مدیر آموزش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پرورش روحیه تحقیق و پژوهش عاملی مهم در ارتقای کیفیت آموزش مدارس استعدادهای درخشان است،گفت: با تقویت این روحیه باید دانش آموزان را به مطالعه عمیق و مفهومی فراخواند.
آقامیری فزود: از آنجا که دروس تکمیلی جز برنامه مصوب کمیته برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش و دارای کد سازمان پژوهش است با پیشنهاد کمیته برنامهریزی استانها و تایید وزارت در سامانه بکفا دبیر موظف به این مدارس اختصاص داده میشود.
وی از مدیران خواست تا دستورالعملها و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را بطور کامل مطالعه و نسبت به دستورالعملها تسلط لازم را پیدا کنند.
آقامیری با تاکید بر ارتباط موثر با اولیا و تشکیل جلسات انجمن اولیا و مربیان گفت: بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش مدارس استعدادهای درخشان باید توجه کرد.
مدیر آموزش مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش بر مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه و اهمیت دادن به پژوهش و تحقیق تاکید و اظهارکرد: با تقویت روحیه تحقیق و پژوهش باید دانش آموزان را به مطالعه عمیق و مفهومی فراخواند.
وی به تجهیز مدارس با امکانات آموزشی، پژوهشی و ورزشی و داشتن زیرساختهای لازم برای استمرار فعالیت نیز اشاره کرد و گفت: فضای فیزیکی مناسب، نیروی انسانی مجرب و تجهیزات آموزشی استاندارد از جمله مولفههایی است که برای ادامه فعالیت مدارس استعدادهای درخشان مدنظر قرار میگیرد و هر مدرسهای این مولفهها را نداشته باشد از گردونه فعالیت خارج و با مدارس موفق و استاندارد تجمیع میشود.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: