مهلت ثبت نام و توزیع کتاب درسی 1400 – 1401

0
مهلت ثبت نام و توزیع  کتاب درسی 1400 – 1401
وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور تسهیل فرآیند ثبت درخواست و تهیه کتب درسی پایه های تحصیلی مختلف در مدارس، یک سامانه اینترنتی راه اندازی نمود که متقاضیان بتوانند با مراجعه به آن در زمان مقرر، روند ثبت نام کتاب های درسی خود را به انجام برسانند.

مهلت ثبت سفارش کتاب های درسی مدارس برای سال تحصیلی 1400-1401 به اطلاع دانش آموزان عزیز می رسد. درصورت تمدید این زمان در همین صفحه اطلاع رسانی انجام میشود.  دانش آموزانی که تاکنون اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی نکرده اند می توانند از طریق سامانه irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرد :
دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های اول، هفتم و دهم، از ۲۲ فروردین می‌توانند با مراجعه به سامانه irtextbook.ir و درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه، کتاب‌های درسی سال آینده خود را خریداری کنند.
- فروش اینترنتی کتاب‌های پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.
- فروش کتاب‌های پایه‌های اول، هفتم و دهم تا ۱۶ شهریور ادامه دارد، اما دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی تا ۲۲ خرداد برای خرید کتاب درسی فرصت دارند.
- کتاب‌های درسی برای دانش آموزانی که با تاخیر ثبت نام کنند چاپ نمی‌شود و این دسته از دانش آموزان با مشکل تهیه کتاب درسی مواجه خواهند شد.

توجه: دانش آموزانی که بعد از خرید کتاب‌های درسی ناچار به جابجایی و تغییر مدرسه خود می‌شوند می‌توانند از ۱۲ تیر وارد سامانه شوند و مدرسه جدید خود را اعلام کنند.

قیمت کتاب‌های امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد و خرید کتاب ها فقط از درگاه بانکی سامانه انجام خواهد شد.
قیمت کتاب‌های مقطع ابتدایی حداکثر ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، دوره اول متوسطه حداکثر ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و متوسطه دوم برای رشته ریاضی حداکثر ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان و رشته تجربی حداکثر ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

امسال به همراه کتاب‌های درسی لوح فشرده‌ای توزیع نخواهد شد و کتاب‌های دانش آموزان مناطق محروم به صورت نیم بها و یا رایگان خواهد بود.

به دلیل ضرورت دسترسی همگانی به کتاب درسی به عنوان یکی از مولفه های اصلی و تاثیر گذار در فرآیند یاددهی – یادگیری دانش آموزان و درخواست های مکرر ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و والدین دانش آموزان، همچنین وجود مسائل دیگری نظیر مشخص نشدن نتایج سنجش دانش آموزان ورودی اول ابتدایی و آزمون های مدارس خاص پایه های دوره های اول و دوم متوسطه، طبق مصوبه کارگروه ستادی برنامه ریزی و توزیع کتاب های درسی مقرر شد، این فرآیند تا روز دوشنبه ۱۰شهریور ماه تمدید شود.

زمان تحویل کتاب های درسی مدارس 1400-1401
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مسؤولان مدارس کار توزیع کتاب‌های درسی بین دانش آموزان را از ۱۰ شهریورماه آغاز می‌کنند و این روند تا اول مهرماه ادامه دارد.


با توجه به اینکه در سال تحصیلی آینده تمامی کتاب‌های درسی دوره‌های تحصیلی توسط مدارس بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد، بر اساس تقویم زمانی مقرر است با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توزیع کتاب‌های درسی دوره اول متوسطه از تاریخ ۲۵ مرداد ماه شروع و سایر مقاطع تحصیلی اعم از عادی و استثنایی از ۱۰ شهریور ماه شروع و تا ۱۵ شهریور ماه به اتمام برسد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,084 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir