دوره تحصیل در هنرستان های کشور سه ساله می شود

+1
 سید محسن حسینی مقدم روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا در ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۹۵ دوره پیش دانشگاهی حذف می‌شود در اجرای این طرح پایه اول متوسطه دوم حذف و هنرجویان در دوره متوسطه دوم وارد هنرستان شده و دوره سه ساله را طی می‌کنند.

وی همچنین از بروز رسانی برخی رشته‌های متناسب با بازار کار و تجهیز ویژه هنرستان‌های کشور در اجرای این طرح جدید خبر داد و با توجه به افزایش دوره تحصیل هنرجویان در هنرستان‌های کشور با اضافه شدن یک پایه تحصیلی افزود: در صورت اجرای این طرح با یک سوم کمبود فضای موجود هنرستان‌های کشور مواجه خواهیم شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: به همین منظور احداث هنرستان‌ها و تغییر کاربردی برخی دبیرستان‌های مازاد به هنرستان در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است.

** افزایش ۴۰ درصدی اعتبار تجهیز هنرستان‌های کشور در سال جاری

حسینی مقدم با بیان اینکه اعتبار تجهیز هنرستان‌های کشور در سال جاری ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: امسال ۳۶۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های کشور در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص، این فضاهای آموزشی تابستان تجهیز و برای مهرماه آماده استفاده هنرجویان می‌شود.

وی اعتبار تجهیز هنرستان‌های کشور در طول سال گذشته را ۲۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ پارسال به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص و سهم ایلام شش میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تعداد هنرستان‌های موجود کشور را هفت هزار و ۱۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های این وزارتخانه رشته‌های رایانه و مکانیک خودرو در اولویت برای تجهیزات کارگاهی قرار دارند.

مدیران کل فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش به منظور بازدید از هنرستان‌های استان و شرکت در همایش یک روزه معاونان آموزشی و کار‌شناسان شهرستان‌ها و مدیران هنرستان‌های استان روز گذشته به ایلام سفر کرده بودند.

اکنون از مجموع ۹۵ هزار دانش آموز استان ایلام چهار هزار و ۱۰۳ دانش آموز در ۷۳ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به تحصیل اشتغال دارند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,607 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 خرداد 1394

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir