زمان و نحوه‌ی اعتراض به نتایج مدارس استعداد درخشان

0
زمان و نحوه‌ی اعتراض به نتایج مدارس استعداد درخشان

آزمون تیزهوشان 96 – 97 در روزهای 14 و 15 اردیبهشت برگزار شد و طی آن حدودا 320 هزار دانش آموز در پایه های ششم و نهم به رقابت پرداختند . طبق اطلاع رسانی های قبلی ، بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی ، نتایج آزمون تیزهوشان اعلام شد و طی آن حدودا 24 هزار نفر از دانش آموزان موفق به ورود به پایه هفتم و پایه دهم در مدارس تیزهوشان شدند. همانطور که مقاله راهنمای مشاهده نتایج تیزهوشان هم اشاره کردیم ، برای دانش آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون نشده بودند کارنامه عدم قبولی صادر شد و در آن نشان داده شد که هر دانش آموز چه تعدادی پاسخ صحیح ، غلط یا نزده داشته ، چه نمره ای کسب کرده و نمره آخرین نفر قبولی در مدارس انتخابی اش چند بوده است. اما آیا حق اعتراض تیزهوشان وجود دارد ؟ بله ! آموزش پرورش برای دانش آموزانی که نتوانسته اند نمره و رتبه قبولی کسب کنند حق اعتراض به نتایج تیزهوشان قائل شده است. در این مقاله می خواهیم راهنمای اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97 را ارائه کنیم.

   زمان و نحوه اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

طبق اعلام سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان ، کلیه دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان 96 شرکت کرده اند و نتوانسته اند نمره و رتبه قبولی برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان را کسب کنند می توانند از روز سه شنبه مورخ 20 تیرماه ، به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان اعتراض کنند . ثبت درخواست اعتراض تیزهوشان بصورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت Azmoon.medu.ir انجام می شود .

 

   راهنمای تصویری ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 – 97 باید ابتدا وارد سایت Azmoon.medu.ir شوید . در گوشه سمت راست کد ملی و سریال 6 رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و وارد سامانه شوید . در ادامه ، راهنمای تصویری ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان را ارائه می کنیم . به این شکل که بعد از ورود به سامانه ، با تصویر زیر مواجه خواهید شد .

 
 


همانطور که در تصویر نشان داده ایم ، با کلیک روی آیکونی که با فلش شماره 1 مشخص شده است ، می توانید تصویر پاسخبرگ آزمون تیزهوشان خود یا فرزندتان را مشاهده کنید . درواقع این امکان را برای داوطلبانی گذاشته اند که ممکن است تعداد پاسخ های صحیح ، غلط و نزده در پاسخبرگ با آنچه در کارنامه درج شده است متفاوت باشد . ( برای بررسی صحت این موضوع باید پاسخنامه کلیدی آزمون تیزهوشان را مشاهده کنید ) اما اصل قضیه و امکان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان با کلیک روی آیکونی که با فلش شماره 2 مشخص شده است ممکن می شود. به این شکل که با کلیک روی آیکون مربوط به فلش شماره 2 ، فرم زیر در مقابل شما ظاهر خواهد شد :

 
نتایج مدارس تیزهوشان
 
 


در این فرم ، امکان اعتراض به در قالب 5 موضوع فراهم شده است :

1) مطابقت نداشتن تعداد پاسخ هاي صحيح – نزده – غلط مندرج در كارنامه با تصوير پاسخ‌برگ

2) خطا در محاسبه نمره كل آزمون

3) مطابقت نداشتن اولويت هاي مندرج در كارنامه با اولويت هاي درج شده در كارت ورود به جلسه

4) اعمال نشدن ضابطه پذيرش مربوط به دوقلوها

5) ساير موارد

هر داوطلب می تواند اعتراض خود را در قالب حداکثر 3 مورد از 5 مورد خود در این فرم وارد کند ، به عنوان مثال داوطلبی ممکن است هم به مطابقت نداشتن تعداد پاسخ های صحیح مندرج در کارنامه با تصویر پاسخبرگ ، نسبت به مطابقت نداشتن اولویت های انتخابی با اولویت های مندرج در کارت ورود به جلسه و اعمال نشدن ضابطه پذیرش مربوط به دوقلو ها اعتراض داشته باشد . برای توضیح هر کدام از این موارد باید توضیحات حداکثر 4 خطی در دفاع از اعتراض خود ثبت کنید . در کنار این موارد می توانید بخش آخر فرم که مریوط به پيشنهادها و نظرات اصلاحي می باشد را نیز تکمیل نمایید . بعد از پایان تکمیل فرم ، روی گزینه " ذخیره " کلیک می کنید و در صفحه بعدی مشابه شکل زیر ، کد پیگیری مربوط به اعتراض خود را یادداشت نمایید .

 
نتایج مدارس تیزهوشان
 
 

  زمان رسیدگی به اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 96 - 97

هنوز زمان دقیق و مشخصی برای رسیدگی به درخواست های اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 96 - 97 ارائه نشده است ولی با توجه به تجربیات سال قبل ، احتمالا حداکثر بین 2 الی 3 هفته بعد از پایان مهلت اعتراض تیزهوشان ، نتایج رسیدگی به اعتراضات اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,136 بازدید

    1 نظر

    درج: 21 تیر 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    سلام نتایج اعتراض ها کی اعلام میشه
    .
    1398/06/5 - 11:09
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir