ظرفیت محدود دانشگاه‌های برتر حذف کامل کنکور را غیرممکن کرده

0
ظرفیت محدود دانشگاه‌های برتر حذف کامل کنکور را غیرممکن کرده است

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عدم حذف کنکور به دلیل ناتوانی دولت در اجرای قانون آن اظهار کرد: اگر ماهیت کنکور 30 سال گذشته با کنکور فعلی مقایسه شود نشان می‌دهد کنکور حذف‌ شده است و دلیل برای حذف شکلی آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کنکور فعلی کسی نیست که در دانشگاهی قبول نشود افزود: در کنکور ارشد اخیر همه پذیرفته خواهند شد و تنها کنکور معیاری برای انتخاب دانشگاه از رشته‌ها شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همگام‌سازی کنکورهای سراسری، پیام نور و آزاد گفت: درگذشته هرکدام از دانشگاه‌ها کنکورهای مجزایی برگزار می‌کردند اما اکنون همه دانشجویان فارغ‌التحصیل لیسانس دانشگاه‌ها برای ورود به مقطع فوق‌لیسانس تنها یک آزمون جامعه را پشت سر می‌گذرانند.

حسنی با تأکید بر اینکه ظرفیت محدود دانشگاه‌های برتر کشور با سایر دانشگاه‌ها اجازه نمی‌دهد تا کنکور به این راحتی‌ها حذف شود بیان کرد: چطور ممکن است دانشگاه تهران که در یک‌رشته‌ای تنها 20 نفر در هر ورودی جذب می‌کند کنکور را برداریم و متقاضیان را به‌سوی دانشگاه‌های برتر هدایت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اینکه متقاضیان و خانواده‌های آن‌ها مایل‌اند در بهترین دانشگاه ادامه تحصیل و از آن فارغ شوند اظهار کرد: در شرایط فعلی و عدم ظرفیت‌های یکسان دانشگاه‌ها در کنار تفاوت استعدادها حذف کنکور شدنی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه اگر معیار معدل آموزش‌وپرورش باشد نحوه ورود محصلان به دانشگاه‌ها ناعادلانه خواهد بود تصریح کرد: درست است که دانش آموزان با معدل مثلاً بالای 19 در بهترین دانشگاه‌ها می‌توانند وارد شوند اما نوع مدارس، توجه به مناطق و موارد دیگر را چگونه می‌خواهند در سیستمی غیر از سیستم کنکور اجرایی و عدالت را در ورود متقاضیان دانشگاهی به دانشگاه‌های برتر اعمال کنند.

وی با تأکید بر اینکه معدل 19 یک مدرسه در رشت با معدل 19 مدرسه‌ای دیگر در همین شهر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند گفت: کارشناسان باید برای حذف کنکور همه جوانب را در نظر بگیرند تا عدالت برای ورود محصلان و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها فراهم شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,460 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir