دریافت شهریه مدارس غیردولتی سامانه‌ای انجام میشود

0
دریافت شهریه مدارس غیردولتی سامانه‌ای انجام میشود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت:شهریه مدارس بر اساس سامانه الگوی شهریه و بنا به خدمات ارائه شده آموزش و پرورش متفاوت است.

مهدی حاجتی با بیان اینکه دریافت شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سامانه الگوی تعیین شهریه انجام میشود،اظهار کرد:شهریه مدارس بر اساس سامانه الگوی شهریه،براساس ساعات مصوب هر یک از پایه‌های تحصیلی و بنا به خدمات ارائه شده آموزش و پرورش متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود:در مقاطع متوسطه دوم نظری،فنی و حرفه‌ای و کاردانش به میزان ۷ ساعت، ابتدایی ۶ ساعت، متوسطه اول ۸ و متوسطه دوم ۷ ساعت کلاس‌های فوق برنامه در نظر گرفته شده است که در خارج از برنامه هفتگی مصوب برگزار می‌شود و شرکت در آن کاملا اختیاری است.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت در دریافت شهریه مدارس غیردولتی،گفت:انعقاد قرارداد بین مدیر واحد آموزشی و اولیای دانش‌آموز بر اساس شهریه قطعی در دو نسخه آماده می‌شود که یک نسخه آن در پرونده دانش‌آموز و نسخه دیگر به ولی دانش‌آموز تحویل می‌گردد.

حاجتی با اشاره به نحوه پرداخت شهریه در مدارس غیردولتی،بیان کرد:شهریه توسط ولی دانش‌آموزان به حساب بانکی مدارس واریز می‌شود و دریافت هرگونه وجه نقد در مدارس، غیرقانونی است.

وی تصریح کرد:شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه انجام می‌شود و متغیرهایی مانند عرصه و اعیان، اجاره ملک،حق الزحمه کارکنان،تعداد دانش‌آموزان و کیفیت خدمات آموزشی از عوامل اصلی تعیین مبلغ شهریه است.

حاجتی با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده گفت:در این پایه تحصیلی بابت کلاس‌های ویژه کنکور و مطالعات پایه‌های سال‌های گذشته تا ۴۰۰ ساعت آموزشی خارج از برنامه هفتگی، پیش بینی شده که این ساعت‌های آموزشی در طول سال تحصیلی آینده استمرار خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در ساعات فوق برنامه، خاطرنشان کرد: هزینه این ساعت‌های آموزشی با تأیید انجمن اولیا و مربیان مدارس و تعیین نرخ شهریه در کمیته‌ای با همین عنوان، از طریق روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش استان به مدارس ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر بر فعالیت‌های مدارس غیردولتی گفت:دستگاه‌های نظارتی آموزش و پرورش استان گیلان آماده دریافت نظرات و گزارش‌های مردمی درباره عملکرد واحدهای مختلف آموزشی است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,340 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir