دایر شدن مدارس به تدریج تا پایان آبان

0
دایر شدن مدارس به تدریج تا پایان آبان
علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از امکانات آموزشی قرچک و شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو هفته اجرای طرح سراسری واکسیناسیون دانش آموزان، حدود ۶۰ درصد از افراد واجد شرایط علیه بیماری کرونا وکاسینه شدند و امید است که با مراجعه مابقی افراد، شرایط برای بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت دانش آموزان به صورت حضوری را از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی آغاز می کنیم.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به شرایط مناطق مختلف کشور و وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرایط بازگشایی مدارس فراهم می‌شود و در هر منطقه آموزش و پرورش مدیران مناطق، مدارس و اولیاء و مربیان بسته به نوع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمان فعالیت مدارس را تعیین می‌کنند و در صورت تائید از سوی آنان، مدرسه به صورت کامل حضوری می‌شود.
وی با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های استان تهران موجب می‌شود که همه ساله تعداد زیادی دانش‌آموز، به مجموعه شهرستان‌های اضافه گردد به طوری که امسال، ۶۰ هزار دانش‌آموز جدید در مدارس شهرستان‌های استان تهران به تحصیل خواهند پرداخت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان ماه را اعلام کرد.
علیرضا کمرئی در این باره اظهار کرد: در مهرماه شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. همچنین مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نیز برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.
وی افزود: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به گسترش شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری نیز آغاز شود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این روند فضای بهتری ایجاد می شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت های خود را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد.
کمرئی افزود: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس باقی مانده می رسیم. ما در این مسیر فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر لازم است در مجوزها تجدید نظر کرده و یا در صدور آنها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و روند توسعه واکسیناسیون باز می گردد.
وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان شاهد باشیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    710 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 مهر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir