تعطیلات زمستانی مدارس در دستور کار دولت

0
تعطیلات زمستانی مدارس در دستور کار دولت

علی‌اصغر مونسان اظهار داشت: «آب‌وهوای مناسب در نیمه دوم سال یکی از ظرفیت‌های خوب مناطق جنوبی است که به دلیل فعالیت مدارس امکان گردشگری کاهش می‌یابد و می‌توان با اجرای طرح تعطیلات زمستانی از این فرصت استفاده کرد. »

او افزود: «به همین منظور هفته گذشته در پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهوری، موضوع تعطیلات زمستانی مطرح شد و تاثیرات مثبت این طرح به دکتر جهانگیری ارائه شد و امیدواریم این پیشنهاد به تأیید و تصویب هیئت دولت برسد. »

مونسان یادآور شد: «در صورت تصویب تعطیلات زمستانی موج گردشگری دیگری همانند نوروز در کشور ایجاد می‌شود و این مسئله می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر در استان‌های جنوبی کشور کمک کند. »

مونسان افزود: «براساس برآورد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری 10 هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی در 20 روز اول سال در حوزه گردشگری ایجاد شده است، بنابراین در صورت تصویب تعطیلات زمستانی در دولت، موج گردشگری دیگری در مناطق جنوب کشور در زمستان ایجاد می شود و استان بوشهر نیز می‌تواند از این موقعیت استفاده کند. »

او اضافه کرد: «معتقدیم مناطق جنوبی که در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند ظرفیت بی‌نظیری در همه بخش‌های اقتصادی به‌ویژه صنعت گردشگری دارند. »

مونسان با بیان اینکه خلیج‌فارس به‌واسطه داشته‌های زیر آبی، سطحی و ساحلی یکی از موضوعات مهم برای توسعه گردشگری دریایی است، گفت: «در سال‌های گذشته کمتر به گردشگری دریایی پرداخته شده و بیشتر در چند نقطه از خلیج فارس از جمله جزیره کیش متمرکز بوده است که تلاش می‌شود با کمک مسئولان محلی و حمایت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را در جنوب کشور رونق دهیم. »

او با بیان اینکه ایجاد شغل و درآمد با کمترین سرمایه‌گذاری از ویژگی‌های گردشگری است گفت: «اعتقاد داریم صنعت گردشگری می‌تواند به مناطق محروم در ایجاد شغل و درآمد کمک کند. »

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «همه ایران دارای تمدن و تاریخ کهن است و بناها و میراث‌فرهنگی در جای‌جای این کشور وجود دارد و در کرانه خلیج‌فارس نیز میراث ملموس و ناملموس زیادی وجود دارد. »

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,238 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir