اختصاص اتاق ایزوله برای دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در

0
اختصاص اتاق ایزوله برای دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در حوزه‌های امتحانی
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزانی که علائم ابتلا به کرونا را دارند یا تست‌شان مثبت بوده و اصرار دارند که در امتحانات شرکت کنند، در هر حوزه امتحانی پیش‌بینی شده که یک کلاسی را به صورت ایزوله برای این دانش‌آموزان فراهم کنند.

قاسمعلی خدابنده اظهار کرد: برای برگزاری امتحانات پایانی کلاس نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت موضوع و تاثیری که بر ادامه تحصیل دانش‌آموزان و انتخاب رشته‌شان خواهد داشت، امتحانات این دو مقطع را بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

افزایش ۶۰ درصدی حوزه‌های امتحانی در پایه دوازدهم
وی اضافه کرد: این اطمینان را به خانواده‌ها خواهیم داد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس انجام می‌شود. از این حیث، تعداد حوزه‌های امتحانی را برای پایه دوازدهم حدود ۶۰ درصد افزایش دادیم تا از تراکم جمعیت و تجمع دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی جلوگیری شود. سعی کردیم که در محیط‌ دبیرستان‌ها و سالن‌های ورزشی‌ای که تهویه مناسبی دارند و امکان باز گذاشتن درب و پنجره‌ها داشته باشند، حوزه اجرایی داشته باشیم. ضدعفونی کردن حوزه‌ها در دستور کار ماست و جزو پروتکل‌های بهداشتی است که اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص فاصله‌گذاری‌ اجتماعی افزود: تقریبا فاصله هر دانش‌آموز با دانش‌آموز کناری خود، دو متر خواهد بود. با فاصله‌گذاری، استفاده از مواد ضدعفونی، تب‌سنج در حین ورود و استفاده از ماسک امیدواریم که بتوانیم محیط امن و سالمی را برای دانش‌آموزان و همکاران در حوزه امتحانی فراهم کنیم.

خدابنده ادامه داد: دانش‌آموزانی که علائم ابتلا به کرونا را دارند یا تست‌شان مثبت بوده و اصرار دارند که در امتحانات شرکت کنند، در هر حوزه امتحانی پیش‌بینی شده که یک کلاسی را به صورت ایزوله برای این دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی بیان کرد: درحال رایزنی هستیم که اگر ستاد کرونا و وزارت آموزش‌وپرورش تصویب کنند، برای دانش‌آموزان غایبین موجه که گواهی پزشکی و تست مثبت کرونا داشته باشند، آزمونی بعد از امتحانات نهایی برای این دانش‌آموزان داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، اطلاع‌رسانی خواهد شد و نمرات آنها در خرداد ثبت می‌شود ولی اگر این اتفاق تصویب نشد، این دانش‌آموزان باید در شهریور امتحان دهند. کسانی هم که حاضر باشند با آن شرایط بیایند، یک اتاق ایزوله برایشان در نظر گرفتیم که بتوانند در امتحان شرکت کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تاکید کرد: خواهش بنده از خانواده‌ها این است که در این ایام کوتاه باقی مانده تا شروع امتحانات، یک فضای آرام و مناسبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند که بتوانند مطالعه درس‌هایشان را داشته باشند. دانش‌آموزان زمانی به حوزه‌ها مراجعه کنند که قبل شروع امتحانات، تجمعی در فضای مدرسه ایجاد نشود و بعد از اتمام امتحان نیز سریع حوزه را ترک کنند. دانش‌اموزان در مدرسه بعد از برگزاری امتحان، با دوستان‌شان تجمعات طولانی مدتی را تشکیل ندهند.

سوالات امتحانات در حد آموزش مجازی است
خدابنده عنوان کرد: طراحان سوال قطعا شرایط آموزش مجازی را در نظر خواهند گرفت و سوالات امتحان در حد آموزش‌های مجازی خواهد بود و دانش‌آموزان استرس و نگرانی نداشته باشند. به طراحان سوال تاکید شده که سوالات با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا باشد؛ یعنی حدود ۳۰ درصد محتوای کتب درسی حذف شده و ما به ۷۰ درصد مطالب آزمون به عمل می‌آوریم که این موارد طی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و همچنین در سایت سازمان پژوهش یا برنامه‌ریزی درسی برای هر درس به تفکیک اعلام شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امتحان پایه ششم به صورت مجازی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در دوره ابتدایی آزمون حضوری نداریم.

وی افزود: چون کلاسها حضوری نبوده، آمار دقیقی از دانش‌آموزانی که به کرونا مبتلا شدند، نداریم. ضمن اینکه قرار شده است که آمارها را دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند و دستگاه‌ها به صورت مجزا از اعلام آمارها خودداری کنند. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    807 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir