پرورش نسبت به آموزش در اولویت کاری مدارس قرار بگیرد

0
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید تغییر بینش و نگاه را نسبت به مدارس ایجاد کنیم گفت: باید این تغییر نگاه اتفاق بیفتد که در مدارس اولویت با "پرورش" است و اگر پرورش درست شود، "آموزش" هم خود به خود شکل می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در همایش دیده بیدار که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه هفته بسیج با ایام رحلت پیامبر( ص)، امام حسن مجتبی(ع )و امام رضا(ع )تقارن پیدا کرده است گفت: همچنین باید از عالم فقید آیت الله موسوی اردبیلی یاد کنیم که آموزش و پرورش مرهون تلاش ایشان از سالیان دور است.

وی افزود: تعلیم و تربیت و آموزش در کانون توجهات مستمر ایشان بود، از قبل انقلاب در خدمت ایشان بودم و دغدغه ایشان را می دانم و از این جهت معتقدم که آموزش و پرورش وامدار ایشان است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیج را به درستی مدرسه عشق نامیده‌اند گفت: بسیج مدرسه عشق است و عاشقانه زیستن و در پی آموختن دویدن دو پایه‌ای است که می‌تواند جامعه را به رشد و بالندگی برساند و در آموزش و پرورش نیز می‌تواند نقش اساسی بازی کند.

دانش آشتیانی ادامه داد: علت نامگذاری هفته‌ای به نام بسیج این است که خودمان را از این منظر مورد تذکر و تحلیل قرار دهیم. پیروزی بر استکبار در سالهای گذشته و دوران دفاع مقدس در سایه خصوصیات رزمندگان ما رخ داده است و این خصایص باید همیشه و در همه سال برای تک تک ما در هر مسوولیتی مورد توجه باشد تا همانند آنها در راه انقلاب خدماتی را عرضه کنیم.


وی افزود: اولین ویژگی بسیجی‌ها بخصوص در دوران دفاع مقدس، تدین و دینداری است. بسیجیان در دوران دفاع مقدس قبل از عملیات هرکدام در گوشه‌ای با خداوند راز و نیاز می کردند و این ارتباط با خدا و خلوصی که داشتند توکل و اعتماد به نفسی ایجاد می کرد که دهها نفر را از سر راه خود بر می داشتند و ما معلمان باید توجه به این مسئله داشته باشیم که بچه‌ها را با خدا آشنا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید کاری کنیم جوانان ما با لذت و نه از روی اجبار با خدای خود ارتباط برقرار کنند، دومین خصیصه اخلاقی بسیجیان را تعهد و مسئولیت پذیری دانست و اظهار کرد: جوان بسیجی ما همه چیز خود را رها می کرد و پای در راه جبهه می گذاشت.

وی افزود: اکنون در شرایط جنگ نیستیم اما انقلاب ما نیاز به تلاش دارد و جوانانی که در جهت خدمت به نظام و انقلاب گام بردارند.

دانش آشتیانی با بیان اینکه ویژگی بعدی از خودگذشتگی و ایثار است عنوان کرد: بسیجیان در راهی که پرخطر بود از همدیگر سبقت می گرفتند. این خصوصیات و روحیه باید در جامعه ما زنده باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئله مهم دیگر اخلاق مدار بودن بسیجی است. تا روز شهادت یکی از دانش آموزان خودم، نمی دانستم فرمانده است و هربار از جبهه می آمد و از او می پرسیدم نمی‌گفت که آنجا فرمانده است. او بی تکبر و بی ریا بود. باید خلوص نیت و صداقت درگفتار و رفتار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در جامعه امروز بسیار به اخلاق نیاز داریم. از همه تفکرات در دوران جنگ در کنار هم بودند و وحدت داشتند و در جهت دفاع از نظام ایثار و گذشت داشتند؛ اکنون هم نیازمند وحدت هستیم و در زمانی زندگی می کنیم که اطراف ما در ناامنی هستند و وحدت میان امت باعث می‌شود با اقتدار عمل کنیم که لازمه آن حفظ همین روحیه بسیجی است.

وزیر آموزش و پرورش به خستگی ناپذیری بسیجیان رزمنده اشاره کرد و افزود: این خصایص باید در وجود همه ما نهادینه شود. در مدارس باید این خصوصیات را بیاموزیم. هدف اصلی تعلیم و تربیت همین است تا بتوانند در آینده انسانهای کارآمد و کارآفرینی باشند. هرسال در مدارس خودم هفته شهدا برگزار می کنیم و می‌گوییم اینها فلسفه تعلیم و تربیت است. باید تغییر بینش و نگاه را نسبت به مدارس ایجاد کنیم که اولویت پرورش است و اگر پرورش درست شود آموزش هم خودبخود شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیج یک فرهنگ و نوعی زندگی فداکارانه و ایثارگرانه است گفت: بسیج نوعی دغدغه مندی و نوعی ساده زیستن و بی ادعایی است. بسیجی باید برای امروز و فردا حرف داشته باشد و الگو تربیت کند. بسیج باید در همه عرصه‌ها با رفتار خود خلق معنا کند و همه جا در بینش، روش و ارزش، در آزادگی و فروتنی، شرح صدر و فروتنی، کسب دانش و معرفت بالابردن سرمایه های اجتماعی و فرهنگی و در یک کلام گسترش و تعمیم مدرسه عشق سرمشق باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,430 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir