پایان دوره آموزشی در ابتدایی 31 اردیبهشت است

0
پایان دوره آموزشی در ابتدایی 31 اردیبهشت است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستورالعمل ارزشیابی بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی، تدوین شده است و این هفته به مدارس ارسال خواهد شد، گفت: پایان دوره آموزشی در دوره ابتدایی، ۳۱ اردیبهشت اعلام شده است.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه چاپ اول شبکه خبر، درباره ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، در واکنش به این جمله که «کلاس درسی برگزار نشده است»، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در سه بستر مشخص موضوع آموزش را پیگیری کرده است؛ مورد اول، بستر فضای مجازی است؛ مورد دوم، مدرسه تلویزیونی ایران است که از ابتدای بحران کرونا تا امروز سختکوشانه در کنارمان حضور دارد.

وی از توزیع بسته‌های آموزشی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و گفت: در مناطق روستایی و عشایری که کلاس‌های کم جمعیت داشتیم، آموزش‌ها را به صورت حضوری ارائه کردیم؛ بنابراین این موضوع که کلاسی برگزار نشده است، خیلی دقیق نیست.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه دستورالعمل ارزشیابی بر اساس اقتضائات هر دوره تحصیلی، تدوین شده است و این هفته به مدارس ارسال خواهد شد، افزود: پایان دوره آموزشی در دوره ابتدایی، ۳۱ اردیبهشت اعلام شده و معلمان با توجه به اینکه ارزشیابی به صورت کیفی ـ توصیفی هست، این فرصت را دارند که حداکثر تا ۱۰ خرداد نتایج نهایی ارزشیابی را بر اساس شواهد و مستنداتی که در طی فرایند یاددهی ـ یادگیری در خصوص دانش‌آموزان جمع‌آوری کردند، ثبت کنند.

وی ادامه داد: در خصوص دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم به دلیل اهمیتی که تضمین کیفیت آموزشی در مهارت‌های خواندن و نوشتن دارد که مهارت‌های سواد پایه است، پیش‌بینی کردیم که با نظارت مدیر مدرسه به صورت ارزیابی عملکردی از درس فارسی در دستور کار باشد و این آموزش‌ها در مناطق زرد،  نارنجی و قرمز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: در پایه ششم پیش‌بینی کردیم در ۳ درس ریاضیات، علوم و فارسی، ارزیابی عملکردی با همکاری و نظارت مدیر مدرسه انجام شود.

وی تصریح کرد: برگزاری حضوری کلاس‌ها با توجه اعلام ستاد ملی کرونا در منطقه آبی است. در مناطق آبی عمدتاً ما کلاس‌های کم جمعیت داریم که زیر ۵ نفر جمعیت هستند و معلم هم با خودشان در آن منطقه حضور دارد.

حکیم‌زاده با تأکید بر اینکه به شکل سنتی در دوره ابتدایی، امتحان نداریم، گفت: پیش‌بینی کردیم برای آن دسته از دانش‌آموزان که به هر دلیل از جمله عدم همراهی موثری که از طرف خانواده‌ها می‌توانند داشته باشند، نیاز به آموزش دارند، کلاس‌های آموزشی را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها علی‌رغم اینکه خیلی علاقه‌مند هستند اما شاید سطح سواد موثری ندارند که بتوانند به خصوص در پایه‌های اول و دوم به فرزندانشان کمک کنند تا از طریق تبلت یا گوشی موبایل، حروف الفبا را یاد بگیرید و این موضوع بسیار مهم است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرروش افزود: تفاهم‌نامه‌ای با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم؛ دانشجومعلمان اعلام آمادگی کردند که بتوانند برنامه‌های جبرانی برای این دست از دانش‌آموزان در طول تابستان برگزار کنند تا ضعف های دانش‌آموزان برطرف شود.

وی درباره ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده نیز گفت: مسؤولیت ستاد ثبت‌نام امسال مانند سال گذشته بر عهده آموزش ابتدایی است و ما جلسات اولیه را برگزار کردیم و نمایندگان واحدهای مختلف معرفی شدند و ابلاغ‌ها ارائه شده است و در حال بررسی هستیم.

حکیم‌زاده افزود: ثبت‌نام ها طبق روال هر سال در موعد مقرر شروع می شود فکر می کنم در هفته دوم اردیبهشت بتوانیم دستورالعمل ثبت‌نام را نهایی و ابلاغ کنیم و بعد جزئیات کار به اطلاع می رسد.

وی در خصوص مناطق دوردست که امکان دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: اطلس آموزشی دانش‌آموزان را در همه مناطق تهیه کردیم و جز به جز می دانیم که در هر منطقه چه تعداد از دانش‌آموزان دسترسی و امکانات را ندارند و در تمام استان‌های کشور بر اساس دستورالعمل تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری و فاقد دسترسی به اینترنت که در اسفند سال ۹۸ به مدارس ابلاغ شد، برنامه‌های جایگزین در نظر گرفته شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از برنامه‌ها توزیع درسنامه ها به همراه راهبران آموزشی بود که در مناطق حضور پیدا می‌کنند. درسنامه را تحویل دانش‌آموز داده و توضیحاتی را می دهند و بعد از یک فرصتی مجددا مراجعه کرده و اشکالات را برطرف می کنند و تا جایی که امکان داشت و با همت مدیران مدارس اجازه ندادیم که دانش‌آموزی به دلیل عدم دسترسی به فضای فناوری از جریان آموزش باز بماند.

وی تصریح کرد: با توجه به برد ۹۸ درصد تلویزیون و شبکه آموزش که برنامه‌های دوره ابتدایی را پخش می کرد خوشبختانه یکی از ابزارهای بسیار موثر برای ارائه آموزش‌ها مدرسه تلویزیونی بود؛ به ویژه دانش آموزان در طول هفته در کنار درسنامه استفاده می‌کردند و بعد مجددا در آخر هفته، اشکالات آموزشی را از راهبر و معلم می‌پرسیدند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    805 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 فروردین 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir