دانش آموزان با تماس با شماره ۱۵۷۰ از خدمات مشاوران بهره‌مند

0
دانش آموزان با تماس با شماره ۱۵۷۰ از خدمات مشاوران بهره‌مند شوند
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۵۷۰ شماره خط ملی نماد است که دانش‌آموزان می‌توانند با تماس با این خط از خدمات و مشاوران بهره‌مند شوند.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حسن شربتدار در کارگاه آموزشی توجیهی برنامه ها و فعالیت های اداره کل امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی افزود: در آستانه بزرگترین و مهمترین اتفاق تربیتی کشور هستیم. شروع سال تحصیلی از اول مهر خواهد بود و با توجه به خدماتی که آموزش و پرورش ارائه می دهد حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد و مورد قضاوت همه جامعه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تمام افراد جامعه نسبت به فعالیت‌های مدارس و آموزش و پرورش تأثیر می پذیرند و با توجه به شرایط خاص امسال که هنوز کرونا به صورت کامل مهار نشده است، ان شاءالله با واکسیناسیون بازگشایی آرام و موثری داشته باشیم.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با یادآوری فعالیت اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: یکی از حوزه های راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی و آموزش و پرورش این اداره کل است هر نوع فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی از آن تأثیر می پذیرد و یا بر روی آن تأثیر می‌گذارد.
 شربتدار اضافه کرد: این یک حوزه تخصصی و محوری است؛ زیرا بحث مدیریت و توانمندسازی نیروی انسانی در این حوزه انجام می‌شود و سایر بخش ها برای تامین نیروی انسانی به این حوزه وابسته هستند.
وی گفت: تنها معاونتی هستیم که مدیریت نیروی انسانی را خودمان انجام می‌دهیم که این یک امتیاز عادی نیست و با این امتیاز نیروهای متخصص را می‌توانیم در معاونت پرورشی و فرهنگی ساماندهی کنیم.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی با یادآوری تفکیک رشته های مشاوره و امورتربیتی گفت: برای نخستین بار این اتفاق افتاد و آموزش و تربیت نیروی متخصص می تواند مجموعه را پویا کند.
 شربتدار درباره شاخص ها و فعالیت های انجام شده در  اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، گفت: این اقدامات ماندگار بنیادین و اساسی هستند؛ مانند توسعه و مدیریت مراکز هسته مشاوره که یک موقعیت برجسته‌ای دارند و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دارای ویژگی های خاصی هستند.
وی افزود: هدایت تحصیلی بیش از یک میلیون دانش آموز از اقدامات برجسته دیگر این اداره کل است. همچنین در حوزه فعالیت مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی طرح‌هایی مانند نماد و یاریگران زندگی که همکاری با سایر دستگاه‌های کشور در آنها نمود داشته است.
 شربتدار با یادآوری راه اندازی خط ملی نماد گفت: این شماره که همان ۱۵۷۰ است در این شرایط  کار بسیار بزرگی است دانش‌آموزان می‌توانند با تماس با این خط از خدمات و مشاوران بهره بگیرند. همچنین دفتر مرکزی نمادی که از ظرفیت هایی است که برای آموزش و پرورش ایجاد شده است.
 وی در خاتمه گفت: اگر بخواهیم بهره‌وری را بالا ببریم باید ابتدا کار درست را انجام بدهیم و سپس کار را درست انجام بدهیم.
خدمات ۱۵۷۰ برای دانش آموزان و خانواده ها اطلاع رسانی شود
 در ادامه این جلسه مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برنامه ها و فعالیت های این اداره کل تدوین می‌شود. در آغاز سال تحصیلی در این زیست بوم جدید معاونان اداره کل باید فعالیت ها و برنامه های خود را تبیین کنند.
وی گفت: تلاش هایی صورت گرفته و اقدامات بسیار خوبی نیز داشتیم. قدم های خوبی برداشته شده و تجربه‌های خوبی کسب شده است. آموزش و پرورش نشان داد حدود ۲۰ ماه که از شیوع کرونا آغاز شده است تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.  این مشکل که در کشور و در جهان به وجود آمد مسلما بدون آمادگی قبلی بود، ولی به همت دوستان و همکاران توانستیم از این موانع به خوبی عبور کنیم.
 مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: با افتخار اعلام می کنم پس از دو سال بعد از شیوع کرونا هیچ کدام از برنامه های این اداره کل تعطیل نشده است و بسیاری از برنامه ها تقویت شدند. برنامه هایی نیز مانند صدای مشاور، طرح همدل و خط ملی نماد افزوده شده است.
وی افزود: هفته بهداشت روان سر آغاز بسیاری از برنامه ها مانند طرح غربالگر و غیره است. دستورالعمل آن آماده شده و امسال با رفع نواقص و ایرادات سال قبل با کمترین مشکل برنامه ها را آغاز می کنیم. 
مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: درجه بندی هسته های مشاوره را امسال خواهیم داشت که برای ارتقای این مراکز لازم است یک سری اقدامات انجام شود. ممکن است مرکز استان رتبه اش از منطقه کمتر باشد.
وی  ادامه داد: خدمات ۱۵۷۰  برای دانش آموزان و خانواده ها اطلاع رسانی شود، زیرا برای این کار زحماتی بسیاری کشیده است تا خانواده ها و دانش آموزان بتوانند از خدمات این بخش بهره مند شوند. باید کمک کنیم صدمات و لطماتی که به واسطه این تعطیلی ها به دانش آموزان وارد شده، تا حد امکان جبران شود.
در ادامه این جلسه نادر منصورکیایی، معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، اکبر سرداری، معاون برنامه ریزی امور تربیتی و محمد مصطفوی، معاون برنامه ریزی امور مشاوره به بیان نقطه نظرات خود پیرامون برنامه های بازگشایی مدارس پرداختند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    493 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 شهریور 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir