تعطیلی مدارس، تابع نظر ستاد ملی کروناست

0
تعطیلی مدارس، تابع نظر ستاد ملی کروناست

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه ایی روند آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: روش‌های ترکیبی را برای آموزش در نظر گرفتیم تا دانش آموزان بدون مشکل، خدمات آموزشی را دریافت کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دلیل آنکه مرزی بین شرایط مختلف در نظر گرفتیم، برای تسهیل در برنامه ریزی بوده است. در شرایط فعلی نمی‌توانیم برنامه واحدی برای استان‌ها در نظر بگیریم.
کمرئی با اشاره به اینکه تاثیر آموزش‌های حضوری یا روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری قابل مقایسه نیست، گفت: کارکرد‌های مدرسه در تعامل با معلمان و دیگر دانش آموزان شکل می‌گیرد.
او درباره وضعیت حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس از ۱۵ شهریور گفت: در این شرایط ناپایدار، اعلام حکم قطعی برای تعطیلی مدارس آسان نیست، اما تا زمانی که مراجع بهداشتی و ستاد‌های استانی که ذیل ستاد ملی مقابله با کرونا کار می‌کنند، اعلام نکنند که مدارس تعطیل است، بازگشایی خواهیم داشت البته که تامین وسایل بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت دارد.
کمرئی تصریح کرد: اکنون وضعیت آموزش حضوری با پیش شرط‌هایی همراه است از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی که کانون آن فاصله گذاری اجتماعی است تا دانش آموزان درباره حضور یا عدم حضور توجیه شوند. البته این موضوع از طریق راه‌های ارتباطی مدارس با دانش آموزان اطلاع رسانی شده است.
او درباره اهمیت عدالت آموزشی در شرایط فعلی بیان کرد: چند روش را برای برقراری عدالت آموزشی در این شرایط در نظر گرفتیم از جمله مدرسه تلویزیونی که ۱۵ شهریور آغاز به کار خواهد کرد و بیش از هزار عنوان درسی آموزش داده خواهد شد.
کمرئی با بیان اینکه آموزش مجازی روش دیگر آموزش در شرایط فعلی است، گفت: حدود ۷۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش این نوع آموزش قرار دارند علاوه بر آن درسنامه‌هایی در نظر گرفتیم تا آن گروه از دانش آموزانی که به دو روش قبلی دسترسی ندارند از این روش استفاده کنند البته که آموزش حضوری را هم خواهیم داشت.


۳۰۰ هزار نفر تحت آموزش های حرفه ای قرار گرفته اند
او با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در آموزش و پرورش پیشرفت مدارس دولتی است، گفت: تمام روش های تربیتی و تدریس در کنار برنامه های مکمل و فوق برنامه ناظر بر کیفیت بخشی است. براین اساس در بخش آموزش معلمان، ۳۰۰ هزار نفر تحت آموزش های حرفه ای قرار گرفته اند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: خانواده ها نباید نگران تحصیل فرزندانشان در مدارس دولتی باشند زیرا  بخش اعظم مدارس ما دولتی است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند البته در مناطقی که شلوغ است باید توجه بیشتری به کیفیت بخشی داشته باشیم.
او با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر سرمایه گذاری در آموزش و پرورش تصریح کرد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش با توجه به کارکردی که این مجموعه برای اجتماع پذیری افراد دارد، موثر خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه درباره سازوکار و نظارت بر اجرایی نشدن سند ۲۰۳۰ گفت: سندی که در شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته، سند تحول بنیادین است که مبنای برنامه ریزی ها قرار گرفته و کانون توجه است بنابراین برای این موضوع به هیچ وجه سند دیگری را در روند اجرا نداریم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    730 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 شهریور 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir