پیش دانشگاهی از سال تحصیلی آینده حذف می شود

0
علی زرافشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، اظهارکرد: هم اکنون نمرات پایه دوم و سوم متوسطه یعنی پایه های 11 و 12 به عنوان سابقه تحصیلی دانش آموز محسوب شده و این طرح در ورود آنان به دانشگاه تاثیرگذار است.
وی در مورد تغییر شیوه جذب دانشجو بعد از حذف پیش دانشگاهی، افزود: با توجه به مصوبه امسال شورای اصل کنکور آموزش و پرورش، 25 درصد نمرات امتحانی در سوابق تحصیلی تاثیرگذار بوده و از طرفی برای آزمون سراسری 95، پنج درصد نمرات پیش دانشگاهی موثر است که امسال با تاثیر مثبت و سال دیگر با تاثیر منفی محاسبه می شود.
زرافشان گفت: با استقرار این ساختار، در سال تحصیلی 95 پیش دانشگاهی حذف می شود و دوره متوسط سه ساله خواهد شد که نمرات پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی به عنوان سابقه تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نمرات پایه دوم و سوم متوسطه یعنی پایه های 11 و 12 به عنوان سابقه تحصیلی خواهند بود، مطرح کرد: این طرح در ورود دانش آموزان به دانشگاه تاثیرگذار است.
زرافشان هدف از اجرای این طرح را میزان افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در روند جذب دانشجویان در کنکور سال آتی دانست و افزود: در واقع بعد از اولین سال استمرار پایه دوم، ایجاد سابقه تحصیلی پایه دوم متوسطه یعنی پایه 11 را شروع خواهیم کرد.
وی با اشاره به موضوع اجرای قانون حذف کنکور اظهار کرد: این قانون در سال 86 مطرح شد که مجلس شورای اسلامی در سال 92 آن را اصلاح کرد و براساس قانون کنونی که ملاک عمل است یک تکلیف برای دستگاه های مختلف تعیین شده که طی پنج سال 85 درصد کل ظرفیت های آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,267 بازدید

    2 نظر

    درج: 21 دی 1394

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (2 مورد)

    ::واحدمشاورۀ مهروماه::

    با سلام دوست عزیز smiley19

    هیچ نگران از آینده نباشید آنچه در مطلب بالا وجو دارد به این معنا نیست که سال آینده پیش دانشگاهی اصلا وجود ندارد، سال آینده پیش دانشگاهی وجود خواهد داشت و شاید فقط دچار تغیر نام شود همان گونه که در چند سال گذشته اسم آن از پیش دانشگاهی به سال چهارم دبیرستان تغییر یافت ولی اصل و اساس این پایه و همچنین کتاب های آن به همان صورت سابق باقی می ماند.
    به زبان ساده تر بخواهم برای شما توضیح دهم با توجه به اطلاعیه های رسمی سازمان سنجش و صحبت های بالا ، سال آینده پیش دانشگاهی وجود دارد و باتوجه به اینکه امتحانات 4 درس از دوره پیش دانشگاهی به صورت هماهنگ کشوری(نهایی) برگزار می گردد، تاثیر نمرات آن برای شما که کنکور 96 را پیش رو دارید به صورت تاثیر قطعی است یعنی می تواند تاثیر مثبت داشته باشد و همچنین تاثیر منفی( باتوجه به نمره کسب شما). fellow
    .
    1394/10/30 - 12:45
  • 0
    من الان سوم تجربیم یعنی از سال بعد پیش دانشگاهی نمیرم؟
    .
    1394/10/21 - 11:36
  • +5
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir