به جای بن کتاب دانش‌آموزی، کتابخانه مدارس را تجهیز می‌کنیم

-1
به جای بن کتاب دانش‌آموزی، کتابخانه مدارس را تجهیز می‌کنیم

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران امسال در جهت سیاست های حمایتی این نمایشگاه از دانش‌آموزان کشور، تجهیز کتابخانه مدارس جایگزین اعطای بن کتاب دانش آموزی شده است.

نشست خبری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۹۷ با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان نمایشگاه کتاب در موسسه نمایشگاه های فرهنگی برگزار شد.
محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای نشست اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته سعی کردیم در چارچوب ضوابط و سیاست‌هایی که آقای دکتر صالحی در زمان معاونت خود دنبال می‌کردند، بخش عمده کار نمایشگاه به صنف ناشران و تشکل های مرتبط سپرده شد.
وی افزود: ما از همه فعالان حوزه نشر دعوت می‌کنیم پیشنهادها و نقدهای خود را به ما منتقل کنند تا در آینده با مشارکت بیشتر بخش خصوصی به برگزاری نمایشگاه بپردازیم.
همایون امیرزاده، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به تغییر سیاست‌های حمایتی از دانش آموزان گفت: امسال حمایت از دانش آموزان را معطوف به زیرساخت های اصلی کتابخوانی در مدارس کردیم . امسال حمایت در قالب بن کتاب دانش آموزی انجام نمی‌شود و به جای آن قرار شد با همکاری آموزش و پرورش این حمایت در قالب تجهیز کتابخانه های مدارس شهر تهران انجام شود.
وی افزود: اعتبار ۱۹ میلیارد ریالی به این امر اختصاص داده شده و ساماندهی اردوهای نصف روزه برای بازدید از نمایشگاه نیز بر عهده آموزش و پرورش است.

شهرام‌نیا قائم مقام ریاست نمایشگاه کتاب تهران نیز اظهار کرد: مراسم افتتاحیه روز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور مقام ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال سعی کردیم هر دو رویکرد نمایشگاهی و فروشگاهی را مدنظر قرار دهیم که با توجه به این رویکرد فضای نمایشگاهی بیش از 130 هزار متر مربع است که 75 درصد فضای اصلی در بخش مسقف خواهد بود. این رقم نسبت به سال قبل پیشرفت داشته است. امسال علاوه بر بخش عمومی، بخش ناشران کتاب کودک و ناشران آموزشی به بخش مسقف منتقل شدند.

شهرام‌نیا افزود: فعلا رسانه های دیجیتال و ناشران دانشگاهی در بخش چادرها قرار دارند.

صربستان میهمان ویژه نمایشگاه سی‌ویکم

قائم مقام رئیس نمایشگاه کتاب درخصوص میهمانان خارجی امسال گفت: حضور 53 کشور قطعی شده است. امسال کشور صربستان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب است که گروهی 30 نفره به ریاست وزیر فرهنگ صربستان در نمایشگاه حضور دارند. شهر تونس هم شهر میهمان نمایشگاه است که هیئت 17 نفری از چهره های فرهنگی این شهر به نمایشگاه می‌آیند.

2هزار و 500 ناشر داخلی در نمایشگاه 97 حضور دارند

یحیی دهقانی معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران درباره محل برگزاری نمایشگاه گفت: ما با خواست خودمان (ناشران) به شهر آفتاب رفتیم ولی چون انتظارتمان برآورده نشد با خواست خودمان به مصلی برگشتیم.

وی ادامه داد: امسال 2 هزار و 500 ناشر داخلی در 4 بخش سازماندهی شده اند: گروه اول ناشران آموزشی هستند که 113 ناشر با حدود 16 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند. گروه دوم ناشران دانشگاهی هستند که 501 ناشر با 64 هزار عنوان کتاب و گروه سوم ناشران کودک و نوجوان هستند که 288 ناشر با 33 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

دهقانی افزود: گروه ناشران عمومی شامل 1147 ناشر است که با 86 هزار عنوان کتاب بخش اصلی نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امسال حدود 357 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران درخصوص ناشران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه سی و یکم گفت:

ناشران خارجی را به دو دسته تقسیم کردیم. یکی ناشران عرب که 86 ناشر با 37 هزار و 500 عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند و دسته دوم ناشران لاتین که با مجموعا 158 هزار عنوان در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین هزار و 700 غرفه داریم که تعداد آن افزایش ژیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,188 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir