درخواست معاون پرورشی برای اختصاص بودجه به راهیان نور

0
درخواست معاون پرورشی برای اختصاص بودجه به راهیان نور

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خواستار آن شد که ردیف خاصی برای برگزاری اردوهای راهیان نور درنظر گرفته شود چرا که به اعتقاد او، تامین چنین بودجه‌ای بسیاری از چالش‌ها و مشکلات پیش روی اردوی راهیان نور را حل خواهد کرد.

علیرضا کاظمی صبح امروز، ۶ خردادماه، در دیدار با سردار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و علی صابر ماهانی رئیس بسیج دانش‌آموزی درباره برگزاری اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور بحث و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این جلسه علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای آموزشی به ارائه گزارشی از مشکلات استان‌ها در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور پرداخت.

سپس علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این دیدار گفت: «بسیج دانش‌آموزی یک فرصت استثنایی در اختیار آموزش و پرورش است که باید برای تلاش حداکثری از آن بهره گرفت.»

او ادامه داد: «بسیج از منظرهای مختلف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. رویکردهای تربیتی، ارزشی، انقلابی و هویت‌بخشی بسیج می‌تواند در انتقال ارزش‌های انقلاب به دانش‌آموزان نقش موثری را ایفا کند.»

کاظمی همچنین با قدردانی از مسئول پیشین راهیان نور گفت: «از تلاش‌های سردار فضلی که در گذشته برای کشور یک الگو بود و در اردوهای راهیان نور حضور میدانی داشت، تشکر می‌‌کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به سردار سپهری گفت: «ما همیشه سرباز نظام و انقلاب هستیم.»

اثربخشی اردوهای راهیان نور اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

او درباره اهمیت اردوهای راهیان نور گفت: «اگر به دنبال تربیت هستیم این فعالیت یکی از بهترین بستر و مسیر برای توسعه فرهنگ شهادت و افزایش روحیه ایثار است که توجه بیشتری را می‌طلبد.»


مدیرکل پیشین آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: «در استان خراسان رضوی در یک سال ۳۳ هزار دانش‌آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام کردیم. در آن زمان آماده کردن دانش‌آموزان برای یک حرکت معنوی شاید از خود آن حرکت اثربخشی بیشتری داشت که این موضوع باید مورد اهمیت واقع شود.»

او استراتژی دنبال شده در استان خراسان رضوی را کیفیت بخشی در برگزاری اردوهای راهیان نور خواند.

کاظمی همچنین از بالاترین سهم برای اردوهای راهیان نور در سبد اردوهای دانش‌آموزی کشور خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اولویت بودن اردوهای راهیان نور تاکید کرد و گفت: «دو استراتژی بلند مدت در این اردوها باید مدنظر باشد یکی اینکه باید اردوها را نهادینه و آن را به یک حرکت خودجوش و مردم‌نهاد تبدیل کنیم زیرا این اردوها سهم بزرگی در گردشگری معنوی کشور دارد.»

او ادامه داد: «این اردوها شاید بزرگ ترین شبکه دانش‌آموزی کشوری است که هرساله حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز به این شبکه اضافه می‌شود.»

کاظمی افزود: «اگر بتوان برای این شبکه یک بستر فرهنگی به منظور تغذیه معنوی ایجاد کرد،کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در قانون برنامه ششم تکالیف آموزش و پرورش و بسیاری دستگاه‌ها درباره اردوهای راهیان نور دیده شده اما مرجع و منبع مالی برای برگزاری آن پیش بینی نشده است.»

کاظمی در این جلسه خواستار شد ردیف خاصی برای برگزاری این اردوها درنظر گرفته شود.

اقدامات انجام شده برای ارتقای ضریب ایمنی اردوها

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ایمنی اردوها را دغدغه مهم رهبری دانست و گفت برای ارتقای ضریب ایمنی اردوها مرکز کنترل اردوها راه اندازی شده است و سامانه نرم‌افزاری آن نیز در حال تهیه است.


او اقدام بعدی برای ارتقای ضریب اردوها را آموزش ۱۶۰ مربی را در دوره‌های ۳۲ ساعته اردویی دانست که بیش از ۵ میلیون نفرساعت در این دوره آموزش دیدند.

به گفته کاظمی، اقدام دیگر نظارت بر اردو و ارزیابی اردوهاست که در مرکز کنترل استان‌ها انجام می‌گیرد.

او افزود: «دستورالعمل اردوها را بازنگری کردیم که پس از تصویب آیین‌‌نامه آن در شورای عالی آموزش و پرورش، این دستوالعمل جامع به استان‌ها ابلاغ می‌شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد اگر اردویی از ضریبامنیت قابل قبول برخوردار نباشد بهتر است برگزار نشود.

تدوین 20 سیاست و راهبرد برای معاونت فرهنگی و پرورشی

کاظمی با توجه به تدوین ۲۰ سیاست و راهبرد را برای پیشبرد اهداف فرهنگی و پرورشی اعلام کرد که ذیل آها برنامه‌هایی کیفی طراحی می‌شود.

او اولویت اصلی معاونت را توسعه فرهنگ قرآن، اقامه نماز و عترت دانست و تاکید کرد که رویکرد اصلی فعالیت‌ها مشارکت دانش‌آموزان است.

او رویکرد دوم را توسعه مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اخلاق محور معرفی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش رویکرد سوم را ایجاد روحیه امید و نشاط خواند و گفت هر سه رویکرد اعلام‌شده براساس نگاه رهبری است.

تهیه منشور حمایت از کالای ایرانی

کاظمی درباره منشور حمایت از کالای ایرانی گفت: «این منشور در ۲ بخش فرهنگسازی و مصرف به دلیل اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه مصرف کننده است، تهیه شده است که در این رابطه ۱۳ راهبرد و ۶۳ اقدام و راهکار داریم.»

معاون‌ پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر دنبال کردن گفتمان سازی تاکید کرد و گفت: «ما در مجلس دانش‌آموزی میثاق نامه دانش‌آموزی را بر مبنای حمایت از کالای ایرانی تهیه کردیم که به مدارس ارسال می‌کنیم.»

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,350 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir