غیردولتی، همه قراردادهای مالی را الکترونیکی کرده و دیگر هیچ قرارداد دستی بین اولیا و مدارس بسته نمی‌شود. اگر چه هیچ وقت راه تخلف را نمی‌توان بست، اما همین سامانه راه تخلف شهریه در مدارس غیردولتی با سامانه نظارتی وزارت آموزش و پرورش را بسیار سخت کرده و خیال خانواده‌ها تا حدود زیادی راحت شده است.

در «سامانه شهریه مدارس و مراکز غیردولتی» که از سوی سازمان مدارس غیردولتی راه‌اندازی شده، الگوی جدیدی از شهریه با توجه به آسیب‌شناسی سال‌های گذشته تدوین شده است، این سامانه برای اجرای صحیح این الگو فعال شده تا تمام فرایند‌های تعیین شهریه در آن انجام ‌شود. از این به بعد کارکنان و موسسان مراکز و مدارس غیردولتی باید درخواست‌های شهریه خود را در این سامانه وارد کنند و بعد از بررسی‌های مدیران آموزش و پرورش نرخ شهریه هر مدرسه مشخص می‌شود. نرخی که دیگر هیچ‌کدام از مدارس اجازه دریافت وجهی بیشتر از آن را ندارند.

بعد از اینکه شهریه مدارس تعیین شد، مقدار آن در سامانه قرار می‌گیرد و همه خانواده‌ها می‌توانند به میزان شهریه هر مدرسه دسترسی داشته باشند. این میزان شهریه‌ای که به خانواده‌ها نشان داده می‌شود براساس هزینه‌های تمام شده هر مدرسه و با کار کارشناسی مشخص شده و به این ترتیب آنها با خیالی راحت دانش‌آموزان خود را ثبت‌نام می‌کنند. حتی خانواده‌ها می‌توانند بعد از ثبت‌نام دانش‌آموز، پرینتی از این سامانه دریافت کنند که شهریه در آن مشخص است و قرارداد بین آن‌ها و مدرسه هم براساس همان شهریه بسته می‌شود، به این ترتیب امکان تخلف مدارس در مقدار شهریه دیگر وجود نخواهد داشت.

قرارداد بین مدارس و خانواده‌ها نیز از این بعد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. این سامانه پیامکی به خانواده با این عنوان که فرزند شما در این مدرسه ثبت‌نام کرده و میزان شهریه او نیز ارسال می‌‌کند. سامانه شهریه مدارس طوری طراحی شده که از ارسال‌شدن یا نشدن پیامک به خانواده‌ها اطمینان حاصل می‌کند و این یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه است.

اما این پایان ماجرا نیست، خانواده‌ها حتی می‌توانند بعد از ثبت‌نام فرزندان خود و در صورتی که متوجه شدند مدارس مغایر با قرارداد عمل می‌کنند، قادر به شکایت هستند، برای این مهم نیز، سامانه‌ دیگری با عنوان پاسخگویی به شکایات در دسترس همگان قرار گرفته است، سامانه‌ای برای شفاف‌سازی امور و رفع تظلمات اداری و ایجاد زمینه مناسب برای احقاق حق و استقرار عدالت.

در این سامانه مدت زمان بررسی اولیه شکایت و تشخیص قبول آن 48 ساعت طول خواهد کشید و پس از قبول شکایت، تا هفت روز کاری موضوع پیگیری و به شاکی پاسخ داده می‌شود. همچنین اگر نیاز به پیگیری بیشتر و ارائه پاسخ باشد از طریق سامانه به اطلاع شاکی می‌رسد. یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه این است که شاکی در هر مرحله از بررسی امکان انصراف از شکایت خود را دارد. در نهایت سامانه برای جلب رضایت خانواده‌ها و جلوگیری از تخلف‌های احتمالی طراحی شده است و احتمالا می‌تواند تا حد زیادی این هدف را براآورده کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,651 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir